Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kari Tapion pojan Joona Jalkasen yritys J. Jalkanen Oy oli rekisteröinyt nimet Vesku ja Vesa-Matti Loiri EUtavaramerkeiksi. Se vaati, ettei

Vierailija
13.03.2026 |

in finland we have this reilu meininki

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo on edes mahdollista kuulematta asianomaisten perillisiä? 

Vierailija
2/21 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on edes mahdollista kuulematta asianomaisten perillisiä? 

No jos et ole itse rekisteröinyt nimeäsi tavaramerkiksi, niin Suomessa ei ei ole este sille, etteikö joku muu voisi niin tehdä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa aivan perseestä tuollainen. Että jos joku rekisteröisi minun nimeni niin enkö sitten itse saisi käyttää sitä mihinkään?

Vierailija
4/21 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olispa aivan perseestä tuollainen. Että jos joku rekisteröisi minun nimeni niin enkö sitten itse saisi käyttää sitä mihinkään?

Luulisi, että rekisteröijällä täytyisi joku hyvä perustelu siihen olla, miksi on juuri sinun nimesi rekisteröinyt. Siinä sitten viime kädessä oikeudessa punnittaisiin, kumman perustelut ovat pitävämmät.

Vierailija
5/21 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäviä uutisia kaikille muille Veskuille ja Veli-Mateille. Millä nimellä niitä saa nyt kutsua?

Vierailija
6/21 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkanen on hakenut rekisteröinnit EU:n alueelle Euroopan unionin teollisoikeuksien virastolta (EUIPO), ei siis Suomesta. EU-tavaramerkiksi voi rekisteröidä melkein mitä vaan, sillä EUIPO ei ennen rekisteröintiä tutki esim. sitä, onko rekisteröitävä tavaramerkki jonkun henkilön nimi.

Vierailija
7/21 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta! Mikä tässä on ollut pointtina? Perheeseen kuulumaton rekisteröi noin vain? 

Vierailija
8/21 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellinen hyöty tässä vai mikä? 

Vierailija
9/21 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesku Jokisen pitää vaihtaa nimi tai maksaa Jalkaselle?

Vierailija
10/21 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kaupallisesti. Tietenkin saat muuten käyttää omaa nimeäsi lähes mihin vain.

Vierailija
11/21 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää lahjaton ja häikäilemätön isänsä poika jatkaa valitsemallaan tiellä: toisten saavutuksilla ratsastamista hyötymielessä. Narkki on narkki on narkki, se on luonteessa se narkkimaisuus.

Vierailija
12/21 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! 

Vierailija
13/21 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hän selittänyt lehdessä tavaramerkkien haltijat ovat perikunnat ja hän teki vain työtä käskettyä rekistöröimällä, eli millä nimikkeellä hän yritystään pyörittää, mutta tekee tuollaistakin työtä ulkopuolisille (tai lähipiirilleen, miten vain).

Hän perusteli lehdessä että taiteilijan oikeuksia täytyy pystyä valvomaan, ettei kuka vain ota immateriaalioikeuksia käyttöönsä maksutta, nyt kun on rekistöröity niin ulkopuolisen on vaikea hyödyntää em. artisteja ilman maksua.

Vierailija
14/21 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämmöinen toiminta on? Onko laillista? 

Vierailija
15/21 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää lahjaton ja häikäilemätön isänsä poika jatkaa valitsemallaan tiellä: toisten saavutuksilla ratsastamista hyötymielessä. Narkki on narkki on narkki, se on luonteessa se narkkimaisuus.

Kieltämättä erikoinen ukko. Opportunisti.

Vierailija
16/21 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä sen kokki Leclercin mies?

Vierailija
17/21 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LINKKI PUUTTUU.

Vierailija
18/21 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä sen kokki Leclercin mies?

Ei, Priscan mies on Joonan veli Jani.

Vierailija
19/21 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäviä uutisia kaikille muille Veskuille ja Veli-Mateille. Millä nimellä niitä saa nyt kutsua?

Kukas tämä Veli-Matti sitten on?

Vierailija
20/21 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas tämä Veli-Matti sitten on?

Nauran täällä. Taattua av-laatua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme