Verenpaine 113/65/83. Onko paha?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verenpaine yli 200/126/60 pitääkö huolestua? Verenpainelääkkeet ei auta.
Päivystykseen vielä kun elossa ehdit !
Sori mutta on sydänongelma ja munuaiset sanoo sopimusta irti. Käyn sairaalassa jo 3 krt/viikko. Ambulanssi käyny jo pari kertaa rintakivun vuoksi mutta paska eihän niitä tai sairaalaa kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verenpaine yli 200/126/60 pitääkö huolestua? Verenpainelääkkeet ei auta.
Itsellä oli hiukan alemmat, menin kiirepäivystykseen, eivät laskeneet ulos ennenkuin verenpainelääke laski lukemia. Piti kotona kirjata ylös useamman päivän aamuin illoin kahdesti mittaukset ja ilmoittaa tk:hon. Sanoivat että hyvä kun tulit. Heti saivat tehoavat lääkkeet. Aiemmin oli myös rytmihäiriöitä, joihin samalla lääkitys.
No voi kuule kun lääkkeet ei tehoa. Lääkäri myönsi ettei ole enää ideoita mitä kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Matala verenpaine 20-40 vuotiaalla on normia, elimistö ikääntyy ja 40-50 iän välillä verenpaine alkaa hiljalleen nousta, varsinkin yläpaine. Myös laski nousee iän myötä - siksi iän huomioiminen on tärkeää.
Mitä jos on jo reilu 20 vuotiaana korkeat paineet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matala verenpaine 20-40 vuotiaalla on normia, elimistö ikääntyy ja 40-50 iän välillä verenpaine alkaa hiljalleen nousta, varsinkin yläpaine. Myös laski nousee iän myötä - siksi iän huomioiminen on tärkeää.
Mitä jos on jo reilu 20 vuotiaana korkeat paineet?
Mä sain verenpainelääkitykset jo 19-vuotiaana. Sukurasite on taustalla. Ei ollut ylipainoa, tupakointia tai alkoholin käyttöä.
Minulla verenpaine oli neljä päivää 85/45. Huimasi aivan hitosti ja soitin päivystysapuun. Käskettiin juoda vettä kolme litraa ja lisätä siihen vähän suolaa. Sitten paine nousi 110/70.
Vierailija kirjoitti:
Minulla verenpaine oli neljä päivää 85/45. Huimasi aivan hitosti ja soitin päivystysapuun. Käskettiin juoda vettä kolme litraa ja lisätä siihen vähän suolaa. Sitten paine nousi 110/70.
Ihan peruskoulun fysiikkaa että jos järjestelmässä ei ole tarpeeksi nestettä niin paine laskee. Lisäämällä vettä paine nousee. Ei tarvitse sen takia mennä päivystykseen piikitettäväksi että kaadetaan vähän suolaliuosta suoneen kun ei ole muistettu juoda tarpeeksi.
Aika vauvapaine. Tosipojalla alapainehhi on ainakin 130