Aina sanotaan, että kunhan tekee kovasti töitä, niin voi muuttaa elämänsä ja menestyä
Minkä suhteen niitä töitä pitäisi esim. pitkäaikaistyöttömän tehdä? En oikein hahmota mihin suuntaan tässä pitäisi lähteä kovasti tekemään jotain.
Kommentit (46)
Tietysti pitää olla tuuriakin matkassa, ja joillakin on paremmat lähtökohdat menestyä elämässä.
Mutta se on ihan varmaa, että jos ei laita tikkua ristiin elämässä, niin mitään ei myöskään saavuta. Eli jos jää tuleen makaamaan, niin itsessä on yhtä paljon vikaa kuin olosuhteissa/maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti pitää olla tuuriakin matkassa, ja joillakin on paremmat lähtökohdat menestyä elämässä.
Mutta se on ihan varmaa, että jos ei laita tikkua ristiin elämässä, niin mitään ei myöskään saavuta. Eli jos jää tuleen makaamaan, niin itsessä on yhtä paljon vikaa kuin olosuhteissa/maailmassa.
Mitä ne tikut on, joita pitäisi laittaa ristiin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummollani oli sanonta: ahkeruus voittaa kovan onnen. Hän yritti kertoa että vaikka koko ajan on huono tuuria, pitää vain ahkerasti pyrkiä kohti parempaa.
Ja mummosi oli opiskelu-/työelämässä vuonna 19...? Kulta pieni, ja mummo pieni; maailma on tosiaan muuttunut niistä ajoista. Tervetuloa tähän päivään.
Valmistuin huhtikuussa 2025 ja menin samantien töihin, töissä olen edelleen (nyt kevätlomalla 2 päivää), joten mitä sinä teit väärin? Tervetuloa tähän päivään, edelleen moni menee töihin noin vain ja saa jopa palkkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuo lauselma on aina ollut pelkkää propagandaa ja valehtelua...
vain syntymällä rikkaaseen eliittisukuun voi menestyä kaikki muu on valehtelua
Vasemmistolaiset ajattelee usein näin. Ja ovat sitten näreissään, kun joku tekee ns luokkahypyn. Silloin ihmetellään, että kenen suhteilla tai kenen reittä pitkin tai että kylläpä sattui tuuri. Omalla työllä ja hankituilla taidoilla ei heidän kuvitelmissaan ole mitään osuutta siihen, että menestyy.
Ei pidä paikkaansa! Minä olen Vasemmistoliiton kannattaja (pienin paha puolueista) ja olen aina uskonut työntekoon, opiskeluun ja yrittämiseen. Nämä arvot on siirtyneet lapsillekin. Edelleen uskon ja hoen samaa muillekin. Harmi vaan kun oikeisto on näitä aina torppaamassa ja estämässä pienituloisilta.
Hyvä esimerkki kovasta työstä on Trump. Isäukolta ensin pieni miljoonan dollarin laina. Työtön, miksi et tee samaa?
Paskanmarjat !