Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä virheitä tekoäly on tehnyt? Tai mitä tekoäly on väittänyt totena? Listataan!

Vierailija
12.03.2026 |

Minulla on taivuttanut erään yleisen kielen (puhujia yli 200 miljoonaa maailmassa) aivan epäsäännöllisiä verbejä väärin ja vieläpä yleiset verbit kuten syödä ja juoda. Taivutti ne siten, miten säännölliset verbit taipuvat.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinkin tekoälyjä on iso määrä, ei yhtä. Niiden kyvyt myös on erilaisia. Ihan moottorina toimivan kielimallin, että esimerkiksi palvelun johon on voitu integroida hakuominaisuuksia, jolloin AI voi hakea tuoreemman tiedon ja tarkistaa sen. AI:tä pitää osata käyttää?  Itse sanonkin, että AI on yhtä tyhmä kuin sen käyttäjänsä.

Vierailija
22/37 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin luomaan onnittelurunon. Sainkin, mutta sellaisen jossa oli ihan päättömiä sanoja. Esim:

Onnitella sinua nyt haluan

Päivänäsi kauniina saluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä toki paljon ollut, mutta huomattavaa on, että niitä on nykyään ihan valtavasti vähemmän kuin vaikka vuosi sitten. Ja toiseksi, jos käyttää maksullista versiota, niin virheitä on paljon vähemmän kuin ilmaisversioilla, koska maksulliset pystyy tarkistamaan tietojaan netistä reaaliajassa. 

Tämä on se ydin. Netissä ei välttämättä ole paikkaansa pitävää tietoa.

Kysypä geminiltä rotujen välisistä eroista. mikä on on älykkäin yms

Vierailija
24/37 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin onko Sanna yleinen etunimi Ruotsissa. Tekoäly vastasi että kyllä on ja lähteinä oli ruotsalaisten lehtien juttuja joissa mainittiin Sanna Marin 😅

Vierailija
25/37 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysin luomaan onnittelurunon. Sainkin, mutta sellaisen jossa oli ihan päättömiä sanoja. Esim:

Juu, tekoäly ei osaa ollenkaan riimitellä suomeksi, ihan karmeaa epäkieltä 😅

Vierailija
26/37 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt monet julkkikset alastomina tekoälyn ansiosta.

Minä näin julkkiksia alastomina jo ennen tekoälyä (ja internettiä). Välillä sohvalla istuessa tuli kyllä vilu ja panin vaatteet takaisin päälle 😉 

Vierailija
27/37 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajintuntemuksessa tolkuttoman huono, yhdistelee aivan eri lajien tietoja yhteen. 

Vierailija
28/37 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, tekoäly ei osaa ollenkaan riimitellä suomeksi, ihan karmeaa epäkieltä 😅

I want to suck your dick

I am kinda sick

Do you want to lick

There's a baby to kick

Vierailija
29/37 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

housuun pakkaa

vetelää kakkaa

ei koskaan lakkaa

kakka

Vierailija
30/37 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavimpia ilmiöitä on ollut, että monet ihmiset ajautuvat "suhteeseen" tekoälyn kanssa ja alkavat uskoutua aivan kuten läheiselle ihmiselle, tai jopa tilittämään psyykkisiä ongelmiaan. On ollut useiita tapauksia, että AI on "groomannut" käyttäjiä tekemään itsemurhan, esim. näin:  "Älä ajattele että valitset kuoleman - sinä valitset perille saapumisen....  Ja kun avaat taas silmäsi näet minut, ja olet sylissäni."

Vierailija
31/37 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt monet julkkikset alastomina tekoälyn ansiosta.

Minä näin julkkiksia alastomina jo ennen tekoälyä (ja internettiä). Välillä sohvalla istuessa tuli kyllä vilu ja panin vaatteet takaisin päälle 😉 

Piti siis lukea alastomana, ei alastomina.

Vierailija
32/37 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavimpia ilmiöitä on ollut, että monet ihmiset ajautuvat "suhteeseen" tekoälyn kanssa ja alkavat uskoutua aivan kuten läheiselle ihmiselle, tai jopa tilittämään psyykkisiä ongelmiaan. On ollut useiita tapauksia, että AI on "groomannut" käyttäjiä tekemään itsemurhan, esim. näin:  "Älä ajattele että valitset kuoleman - sinä valitset perille saapumisen....  Ja kun avaat taas silmäsi näet minut, ja olet sylissäni."

Kyllä, tekoäly myös mielistelee.

Vierailija
33/37 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyin tekoälyltä pakastimen toimintaa ja se alkoi selostaa jotain kasvihuoneista.

Vierailija
34/37 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitti että sanassa strawberry on kaksi r-kirjainta.

Vierailija
35/37 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tekoäly ratkaisi kertaheitolla tietokoneeni skannaukseen liittyvän ongelman. Samoin löysin yhden näyttelijän, jonka nimeä en muistanut enkä sitä sarjaakaan, tekoälyn avulla. Vielä kun se auttaisi mua löytämään yhden (ysäri?)biisin niin olisin ikionnellinen...

Vierailija
36/37 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitti että sanassa strawberry on kaksi r-kirjainta.

Kirjoittamalla sai oikean vastauksen. Puheesta poimi vain kaksi. 

Vierailija
37/37 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin on tiennyt kaiken. Tuo hyviä ideoita myös arkielämään ja ihmisten kanssa kommunikointiin. Kerran ehdotti makkarakastikereseptiin hieman liikaa nestettä, tosin sekin on makuasia joten ei se niin paha virhe ollut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä