Kannattaako äänestää demareita?
Kannattaa huomioida, että Trump vihaa kommareita. Jos äänestää demareita, niin tod. näk. USA ei puolusta Suomea jos Venäjä hyökkää. Siksi PS ja Kok. on ainoat todelliset vaihto ehdot. Aijon äänestää PS koska ainoa puolue, joka vihaa maahan muuttoa (ja tämä miellyttää Trumpia).
Kommentit (63)
Ap on lukenut mies, 7-päivää tilaus vakiona ja sivistys sitä tasoa. Tunnen yhden jonka päättelykyky on yhtä matala, ja hänen seuransa on niin sietämätöntä kun jutut ovat yhtä typeriä kuin ap:lla. Surullisinta on että luulee olevansa älykäskin. Siis oikeastiko joku kuvittelee että jonkun maan sen hetkinen hallitus vaikuttaa siihen miten Usa toimii? Miten noin niinkuin muuten ymmärrys siitä miten asiat toimii? Luulen että tuollaisilla kyvyillä ajatellaan vaikka sään ja oman terveydentilan olevan pelkkää mystistä sattumaa, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni puhuu politiikasta niin kuin se olisi joku joukkuepeli, mutta itse ajattelen sitä enemmän arjen kautta. Siksi olen usein kallistunut äänestämään Suomen Sosialidemokraattinen Puolue:tä.
SDP:n ajatus on aika yksinkertainen: pidetään huolta siitä, että tavallinen palkansaaja, eläkeläinen ja lapsiperhe pärjää. Että jos sairastut, saat hoitoa. Jos jäät työttömäksi, et tipu heti tyhjän päälle. Ja että koulutus on edelleen mahdollista myös niille, joilla ei ole valmiiksi varakasta taustaa.
Moni sanoo että valtio maksaa liikaa kaikkea. Mutta jos miettii, mistä Suomi on tunnettu hyvä koulu, toimiva terveydenhuolto, suhteellisen turvallinen yhteiskunta niin aika moni niistä asioista on rakennettu juuri sellaisella politiikalla, jota SDP on ajanut vuosikymmeniä.
Itse ajattelen niin, että yhteiskunta toimii parhaiten silloin kun mahdollisimman moni pysyy mukana. Jos erot kasvavat liian isoiksi, siitä kärsii lopulta kaikki: turvallisuus, talous ja ihmisten välinen luottamus.
Siksi minun mielestä on ihan perusteltua äänestää SDP:tä se on tavallaan sijoitus siihen, että Suomi pysyy maana jossa tavallisellakin ihmisellä on mahdollisuus pärjätä.
Juuri näin. Isojen yritysten tukeminen ei enää ole aikoihin tätä maata auttanut, kun harrastavat verokeinottelua ja työt teettävät muissa maissa, kansa ei hyödy niistä mitenkään (ja osakkeita saat omistaa vaikket niitä äänestäisikään).
Suomessaha isot yritykset teettävät työt kun Suomessa on koulutettu ja halpa työvoima. Omistajat ovat ulkomailla joten voitot luonnollisesti menevät heille sinne, verottomana.
Tarkoitathan halvalla työvoimalla sitä ulkomaista työvoimaa mitä hallitus tänne voimakkaasti haluaa. Työt pois suomalaisilta ja palkat alas, jotta isot firmat tulevat tänne... tekemään mitä, hyödyttämää ketä?
Suomessaha isot yritykset teettävät työt kun Suomessa on koulutettu ja halpa työvoima. Omistajat ovat ulkomailla joten voitot luonnollisesti menevät heille sinne, verottomana.