Kannattaako äänestää demareita?
Kannattaa huomioida, että Trump vihaa kommareita. Jos äänestää demareita, niin tod. näk. USA ei puolusta Suomea jos Venäjä hyökkää. Siksi PS ja Kok. on ainoat todelliset vaihto ehdot. Aijon äänestää PS koska ainoa puolue, joka vihaa maahan muuttoa (ja tämä miellyttää Trumpia).
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus miettinyt, miksi hyvin narsistinen ihminen harvoin päätyy äänestämään vasemmistopuolueita.
Jos katsoo narsismin peruspiirteitä, niin niihin kuuluu usein ajatus omasta erityisyydestä: minä ansaitsen enemmän, olen muita parempi, muiden pitäisi ihailla ja arvostaa minua. Siinä maailmankuvassa muiden ihmisten tarpeet tai yhteinen vastuu eivät yleensä ole kovin keskeisiä.
Vasemmistopolitiikan ajatus taas lähtee aika eri suunnasta. Siinä korostetaan yhteiskunnan vastuuta heikommista, tuloerojen tasaamista ja sitä, että kaikkien pitäisi päästä mukaan ei vain niiden, jotka sattuvat olemaan vahvimmassa asemassa.
Jos ihminen ajattelee vahvasti niin, että jokainen on täysin oman onnensa seppä ja että menestyminen tekee ihmisestä jotenkin muita arvokkaamman, silloin ajatus varojen jakamisesta tai yhteisvastuusta voi tuntua epäreilulta. Se voi tuntua siltä kuin minulta otetaan pois muiden vuoksi.
Siksi narsistinen maailmankuva ja vasemmiston korostama yhteisvastuu eivät oikein kohtaa. Toinen kysyy: mitä minä saan?
Toinen kysyy: miten me kaikki pärjäämme?
Demari kysyy: paljonko sinulla on rahaa? Ne ovat minun.
Väärin Ne ovat meidän rahoja hyvinvointiyhteiskunnalle.
Niin, todistit vain edellisen kommentoijan väitteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustaa kannattaa äänestää, jotta Kokoomus tippuisi hallituksesta.
Keskusta ei pysty korjaamaan sote-uudistusta. Se tuskin osaa yhdistää hyvinvointialueita.
Se tuskin haluaa yhdistää niitä. Aluevaalien voittajat kun olivat SDP ja keskusta. Yhdistämällä moni demari ja kepulainen putoaisi hillotolpalta (anteeksi soinilainen kielikuva, mutta kun se kuvaa tuota setelmaa kaikkein parhaiten)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa, jos haluat saada perikunnan asunnon myytyä.
Tuttu on valtiolla töissä ja yrittänyt sisarensa kanssa myydä perikunnan asuntoa 9 kuukautta. Laskivat jo vähän hintaa, mutta ei ole ostajia. Maksavat joka kuukausi puoliksi yhtiövastikkeen ja rahoitusvastikkeen putkiremontista.
Kannattaa varmaan laskea sitä hintaa vielä lisää paitsi jos haluaa maksaa jatkuvasti tyhjästä.
Miten tähän liittyi missä sun tuttusi on töissä?
No, ei kauheasti enää voi laskea hintaa.
Tuttu on valtiolla töissä ja heillä on jo omat omistusasunnot. Ehkä hän voi ottaa lisää lainaa 60-vuotiaana ja ostaa sisarensa pois perikunnanasunnosta ja vuokrata sen päihteiden käyttäjille.
Meidän kaupungissa ei ole töitä eikä työikäiset saa aauntovelkaa.
Jos on perikunnan asunto, niin aina voi laskea hintaa. Halvemmaksi tulee lopulta kuin maksaa tyhjästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi ulistaan jostain tukien pienuudesta tai täysin minulle tuntemattomasta 'potkulaista'. Noilla ei ole mitään merkitystä tavalliselle työssäkävijälle van ovat elämäntapatyöttömien ongelmia.
Potkulaki koskee myös julkisen työpaikkoja. Sut voi irtisanoa niin ei tarvitse maksaa kokemuslisiä eikä 38 lomapäivää. Ja uusi työntekijä vuoden työsopimuksella. Hallitus leikkaa koko ajan sotesta ja virastoilta rahaa pois.
jokainen voidaan irtisanoa, oli julkisella tai yksityisellä. Itse olen monikansallisella suuryrityksellä, enkä pelkää irtisanomisia.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te demarien äänestäjät tajua että Nasima ajaa maamiestensä/naistensa asiaa. EI teidän???!!!
Tuon vois kyllä heittää kelkasta välittömästi. Hän ei tosin yksin päätä asioista puolueen nimissä.
Spd aina. Sitä päivää ei tule että äänestäsin persuja ai kokoomusta.
Mutta persuthan on täysin putten asialla. Siellähän on Pietarissa vai missä nykyään Ano perustamassa persujen haarakonttoria Venäjälle.
Jos vaihtoehtoina on kok,persut tai kepu niin ehdottomasti kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin vasemmistoa kuin oikeistoa
Ei,rahaa ei ole mitä jakaa,nyt pitää taas kerätä rahaa aika ei siis ole otollinen äänestää rahanjakopuolueita,Sannan jakamat pitää maksaa ensin,siihen mennee yli kymmenen vuotta.
EN pidä Lindtmanin demareista, mutta pakko äänestä heitä sillä ovat pienempi paha kuin persut tai kokoomus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei,rahaa ei ole mitä jakaa,nyt pitää taas kerätä rahaa aika ei siis ole otollinen äänestää rahanjakopuolueita,Sannan jakamat pitää maksaa ensin,siihen mennee yli kymmenen vuotta.
Nythän rahaa vasta onkin hussattu ja päälle mätetty ennätysvelat ja rakenteellinen työttömyys.
EIköhän oikeiston osaaminen taloudessa ole nähty ja paras antaa ohjakset niille, jotka tämän maan rakensi, eli kepu ja demarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä porvari hallituksella tuntuu rahaa olevan rikkaitten veroaleen ja pörriäisille ainakin ja tietenkin velaksi.
Haluatteko oikeasti Tappuraisen päättämään asioista?
Ap on hyvin yksinkertainen ihmisoletettu.
Kyllä jos puollat SDP agendaa eli 25000 uutta sopulia joka vuosi Suomeen ja kela maksaa "viulut"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te demarien äänestäjät tajua että Nasima ajaa maamiestensä/naistensa asiaa. EI teidän???!!!
Tuon vois kyllä heittää kelkasta välittömästi. Hän ei tosin yksin päätä asioista puolueen nimissä.
Riski on iso.että äärivasenlaita heittää Antin Tytteineen sivuun,ja istuttaa Kiurun Matiaksineen vallan kahvaan,näin kävi myös Rinteen ANTILLE.marinistit kaappasivat vallan puolueessa,jälki näkyy,pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni puhuu politiikasta niin kuin se olisi joku joukkuepeli, mutta itse ajattelen sitä enemmän arjen kautta. Siksi olen usein kallistunut äänestämään Suomen Sosialidemokraattinen Puolue:tä.
SDP:n ajatus on aika yksinkertainen: pidetään huolta siitä, että tavallinen palkansaaja, eläkeläinen ja lapsiperhe pärjää. Että jos sairastut, saat hoitoa. Jos jäät työttömäksi, et tipu heti tyhjän päälle. Ja että koulutus on edelleen mahdollista myös niille, joilla ei ole valmiiksi varakasta taustaa.
Moni sanoo että valtio maksaa liikaa kaikkea. Mutta jos miettii, mistä Suomi on tunnettu hyvä koulu, toimiva terveydenhuolto, suhteellisen turvallinen yhteiskunta niin aika moni niistä asioista on rakennettu juuri sellaisella politiikalla, jota SDP on ajanut vuosikymmeniä.
Itse ajattelen niin, että yhteiskunta toimii parhaiten silloin kun mahdollisimman moni pysyy mukana. Jos erot kasvavat liian isoiksi, siitä kärsii lopulta kaikki: turvallisuus, talous ja ihmisten välinen luottamus.
Siksi minun mielestä on ihan perusteltua äänestää SDP:tä se on tavallaan sijoitus siihen, että Suomi pysyy maana jossa tavallisellakin ihmisellä on mahdollisuus pärjätä.
Persut: se ei meille käy, suomalaisilla on liian hyvä elintaso!
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä enää kokoomuksen ja perussuomalaisten hallitusta toivottavasti.
Älä hämmästy,jos nämä jatkavat Kepulla ja KD,llä höystettynä,sille on selkeä tarve,siis porvarihallitus.
Potkulaki koskee myös julkisen työpaikkoja. Sut voi irtisanoa niin ei tarvitse maksaa kokemuslisiä eikä 38 lomapäivää. Ja uusi työntekijä vuoden työsopimuksella. Hallitus leikkaa koko ajan sotesta ja virastoilta rahaa pois.