Kesätöitä vaikea saada? Poika ja minä kaipaamme vinkkejä.
Poika olisi alun perin halunnut hakea kesäksi vain yhteen paikkaan. Sellaiseen, johon otetaan vain yksi kesätyöntekijä. Sanoin hänelle, että nykyään kesätöitä ei välttämättä saa helposti ja että olisi järkevää hakea useampaan paikkaan.
Hän otti neuvon tosissaan ja lähetti hakemuksia melkein kaikkiin paikkoihin mitä löysi.
Nyt hänet on hyväksytty useaan paikkaan. Kunnan kesätyöhön, K-rautaan, Ruisrock kesäapulainen jne.
Nyt tuli kuitenkin uusi ongelma.
Poika sanoi eilen, ettei hän oikeastaan tiedä haluaako mennä mihinkään niistä. Hän sai juuri ennen kesälomaa tyttöystävän ja tämän perheellä on mökki, jossa nuoret voisivat viettää koko kesän käytännössä kahdestaan.
Nyt hän miettii pitäisikö mennä töihin vai viettää kesä mökillä.
En oikein tiedä mitä tästä pitäisi ajatella niin perjaatteen kuin työnkin perusteella.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Minulle vanhempana ei olisi hyväksyttävää jättää töitä välistä hellustamisen vuoksi. Rahahanat menisi täysin kiinni.
mutta nuoret nuoria \('-')/
K-Rauta on ok mutta ilman plussakorttia palkkakin varmaan pieni..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva tarina mutta Ruisrock ei ota mitään kesätyöntekijöitä, siellä on n. tuhat talkoolaista jotka ei saa palkkaa.
"Access to this page has been blocked by the software due to a serious phishing suspicion.
The requested page appears to contain characteristics commonly associated with credential harvesting or deceptive content. For security reasons, the connection has been prevented and the page has not been loaded.
If access to this resource is believed to be legitimate, please contact your system administrator or security team for further review." Sanoo F-secure. Ilmoitin ylläpidolle..
No mulla kyllä aukes ihan normaalisti Ruisrockin sivu. Sun laitteessa on vikaa.
K-raudassa saa vain vaatteet likaiseksi ja tikun sormeen. Ruisrock on ok mutta tosiaan aika lyhyt aika (oma poika oli viime vuonna), mutta palkka kohtuullinen hyvät viikonloppu ja iltalisät. Ja tiedoksi sille yhdelle hebolle että millään talkootyöllä ei saada muuta kuin se tanssilava maaseudulle. Ruisrock on oikeasti iso tapahtuma vaikka radiosta kuulet vain musiikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva tarina mutta Ruisrock ei ota mitään kesätyöntekijöitä, siellä on n. tuhat talkoolaista jotka ei saa palkkaa.
"Access to this page has been blocked by the software due to a serious phishing suspicion.
The requested page appears to contain characteristics commonly associated with credential harvesting or deceptive content. For security reasons, the connection has been prevented and the page has not been loaded.
If access to this resource is believed to be legitimate, please contact your system administrator or security team for further review." Sanoo F-secure. Ilmoitin ylläpidolle..
Mulla sama ilmoitus. Jotain häikkää tossa sivussa on
Vierailija kirjoitti:
K-raudassa saa vain vaatteet likaiseksi ja tikun sormeen. Ruisrock on ok mutta tosiaan aika lyhyt aika (oma poika oli viime vuonna), mutta palkka kohtuullinen hyvät viikonloppu ja iltalisät. Ja tiedoksi sille yhdelle hebolle että millään talkootyöllä ei saada muuta kuin se tanssilava maaseudulle. Ruisrock on oikeasti iso tapahtuma vaikka radiosta kuulet vain musiikin.
No lue typerys tuo Ruisrockin oma talkoohaku, se palkka on ruoka, t-paita ja bileet. Mitään rahaa ei saa. Noin on ollut iäisyyden. Taidat olla ap-valehtelija.
Tietysti ottaa jonkun kesätyön tai sitten käy niin, ettei saakaan enää työpaikkaa myöhemmin kun vaan lojuu koko kesän riippumatossa tyttiksen mökillä. Ei saa pidettyä tyttistäkään kun joku työssä käyvä jantteri vie sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle aukesi "Hae talkoolaiseksi Ruisrockiin!
Haluatko osaksi Ruisrockin toteuttamista?
Ruisrockin tekemiseen osallistuu vuosittain noin 1000 talkoolaista eri tehtävissä. Linkki vuoden 2026 hakemukseen löytyy sivun lopusta, tutustuthan kuitenkin ensin huolellisesti siihen, mitä talkoolaisuus Ruisrockissa tarkoittaa: ..."
F-Secure on viritetty liian herkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hakekaa sitten itse "ruisrock talkoot". Mulla tuo linkki toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lue typerys tuo Ruisrockin oma talkoohaku, se palkka on ruoka, t-paita ja bileet. Mitään rahaa ei saa. Noin on ollut iäisyyden. Taidat olla ap-valehtelija.
No sitten varmaan muuttunut eikä siinä kun taloustilanne niin huono. Koko tapahtumahan meinattiin laittaa paussille täksi vuodeksi mutta onneksi ei sentään. Joku porukka kai keikkailee hyvää hyvyttään vaan, mutta kyllä ne palkkaakin väkeä oikeasti tärkeämpiin tehtäviin (esim. valoja oli oma poika koodamassa paikoilleen.). Eikä muuta kuin että halusin korjata mainitsemasi epäkohdan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hakekaa sitten itse "ruisrock talkoot". Mulla tuo linkki toimii.
Mulla meni johonkin pienviljelijäyhdistyksen sivulle tolla haulla. Vaikka kaipa sielläkin viljaa ja musaa
poika töihin ja loman vietto jollekkin muulle ajankohdalle.
No nuo APn mainitsemat kesätyöt on sellasia helppoja. Marketit vaikeampia.
Mitä jos poika osoittaisi kypsyytensä ja hakisi töitä itse. Kukaan ei palkkaa LASTA jonka napapnuoraa ei ole katkaistu ja äiti yrittää hankkia pojalleen töitä vai meinaatko sinä äitinä tehdä ne työtkin poikasi puolesta? Eipä se poikasi kauhean vastuun kantavaa kuvaa itsestään anna että joku palkkaisi sen kantamaan vastuunsa töiden teosta kun heti lähtökohtaisesti ei itse kanna edes vastuuta työnhausta. Ja kyllä jo siittä hakemuskesta näkee kilometrin päähän onko sen hakemuskenkin tehnyt äiti vain poika
Lomat voi lomailla siinä työn ohessa
Ei siinä mitään opi jos vain mökillä makoilee koko loman!
Kannattaisi ehdottomasti mennä Ruisrockin kesäapulaiseksi. Se ei ole pelkkä kesätyö, vaan myös loistava mahdollisuus tulevaisuutta varten, koska hän pääsee kokemaan festarimeininkiä ja näkemään, miten iso musiikkitapahtuma toimii sisältäpäin.
Tuosta saisi arvokasta kokemusta, joka voi parhaimmillaan avata ovia kiinnostavampiin tehtäviin musiikin ja tapahtumien järjestämisen parissa, esim. keikkojen tuotantoon tai muihin festarituotannon hommiin. Noissa muissa kesätöissä ei ole samanlaisia mahdollisuuksia päästä tällaisiin kiinnostaviin jatkohommiin vaan ne on paljon arkisempia.
Noista paras työkokemus on ilman muuta K-rauta. Sen homman jos hoitaa hyvin, niin sen jälkeen on hyvät mahdollisuudet saada töitä seuraavinakin kesinä.