Kateus rahankäytöstä?!?!?!
haluun tietää tuleeko muille kateutta esim. naapureitten hienosta talosta tai muusta uudesta hienosta jutusta. Tuleeks teille sellanen olo että haluutte samantasosta tai vielä parempaa. Ehkä pienillä lapsilla on se tunne mut esiintyyks sitä vielä niinku paljonki vanhemmilla?
Kommentit (6)
No ei tule! Turha kadehtia kenenkään muun varallisuutta, tai mitään muutakaan: kukaan meistä ei tiedä, mitä toisen ihmisen elämässä tapahtuu. Voi olla valtavat velat, sairautta, epäonnea parisuhteessa tai lasten kanssa, työpaikka vaakalaudalla... Eletään jokainen omaa elämäämme ja nautitaan siitä, mitä meillä on, niin ainakin itse teen.
Vierailija kirjoitti:
No ei tule! Turha kadehtia kenenkään muun varallisuutta, tai mitään muutakaan: kukaan meistä ei tiedä, mitä toisen ihmisen elämässä tapahtuu. Voi olla valtavat velat, sairautta, epäonnea parisuhteessa tai lasten kanssa, työpaikka vaakalaudalla... Eletään jokainen omaa elämäämme ja nautitaan siitä, mitä meillä on, niin ainakin itse teen.
Hyvin sanottu.
Ei tule. Olen ihan ok työssä ja tienaan mukavasti. Miehen kaveri puolestaan on rikas. Puhutaan useista miljoonista.
Hänen on vaikea löytää rakkautta. Nyt rinnalla on nainen, joka rehellisesti ei edes katsoisi kyseistä miestä, jos rahaa ei olisi. Sen huomaa tämän naisen kaikista eleistä.
Vaikka olisit kuinka köyhä, niin sun ei ainakaan tarvitse miettiä onko naiset tai kaverit sun kanssa vain rahan tai statuksen vuoksi. Moni rikas saattaa mielessään käydä tätä taistelua.. voi olla vaikea löytää mitään aitoa.
En nyt ehkä kateellinen ole, mutta oon huomannut että vain rikkaat säästävät ihan kaikesta ja pitävät pienimmistä pennosistaankin kiinni.
kerran olin Englannissa erittäin varakkaalla kaveripariskunnalla huom kutsuttuna kylässä pari päivää. Kyläilyn jälkeen sain sähköpostin että odottavat takaisinmaksua ruuasta ja vessapaperista.
Osallistuin kyllä kaupassa jo yhteisiin ruokaostoksiinkin. Lähinnä siis huvitti tuo. En itse ikipäivänä kehtaisi kutsua ihmisiä kylään ja laittaa laskua perästä.
Ei ole tuollaista nyt nelikymppisenä, enkä ollut lapsenakaan kateellinen.
Ei oo tuollaista