Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset valittavat köyhyydestä?

Vierailija
04.05.2007 |

Täällä monet valittaa köyhyydestä, sanotaan esim. et mies opiskelee (ok hyvä sille, saapahan tulevaisuudessa sen työn) ja lapsia on useita.. ei kunnon työtä...miksi ihmiset eivät ajattele näitä asioita ennen kuin lapsia lähdetään hankkimaan. Miksei voida opiskella ja hankkia töitä ja sitten vasta lapset?? ja jos ei ole varaa, miksi ylipäätänsä hankkia 3 plus lasta? jos olisin itse tuon tien valinnut, en todellakaan valittaisi köyhyydestä vaan tyytyisin siihen mitä on.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tosissaan olen miettinyt näitä valittajia ei oo rahaa lasten vaatteisiin, ei oo rahaa ruokaan...älkää hankkiko lapsia! menkää kouluun ja hankkikaa työ ensin!

Vierailija
2/32 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se kumma kun ihmiset ei tajua ;)))))))))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki toki.. kai normaaliälyiset ihmiset tekee jonkinlaista perhesuunnittelua... mä en olis koskaan alkanu seksiin ilman ehkäisyä siinä vaiheessa kun koulut oli käyty ja ei mitään tietoa työpaikasta

t ap

Vierailija
4/32 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliin saattaa mahtua kaikenlaista yllätystäkin.

Vierailija
5/32 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kanssa samalla linjalla. me ei olla rikkaita, mutta en sitä täällä ääneen laula omapa tyhmyys kun en opiskellut itselleni ammattia vaan aloin lapsentekoon 21 vuotiaana ilman paskaakaan työkokemusta

Vierailija
6/32 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki ymmärrän yhden " lipsahduksen" , mut entä 3....selitä se..

Vierailija
7/32 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllätyksiä voi olla vaikkapa puolison työttömyys, vakava sairastuminen tai kuolema. 7

Vierailija
8/32 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkevästi ajatella noita asioita. Kaikilla ei ole samoja tavoitteita elämässä. Kaikilla ei ole todellista käsitystä perhe-elämän arjesta ennenkuin sen keskelle päätyy. Kaikki eivät ikinä aio opiskella itselleen hyvää ammattia vaan elävät hetki kerrallaan kituutellen tai ei. Kaikki eivät valita köyhyydestä...

Joskus ehkäisystä huolimatta lapsi saattaa saada alkunsa millaisessa tilanteessa tahansa.

Vierailija
9/32 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä niistä täällä olla puhuttu.. ollan puhuttu että lapsia on sata, mies opiskelee ja itse haluaa olla kotiäiti. toki tuollaiset kuolema ja työttömyystapaukset ovat asia erikseen. niistäpä ei olla puhuttu

Vierailija
10/32 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyttää ihmiset, jotka valittavat köyhyyttä, mikä johtuu omista valinnoistaan esim.

- ei koulutusta

- liikaa lapsia omiin tuloihin nähden

- molemmat vanhemmat opiskelevat samaan aikaan ja sitten valitetaan opintotuen pienuutta

- opiskelijat, jotka eivät suostu ottamaan opintolainaa tai menemään töihin

jne.

Kaikki köyhyys ei tosin ole omista valinnoista kiinni, vaan kuka vain voi joutua työttömäksi tai sairastua (paitsi kokoomuslaiset :D).

Vierailija
11/32 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen sanon, että ymmärrän vielä sen yhden lapsen tuollaisessa tilanteessa, mutta en kolmea.

ja sinulle joka kirjoitit Suomen kalleudesta, olen kyllä asunut monessa paljon kalliimmassa maassa joissa ei ole mitään sosiaalietuuksia.

Vierailija
12/32 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

toki ymmärrän yhden " lipsahduksen" , mut entä 3....selitä se..

Voihan jokin muukin mennä mönkään kuin se lasten saanti! Mitä jos on jo 3 lasta ja elämä heittelee? Silloinkaan ei varmasti saisi valittaa mistään, olisi vain pitänyt suunnitella paremmin. Joo joo...

Vierailija
13/32 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinkahan monta kertaa tässä saa sanoa saman asian, nyt puhutaan niistä valittelijoista jotka eivät ole viitsineet hankkia itselleen ammattia, työtä, haluavat lapsia ja olla kotona lasten kanssa ja mies opiskelee jne..ja sitten valitetaan. toki ymmärrettävää, jos mies kuolee tai jää työttömäksi, usein täällä asianlaita ei vain ole niin!

Vierailija
14/32 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja sinulle joka kirjoitit Suomen kalleudesta, olen kyllä asunut monessa paljon kalliimmassa maassa joissa ei ole mitään sosiaalietuuksia.

Suomessa esim. julkinen terveydenhoito on täysin ala-arvoista ja hoitoon pääsy törkeän paljon varallisuudesta/statuksesta kiinni!

t. Suomessa ja ulkomailla asunut

Vierailija
15/32 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten toisten köyhyys (oli oma vika tai ei) ap:n napaa kaivelee? Etkö koskaan itse valita mistään??

Vierailija
16/32 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeassa.

Hän ei puhunut siitä, että elämä tuo yllätyksiä, vaan siitä, että elämää ei millään tavalla edes yritetä hallita.

Huomattavan moni köyhyydestään valittava on juuri ei yhtään koulutettu, työtävieroksuva ym. Nämä yleensä luulevat että lapsia tekemällä pitäisi voida elättää itsensä ja jostain kumman syystä uusi lapsi tulee aina, kun nuorimmaisesta loppuu yhteiskunnan tuet.

Sitten kun ei enää myönnetäkään lisää ja lisää tukia ja avustuksia, niin ulvotaan että kivaa taas kituuttaa. Totuus on myös, että nämä ns. kakkosluokan ihmiset kuluttavat rahansa käsittämättömiin asioihin mm. uusiin puhelimiin, einesruokaan, alkoholiin ja tupakkaan, ruotsinristeilyihin (tai tallinnan) osv. Ja mikä kamalinta, tämä periytyy.

Ikävää on myös, että ei näille mitään mahda, eivätkä koskaan katoakaan, koska ovat eniten sikiävää sakkia tässä maassa.

Itse opiskelen kahden pienen lapsen kanssa ja kolmas tulossa. Mies käy kyllä töissä, muttei huimia tienaa. Olen silti tietoisesti tieni valinnut, enkä katso oikeudekseni valittaa. Ajattelen, että tulevaisuudessa on sitten paremmin. Eikä sillä rahalla tosiaan kaikkea saa.

Vierailija
17/32 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia ja yhtäkkiä ne lapset muuttavatkin teille asumaan ja olette viiden lapsen uusperhe...

Vierailija
18/32 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli aikuisiästäni enemmän ulkomailla kuin Suomessa. Olen täysin samaa mieltä sun kans Suomen terveydenhuollosta, mutta asus vaikka Britanniassa, sä et kuule saa pennin jeesusta jos haluat jäädä kotiin pidemmäksi aikaa kuin 6kk!! päiväkoti maksut on nelinkertaset Suomeen verrattuna, samoin asunnot jne

t ap

Vierailija
19/32 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kakkosluokan ihmiset

Vierailija
20/32 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvassa tairtaa kuitenkin olla ne yhteiskunnan elätit, jotka tieten tahtoen ' tehtailevat' lapsia olettaen, että niistä elinkeino löytyis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme