Miksi ihmiset valittavat köyhyydestä?
Täällä monet valittaa köyhyydestä, sanotaan esim. et mies opiskelee (ok hyvä sille, saapahan tulevaisuudessa sen työn) ja lapsia on useita.. ei kunnon työtä...miksi ihmiset eivät ajattele näitä asioita ennen kuin lapsia lähdetään hankkimaan. Miksei voida opiskella ja hankkia töitä ja sitten vasta lapset?? ja jos ei ole varaa, miksi ylipäätänsä hankkia 3 plus lasta? jos olisin itse tuon tien valinnut, en todellakaan valittaisi köyhyydestä vaan tyytyisin siihen mitä on.
Kommentit (32)
Sanonpa vaan asiat niin kuin ne ovat.
" Mikäs sinä olet ketään luokittelemaan??"
niitä on joka paikassa. ei viitsitä tehdä töitä, tehdään lapsia jne... ja jos tänne palstalle esim valitetaan köyhyydestä, miksi ei mainita et mies jäi työttömäksi tai kuoli ja on tiukkaa? usein sanotaan vain, että meillä on 4 lasta, minä kotiäiti, mies opiskelee tms... haloo
Vierailija:
mua kaivelee et ihmiset valittaa siitä tekemällä tyhmiä valintoja elämässään.
poislukien tietenkin äitiys ja / tai hoitovapaan tuet väliaikaisena rahanlähteenä.
Onhan heidänkin ihmisarvo tietysti sama, mutta yhteiskunnan kannalta he ovat tosiaankin kakkosluokkaa, ellei jopa kolmos
PUHUT ASIAA!!
tuilla elävät- teidän on tosiaan turha valittaa köyhyydestä. pistäkää vaikka netti poikki ja pois av palstalta. silläkin ajalla kun te täällä roikutte voisitte vaikka tehdä jotain työtä kotoa käsin..ja nettiyhteyskin maksaa,...
t työssäkäyvä ei köyhä äiti joka ei koskaan kotona ollessaan edes ehdi av palstalle
tukiin jossain elämänvaiheessa itse kullakin. Kuinka moni meistä on nostanut opintotukea monta vuotta? Meinaatteko pärjätä omillanne kun sairaus iskee ?
Vierailija:
eli aikuisiästäni enemmän ulkomailla kuin Suomessa. Olen täysin samaa mieltä sun kans Suomen terveydenhuollosta, mutta asus vaikka Britanniassa, sä et kuule saa pennin jeesusta jos haluat jäädä kotiin pidemmäksi aikaa kuin 6kk!! päiväkoti maksut on nelinkertaset Suomeen verrattuna, samoin asunnot jnet ap
Mun systerin kaveri on just sellanen, et se odottaa viidettä lasta (ok on kyllä lapsirakas ja touhuaa lasten kanssa ja on todella hyvä äiti, joten sinänsä asia on ok :)) mutta kun koko ajan nurisee köyhyydestä. Saavat toimeentulotukee yms tukia. MUTTA KUN EI MENE IHMISEN KAALIIN ETTÄ JOS ON VÄHÄN RAHAA, NIIN LOPETTAIS EDES EINESTEN OSTAMISEN KAUPASTA (ostaa kyllä joka päivä molemmat iltapäivälehdetkin!!). Eli siinä perheessä mun mielestä vika on kyllä rahankäytöstä!! Välillä vaan tuntuu et mä kilahdan just kun muija ei tajuaa että viikon iltapäivälehtien hinnalla saa jo vaikka mitä parempaa koko perheelle.
Eli ihmisillä ei ole välttämättä mitään käsitystä miten rahaa käytetään ja eivätkä tiedä että lapsiin saa kyllä menemään rahaa (ok toki kirpparilta kandee ostaa luistimet yms) mutta kyllä lasten pitää jotain syödä yms mihin rahaa menee.
Toiset luulevat että on hyvä elää vaan erilaisten tukien varassa ajatellen " kyllä sossu maksaa" .
Toki aina voi tapahtua yllättäviä ja ikäviä asioita ja niitä voi tapahtua ihan kelle meistä tahansa.
Vaikka minusta lapset ovat ihana asia ja eikä rahan pitäisi ratkaista lapsilukua, mutta toisaalta.... niin kakspiippunen asia.
Olen vielä sitä mieltä että jokaisella ihmiselle on valta tehdä mitä lystää ja olla mitä tahansa. Sinun lapsestasi voi tulla uusi Tarja Halonen tai Britney Spears tai ehkä sinustakin vielä tulee jotain suurta jos et jotain jo ole :) Elämä on täynnä valintoja ja jokaisen pitäisi valita elämässä oikein asioita - vaikkakin joskus valinnat menee ihan pieleen, mutta joskus kuitenkin on jotain päätetty esim olenko minä juuri tuon ihmisen kanssa, harrastanko hänen kanssaan seksiä, haenko tuohon työpaikkaan, käynkö tänään kaupassa (ja jos sattuu huono tuuri jään auton alle) jne..
Vierailija:
Täällä monet valittaa köyhyydestä, sanotaan esim. et mies opiskelee (ok hyvä sille, saapahan tulevaisuudessa sen työn) ja lapsia on useita.. ei kunnon työtä...miksi ihmiset eivät ajattele näitä asioita ennen kuin lapsia lähdetään hankkimaan. Miksei voida opiskella ja hankkia töitä ja sitten vasta lapset?? ja jos ei ole varaa, miksi ylipäätänsä hankkia 3 plus lasta? jos olisin itse tuon tien valinnut, en todellakaan valittaisi köyhyydestä vaan tyytyisin siihen mitä on.
Tunnen perheitä, joissa lapset ovat elinkeino. Elämässä tulee yllätyksiä ja yhteiskunnan tulee silloin kantaa vastuunsa, mutta jokaisen pitäisi YRITTÄÄ elättää omat lapsensa ja perheensä. Jos esim. tekee neljä lasta kolmen vuoden välein käymättä välillä töissä, käy luottokortilla ulkomaanmatkoilla, ostaa kaiken uutena ja kaiken mitä mieli tekee, niin ei ole varaa valittaa, että yhteiskunta ei tue kotiäitejä.
11 vuotta UK:ssa asuneena voin sanoa, että ei ne palkat todellakaan usein ole 6 kertaiset Suomeen verrattuna. Mä sain 40K vuoteen Lontoossa, keskimäärin nainen saa Lontoossa 26k... muualla UK:ssa palkkataso on sama kuin Suomessa
Vierailija:
t työssäkäyvä ei köyhä äiti joka ei koskaan kotona ollessaan edes ehdi av palstalle
Av -tuo synneistä suurin.
mun napaa ei kuule kaivele toisten köyhyys, mua kaivelee et ihmiset valittaa siitä tekemällä tyhmiä valintoja elämässään. opettele lukemaan, vai jäikö koulutus peruskouluasteelle ja on päässyt unohtumaan....