Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko perhe (2 aikuista+2 lasta) vie häälahjaksi rahaa?

Vierailija
04.05.2007 |

Perheen bruttotulot 4000 ¿/kk.

Mielipiteitä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähätuloisia, niin toivon, etteivät viimeisiään laita lahjoihin.

Mutta vastaukseni siis 50-60

Vierailija
2/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa kun itse olen niin pienituloinen..

Mutta minusta 50e on sopiva summa.

Sillä käy kerran ruokakaupassa tai syö häämatkalla ravintolassa.

Itse saimme häälahjana erilaisia summia 40e:n ja 60e:n välillä.

Niin, ja yhden S-ryhmän lahjakortin 50e.

En sitten tiedä, mitä joku todella hyvätuloinen ajattelisi niin " pienestä" rahasummasta mutta ehkäpä se summa ei ole tärkeintä häälahjassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin tietysti? jaa, että jos meidän tilillä sattuu olemaan 20 tonnia ylimääräistä, niin annetaan siitä vaikka 10 tonnia lahjaksi, kun ei vielä oma talous mene kuralle???

Vierailija
4/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin 50 ¿, jos ei ole lähisukulainen tai muuten tosi läheinen ja jos lapseni olisivat pieniä (alle 12 v). Jos lapset isoja (yli 12-v), niin sit laittaisin enemmän, ehkä 60-70 euroa.

Vierailija
5/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse saatiin heiltä 20,- vuotta aiemmin...

Vierailija
6/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös kesällä parit häät tulossa ja mietin jo valmiiksi, minkä hintaisen lahjan ostaisin tai minkä verran annetaan rahaa/lahjakortti, jos sellaista toivotaan. Meitä on myös 2 aikuista ja 2 pientä lasta. Meillä bruttotulot sattuu vaan olemaan alle 2000 ¿, joten ihan kamalasti ei ole ylimääräistä laittaa häälahjaan, kun rahaa menee aika paljon myös polttareihin sekä omiin että lasten juhlavaatteisiin.

Kun me mentiin naimisiin, molempien vanhemmat antoivat meille n. 100 ¿ arvoisen lahjan ja ne tuntui jo mun mielestä kalliilta. Omilta siskoiltamme saatiin ehkä n. 30 ¿ arvoiset lahjat. Ei tulisi siis mieleenkään laittaa oman siskon häälahjaan 100 ¿. Ei siis siksi, ettei itsekään saatu niin kalliita lahjoja, vaan siksi, ettei meidän perheessä/suvussa ole totuttu antamaan niin kalliita lahjoja. Toivottavasti löydän hääpareille jotkut kivat ja edulliset häälahjat, koska musta ois noloa vielä esim. 40 ¿ lahjakortti, jos muut vieraat veisivät 60 ¿ lahjakortteja. Eikä lahja tai sen arvo ole vissiin pääasia häissä, ei ainakaan meidän omissa häissä ollut.

Vierailija
7/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän ystäväpiirissä ei tosiaan kukaan ole pyytänyt rahaa. Minusta se olisikin kyllä tosi noloa.

Vierailija
8/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskettiin, että jos sytäisiin ravintolassa alkuruoat, liharuoat, jälkiruoat, se tekisi n30e/hlö eli nyt jää hääpari ainakin plussalle :-)

Vierailija
9/9 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonkohan häävieraat käyttävät uusiin juhlavaatteisiin, -kenkiin, laukkuun, lasten vaatteisiin jne.? Eli ei mun mielestä ihan voi tollekaan linjalle lähteä, että minkä verran maksaisi ravintolassa ruoat. Sitä paitsi joskus häissä on ollut tosi surkeat tarjoilut. Pitäiskö silloin ottaa osa lahjarahoista takaisin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi