Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun narsisti kertoo jotain pahaa uhristaan se on itse asiassa

Vierailija
09.03.2026 |

tunnustus omista teoista eli projisointia. Eli narsisti on tehnyt jotain pahaa ja projisoi sen uhrinsa tekemäksi.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkista keskustelua kun seuraa täälläkin tai uutisten alustoilla niin näitä ihmisiä on melkee jokainen kommentoija, ja jos oikein tarkkaan seuraatte niin te voitte nähdä että niissä on myös aika usein samat naamat kommentoimassa. Sehän se vaikee juttu onkin kun aika usein se narsisti näyttäytyy hyvänä ihmisenä. Ne menee monilta ohi mut kyllä fiksut sen näkee

Vierailija
2/2 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projisoinnista tajusin, mistä "minun" narsistin tuuli puhaltaa. Tilanne meni vuosien mittaan niin huonoksi, että oli pakko vetäytyä pois. Haukkumista, nimittelyä, syyttelyä ja projisointia. Aggressiivinen narsisti syytti minua mm. karjumisesta. Ihan tosi? Kuka karjuu, kukaa puhkuu aggressionsa alla? Narsisti itse.

Perintöasioiden ja muiden perheasioiden takia meni suhteet siihen jamaan, että en jaksanut. En ole terapeutti enkä loskaämpäri. Nyt kertoo "totuuksia" minusta. Haukkuu selän takana minkä jaksaa. Sitten kuitenkin sanoo lapsilleen, että suhde minuun olisi "niin tärkeä". No, entäs jos olisi vaikkapa jättänyt mustamaalamatta minut julkisesti sähköpostilla, mikä meni kolmansille osapuolille.

Tätä on vaikea ymmärtää narsistista. Haukkuu uhrinsa mennen tullen, suoltaa syytöksiä ja haukkumista mm. sähköpostilla. Silti haluaisi palata taas sisaruussuhteeseen. Minä en voi. Vuosien höykytys riittää. 

Yhtä juttua kadun: että menin välillä samalle linjalle ja vastasin narsistin viesteihin joskus samalla mitalla. Narsistia ei voi hiljentää tai nöyryyttää. Hän sanoo/kirjoittaa aina viimeisen sanan. Hän on aina se "hyvä ihminen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan