Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö lähipiiri tai työkaverit huomaa häiriintyneen tai psykopaatin käytöstä.

Vierailija
04.05.2007 |

.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun keskustellaan häiriintyneistä ihmisistä, pisti kummastuttamaan eikö henkilön perhe tai työkaverit olisi huomanneet tämän käytöksessä kummallisuuksia?

Vierailija
2/62 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta kun tilanne räjähtää käsiin keskustellaan omituisista piirteistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että yleensä useimmat ei huomaa mitään outoa. Mutta sitten kuitenkin on joku, joka ihmettelee jotain, mutta ei saa kannatusta epäilyilleen, koska muut eivät todellkaan näe mitään outoa.

Vierailija
4/62 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten sotkuihin.

Vierailija
5/62 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että puolet työntekijöistä on jotenkin outoja ja pomo kaikista oudoin, mutta minkäs sille mahtaa : /

Ei ketään voi hoitoon noin vain ohjata, pitää olla todella omituinen, että ottavat hoitoon.

Vierailija
6/62 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kirjeessä mainittiin vain työpaikasta valehteleminen rautakaupassa.

Vierailija
7/62 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin hän nyt itse itseään oudoksi kuvailisikaan!

onhan sitä juttua ollut että työpaikalla pidetty MUIDEN TYÖNTEKIJÖIDEN MIELESTÄ (huom ei tietenkään jarmon itsensä mielestä) oudon tarkkana asioiden suhteen esim.

Vierailija
8/62 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuitenkin todella vaikea uskoa läheisesti(kin) tuntemastaan henkilöstä, että hänestä olisi mitään todellista uhkaa ja että hän kykenisi äärimmäisiin tekoihin. Eikä sitä apuakaan saa yleensä, ennen kuin jotain tapahtuu. Näin sanoo poliisitkin, mitään ei voida tehdä ennen kuin jotain todella tapahtuu.

Vierailija
9/62 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän siinä just onkin, että lähipiiri ei millään voi uskoa, jos vaimo/mies yrittää selittää jollekin kuinka hirveä mies on.

Vierailija
10/62 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain jos kertoo etukäteen. tuttava kuoli aidsiin, puheet olivat heti että sehän olikin semmonen nainen. ei ollut vaan sai verensiirrosta. sama joku hullu tappaja, omituinenhan se aina on ollut vaikka ei olis.

Vierailija
11/62 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hän itse kertoi, että outo tyyppi oli. Kaikenlaisia juttuja siellä liikkuu, mutta en viitsi tänne niitä alkaa raapustella.

Vierailija
12/62 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...narsistisesti häiriintyneet ovat usein puolituttujen keskuudessa oikein pidettyjä huumorimiehiä ja hauskan ja mukavan tyypin maineessa. Kukaan ei osaa yleensä aavistaa, millaisessa helvetissä kyseisen lähes psykopaattisen kaverin perhe elää. Läheiset suhteet aivan kammottavia. Totuus paljastuu usein vasta sitten, jos vaimo uskaltaa jättää miehensä tai sitten tapahtuu jotain traagista.

Olen epäillyt jo pidempään, että poikani parhaan kaverin isällä olisi juuri tuota narsismiin taipuvaisuutta aika vahvasti. Nyt taas noita Björkqvistin juttuja lukiessa tulee niin elävästi tuo naapurin ukko mieleen.

Vierailija
13/62 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme ulkomailla ja hän oli myös suomalainen. Ilmeisesti siksi pystyi puhumaan mulle enemmän kuin muille työkavereille. Tarina päättyi surullisesti, kun hän riisti itseltään hengen!

Vierailija
14/62 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne usein kärjistyy todellakin siinä vaiheessa, kun puoliso on lähdössä. Laajennettu itsemurha, itsemurha ja tappo ovat tällöin usein ratkaisuvaihtoehtoina.

-10-

Vierailija:

...narsistisesti häiriintyneet ovat usein puolituttujen keskuudessa oikein pidettyjä huumorimiehiä ja hauskan ja mukavan tyypin maineessa. Kukaan ei osaa yleensä aavistaa, millaisessa helvetissä kyseisen lähes psykopaattisen kaverin perhe elää. Läheiset suhteet aivan kammottavia. Totuus paljastuu usein vasta sitten, jos vaimo uskaltaa jättää miehensä tai sitten tapahtuu jotain traagista.

Olen epäillyt jo pidempään, että poikani parhaan kaverin isällä olisi juuri tuota narsismiin taipuvaisuutta aika vahvasti. Nyt taas noita Björkqvistin juttuja lukiessa tulee niin elävästi tuo naapurin ukko mieleen.

Vierailija
15/62 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatti tai pahasti narsistinen henkilö ei koe olevansa sairas tai epänormaali millään tavalla. Muut ovat sairaita ja reagoivat kummallisesti. Ulkopuolinen ei saa päällisin puolin terveeltä vaikuttavaa ja suhtkoht normaalisti toimivaa ihmistä hoitoon.

Työpaikoilla narsistit ovat usein pidettyjä, koska he ovat tehokkaita ja lyhytjännitteisiä ja kunnianhimoisia ja kiitoksella eläviä. Mitä siitä, että tallovat työkaverit jalkoihinsa ja tekevät alaistensa elämästä helvettiä. Ei sillekään mitään voi.

Vierailija
16/62 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa vähän omankin turvallisuuteni puolesta, koska olen noussut barrikadeille tämän miehen toimintaa vastaan. Pojastani on tullut perheelle ilmeisesti liian läheinen näiden vuosien mittaan, koska saa nykyään osansa tämän miehen skitsoilusta...

Vierailija
17/62 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seurustelin muinoin narsistin kanssa. Vanhempani rakastivat häntä, samoten ystävänikin aluksi. Pikkuhiljaa ystäviä alkoi tippua pois, kun mies selitti ystävien ' vihaavan häntä aivan syyttä' tai keksi heistä valheita. Aluksi uskoinkin tuon vielä.. Vanhemmilleni oli viimeiseen asti kohtelias ja aina hirvittävän korrekti; kehtasi vielä eron hetkelläkin (minua pahoinpideltyään) toivotella terveisiä vanhemmilleni ja kiitteli kaikesta ystävällisyydestä mitä on heiltä saanut. Yllättäen vanhempani eivät laittaneet terveisiä takaisin, kun viimein uskalsin heille kertoa siitä, mitä suhteemme oli ollut.

Narsisti jaksaa yleensä näytellä tietyn aikaa. Itsellänikin oli noin 5 kk ajan mitä täydellisin mies: toi kukkia, vei syömään ja leffaan, kirjoitteli rakkauskirjeitä, suorastaan palvoi minua. Pikkuhiljaa kuvaan tuli mustasukkaisuus (en saanut käydä bailaamassa ilman häntä, tai jos kävin, siitä seurasi ' et rakasta minua' -ruikutus, armoton mökötys tai riehumista). Seuraavaksi kuvaan astui juuri ystävieni morkkaus. Eräs ystäväni sanoi mulle, että miehessä on jotain outoa, ei KUKAAN ole tuollainen. Kerroin tämän miehelleni, ja hän samantien alkoi suu vaahdossa kertoa, miten tämä ystäväni oli (muka) yrittänyt iskeä häntä jne -ja minä ääliö aluksi jopa uskoin (myöhemmin selvisi, että ystäväni oli ko. iskuiltana aivan toisella paikkakunnalla). Viimeinen pisara mulle oli se, että kotona alkoi paikat hajota aina, kun en ollut hänen kanssaan yhtä mieltä jostakin asiasta.

Ärsyttävintä narsistissa on myös se, että hän toistelee sanomisiasi. Monet kerrat menetin itsekin hermoni riitelyssä, kun tajusin toisen ' varastavan' ajatuksiani ja kääntävän ne minua vastaan. Jos valittelin hänen olevan hirvittävän mustasukkainen ja etäinen, niin hetken kuluttua hän alkoi nyyhkimään, miten MINÄ olen etääntynyt hänestä ja olen kovin mustasukkainen. Jos huomautin, että minähän juuri äsken sanoin noin sinusta, niin mies ei ymmärtänyt (vai ollut ymmärtävinään?) ja alkoi paasata miten haluan häntä tahallani satuttaa ja olen kylmä.

Mutta siis ap:lle: Ei ulkopuoliset välttämättä todellakaan huomaa. Ja JOS huomaa, ja olet niin hölmö että menet narskulle asiasta sanomaan, niin kohta tämä ' huomannut' ihminen eliminoidaan elämästäsi jollain keinolla (vrt. tarina ystävästäni). Omille läheisillenikin oli järkytys kuulla, millainen tämä exäni oli kotioloissa, ja osa ei varmasti alkuun voinut uskoakaan. Itsekin seurustelumme alkuaikoina ihmettelin, miten tällä exälläni voi ollakaan niin paljon vihamiehiä; en ymmärtänyt miten kukaan kykenee inhoamaan niin ihanaa ihmistä. No, totuus paljastui sitten valitettavasti (ja onneksi) myöhemmin..

Vierailija
18/62 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-17-

Vierailija:

Minua pelottaa vähän omankin turvallisuuteni puolesta, koska olen noussut barrikadeille tämän miehen toimintaa vastaan. Pojastani on tullut perheelle ilmeisesti liian läheinen näiden vuosien mittaan, koska saa nykyään osansa tämän miehen skitsoilusta...

Vierailija
19/62 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, samaa sanoisin kuin moni muukin tässä ketjussa, että tavallisesti kaikki ihmiset, jopa läheiset menevät " lankaan" . Sehän se juuri on, että ihmiset uskovat toisen ihmisen sanoja ja silloin ne teot unohtuu helposti niiden sanojen taakse. Narsisti jos kuka on vielä hyvä jäljittelemään erilaisia tunnetiloja pystyäkseen manipuloimaan ihmisiä.

Eilen tuossa kyselinkin että ovatko ihmiset lukeneet seuraavia kirjoja:

Naamiona terve mieli (tää on varmasti se syy miksei muut huomaa)

Naimisissa narsistin kanssa

Onko joku teistä lukenut noita? Onko hyviä. Hyvää palautetta tuli eilen ainakin Jorma Myllärniemen Narsisti kirjasta.

Vierailija
20/62 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki ongelmaiset ja väkivaltaiset ihmiset on nykyään kuulemma narsisteja. Psykopatioita on lukuisia muitakin, monenmoisia. Narissimia ei voi olla niin paljon kuin nyt väitetään.