Pitäkää huolta vanhoista sukulaisistanne.
Kommentit (28)
Nämä saastat selittävät miten vanhuksia kunnioitetaan heidän kulttuurissaan.
Hyvä että tuo kodinhoitaja tuli. Nämä olleet koko yön tuon vanhuksen kotona.
"Poliisi laittanut varastetut tavarat kassiin." Niin varmaan niitten maassa poliisi toimii.
Vierailija kirjoitti:
Mitä Orpo kumppaneineen tekee naisten suojaamiseksi? Kerro Orpo?
Kirjoittaa eduskunnalle naisia syrjiviä lakiesityksiä.
Riippuu varmaan vanhemmasta pitääkö siitä pitää huolta vai ei. Yleensä sitä saa sukulaisilta, mitä on vuosikymmenet tilannut. Mä laitan toisen vanhempani asioita kuntoon, joka aina huoleehti minusta henkisesti ja fyysisesti, mut toinen saa pärjätä miten taitaa - väkivallan uhrina en altista itseäni sille enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan voi tehdä mitään tällaista. Miten ikinä.
Mamusaastaa on nurkissa ihan liikaa.
Koko ajan sattuu todella pahoja asioita. Sellasia asioita, joista tässä maassa ei ennen tiedetty yhtään mitään.
Ihan hirveetä, jos omassa kodissa ei voi olla turvassa. Missä voi, jos ei omassa kodissa.
Ja juuri tänään itkettiin joka paikassa miten poliisi pahoinpitelee. Se on ainoa taho mikä edes vähän estää enää perseilyn räjähtämistä. Eiköhän aloiteta vanhat kunnon m u i l u t u k s e t?
Miten ihmeessä minä voin sen estää, että tuollaista ei tapahdu kenellekään iäkkäälle sukulaiselleni?
Tälle koko ongelmalle pitää tehdä jotain. Mä olen todella väsynyt tähän.
Onko kellään mitään mielessä mitä yksilötasolla voi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä minä voin sen estää, että tuollaista ei tapahdu kenellekään iäkkäälle sukulaiselleni?
Eipä juuri mitenkään. Soitto kerran päivässä on ihan hyvä, käy ainakin ilmi jos jotain on tapahtunut. Muistutus siitä, ettei avaa ovea tuntemattomille, mutta muistisairaan muistuttelu on aika hankalaa. Ehkä lappu oven sisäpuolelle.
Yhteiskunnan pitää järjestää heikossa asemassa oleville suojaa ja turvaa.
Tämä on yhteiskunnan, Suomen syy.