Mutta missä on kaikki pikkulinnut?
Ei näy missään. Ei punatulkkuja, varpusia eikä talitinttejä.
Onko ne väsyneet katsomaan tätä kurjuutta, ja muuttaneet pois?
Vähän on paha mieli tästä.
Kommentit (43)
Uutisten mukaan kuolleet. Hullut rottakammoiset saivat tämän aikaan. Itse ruokin salaa. Söivät hetkessä kaiken.
Nyt on hakattu metsiä ennätyspaljon, kyllä noilla avohakkuilla seurauksensa on.
Orpon hallitus luontovihassaan poisti kaikki rajoitukset luonnon tuhoamiselta.
5G säteily tappaa lintuja ,hyönteisiä ja kasvustoa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapuri lopetti lintujen ruokinnan ja se kyllä näkyy. Toivottavasti ne kaikki eivät kuolleet. Tiedän kyllä, että tuossa likellä on yksi paikka, jossa ruokittiin lintuja, mutten tiedä löysivätkö nämä edelliset olijat sinne.
Mulle on ihan uppo-outoa se millainen "hajuaisti" linnuilla on.
Talvilinnut ihan tyypillisesti kiertelee eri ruokintapaikoilla siellä missä lähekkäin on useampia ruokintoja.
Meillä on kaikkia noita runsaasti. Ollut koko talven.
Vierailija kirjoitti:
Uutisten mukaan kuolleet. Hullut rottakammoiset saivat tämän aikaan. Itse ruokin salaa. Söivät hetkessä kaiken.
Jep :(
Pakkastalvi aina harventaa kantaa.
Vaikka ruokin, yhtäkkiä kävijämäärä laudalla romahti. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ruokin, yhtäkkiä kävijämäärä laudalla romahti. Surullista.
Olisiko lintuinfluenssaa ollut liikkeellä?
Vierailija kirjoitti:
Jos kukaan ei ruoki talvella niin nälkään kuolevat. Tulee sitten hiljainen kevät.
Ja sääskien täyteinen kesä.
Minä olen kuullut niitten laulavan jo ainakin pari viikkoa täällä Tuusulassa niin kevytväylien vieressä kuin metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Kova pakkastalvi tappoi paljon lintuja
Missä?
Kova pakkastalvi???
T. Hki
Vierailija kirjoitti:
Ne on meillä! Just kiikaroin punatulkkuparia, puukipijää, keltasirkkuja, vihervarpusia, viherpeippoja, pikkuvarpusia, mustarastaita, käpytikkaa ja tali- ja sinitiaisia.
Ihanaa, joka aamu kuulen viherpeipon äänen, mutta se pysyy piilossa😥
Kovilla pakkasilla meillä oli paljon lintuja, mutta varmaan ovat lähteneet metsiin.
Ne on varmaan meillä 😅 Tiaisia ja pikkuvarpusia on ollut koko talven, nyt tullut lisäksi viherpeipot, vihervarpuset, keltasirkut ja punatulkut. Käpytikkoja on myös. Aamupäivisin lintujen sirkutus on aivan valtavaa!
Media on vuosia toitottanut miten lintuja ei tarvitse ruokkia. Puutarhalehdessä asiantuntija selitti miten marjat ja takiaisen siemenet riittävät linnuille talviruoaksi. Sitten kun ihmiset eivät vieläkään lopettaneet niin alettiin syyttää rottainvaasioista lintujen ruokintaa, joka pitää koko maassa lopettaa. Eräällä keskustelupalstalla ihminen kertoi miten naapuri oli nähnyt tuntemattoman jyrsijän ja kertoja oli heti käskenyt miehensä kerätä kaikki lintulaudat pois pihasta. Siinä sitten linnut olivat kierrelleet ihmettelemässä mihin ruoka joutui. Siitä jyrsijästä ei kukaan tiennyt oliko rotta, päästäinen, hiiri vai myyrä.
Vierailija kirjoitti:
Media on vuosia toitottanut miten lintuja ei tarvitse ruokkia. Puutarhalehdessä asiantuntija selitti miten marjat ja takiaisen siemenet riittävät linnuille talviruoaksi. Sitten kun ihmiset eivät vieläkään lopettaneet niin alettiin syyttää rottainvaasioista lintujen ruokintaa, joka pitää koko maassa lopettaa. Eräällä keskustelupalstalla ihminen kertoi miten naapuri oli nähnyt tuntemattoman jyrsijän ja kertoja oli heti käskenyt miehensä kerätä kaikki lintulaudat pois pihasta. Siinä sitten linnut olivat kierrelleet ihmettelemässä mihin ruoka joutui. Siitä jyrsijästä ei kukaan tiennyt oliko rotta, päästäinen, hiiri vai myyrä.
Pahimpia ovat nämä, jotka lopettavat lintujen ruokinnan kesken talven.
Samaa ihmetellyt. Joulukuun alussa hävisi linnut lintulaudalta. Nyt maaliskuussa pari tinttiä, ja närhi nopeesti käyneet kun varkaissa. Ruokaa ollut koko talven mutta ei lintuja.
Eilen pyörähti myös pyrstötiaiset.