Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totaaliyksinhuoltaja on uhriutumiseen kehitetty satuhahmo

Vierailija
09.03.2026 |

Suomessa ei ole totaaliyksinhuoltajia, koska yhteiskunta maksaa lapsen elatuksen jos toinen vanhemmista ei niin tee.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin voi olla totaaliyksinhuoltaja jos kieltäytyy kaikista mahdollisista tuista. Aika harva taitaa niin tehdä.

Vierailija
2/54 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo asiat liity toisiinsa mitenkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltajuus on muutakin kuin RAHAA. Vain mies joka ei ole ikinä ollut vastuussa vauvasta/lapsesta voi olla noin tyhmä.

Yhteiskunta ei tule yöllä syöttämään ja vaihtamaan vauvalla vaippaa vaikka äiti olisi kuinka väsynyt. 

Yhteiskunta ei hae lasta hoidosta, vaikka äiti olisi kuinka estynyt jne.

Vierailija
4/54 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne nimenomaan liittyvät.

Vierailija
5/54 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Raha ei hoida lasta. 

Vierailija
6/54 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoltajuus on muutakin kuin RAHAA. Vain mies joka ei ole ikinä ollut vastuussa vauvasta/lapsesta voi olla noin tyhmä.

Yhteiskunta ei tule yöllä syöttämään ja vaihtamaan vauvalla vaippaa vaikka äiti olisi kuinka väsynyt. 

Äiti, äiti, äiti. Miksei isä?

Vierailija
7/54 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessakin voi olla totaaliyksinhuoltaja jos kieltäytyy kaikista mahdollisista tuista. Aika harva taitaa niin tehdä.

Luuletko, että raha on ainoa asia joka tekee ihmisestä(yleensä naisesta) totaaliyksinhuoltajan? 

Mietipä vielä vähän mitä tuo sana tarkoittaa. 

Kyllä Suomessa on paljon totaaliyksinhuoltajia. Jotkut isät ei ole tavanneet lastaan koskaan eivätkä haluakaan tavata. Ikinä. 

Vierailija
8/54 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kuten kokoomuslainen talousosaaminen?

Vierailija
9/54 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska 99% tapauksista äiti on se yh.

Vierailija
10/54 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain putkiaivo voi tehdä näin yksinkertaisia johtopäätöksiä ja aloituksia.

Vierailija
11/54 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan sen takia, että yleensä se on se isä joka ei halua olla missään tekemisissä lapsen kanssa. 

Miksi isät ei ole mukana lapsen elämässä voi vain ihmetellä, mutta ei minulla siihen selitystä ole. 

Ihmettelen itsekin, miksi miehet/isät toimii noin.

Yh ja totaaliyh on yleensä aina naisia, miehiä sitten muutama. Ja heistä tehdään sankareita ja naisista hylkiöitä ja pahinta pohjasakkaa. 

Vierailija
12/54 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, onpas outoa. Miten sen elatustuen/rahan  saa hoitamaan lasta? Imettämään vauvaa yöllä ja huolehtimaan sairaasta lapsesta 24/7. 

Siinäpä taitavaa rahaa. En ole ikinä tiennyt, että raha osaa toimia kuin elävä ihminen. Syöttää, hoitaa, pukea ja pulauttaa. 

Ja muutenkin, tuo totaaliyksinhuoltajalle maksettava tuki on vajaat 200e/kk .

Siitäkin ap on varmaan katkera ja kateellinen lapsen äidille joka yksin on lapsesta vastuussa. 

Vain tietämämätön mies voi oikeasti olla näin tyhmä. 

Vierailija
13/54 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitäpä sitä sietää ihmetellä. Miksi isät ei halua huolehtia lapsestaan?

Vierailija
14/54 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kukaan joka saa lapsilisää ei ole huoltaja.

Vierailija
15/54 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan kokonainen kylä kasvattamaan lapsi, niinhän se menee. Koskee kaikkia lapsia. Koski myös sinua, kakara Ap.

Vierailija
16/54 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 16 vuotta yh:na kahdelle lapselle. Ainoa mitä sain oli lapsilisät. Ja ai niin...olen kovatuloinen ja kun ei ollut äitiä kuppaamassa niin pärjäsimme taloudellisesti enemmän kuin hyvin. Olen siis mies ja todellakin...luit oikein 16 vuotta yh:na. 

Vierailija
17/54 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, onpas outoa. Miten sen elatustuen/rahan  saa hoitamaan lasta? Imettämään vauvaa yöllä ja huolehtimaan sairaasta lapsesta 24/7. 

Siinäpä taitavaa rahaa. En ole ikinä tiennyt, että raha osaa toimia kuin elävä ihminen. Syöttää, hoitaa, pukea ja pulauttaa. 

Ja muutenkin, tuo totaaliyksinhuoltajalle maksettava tuki on vajaat 200e/kk .

Siitäkin ap on varmaan katkera ja kateellinen lapsen äidille joka yksin on lapsesta vastuussa. 

Vain tietämämätön mies voi oikeasti olla näin tyhmä. 

Korotettu lapsilisä 168,18 miinus tavallinen lapsilisä 94,88 = 73,30€/kk yhteiskunnan antamaa tukea yksinhuoltajille. Ei tuo korvaa niitä kuluja mitä tulee siitä että yksin hoitaa ja elättää lapsen yhden aikuisen tuloilla. Ap on silti kateellinen koska jokainen euro kuuluu hänen mielestään hänen peukku rahastoonsa.

Vierailija
18/54 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 16 vuotta yh:na kahdelle lapselle. Ainoa mitä sain oli lapsilisät. Ja ai niin...olen kovatuloinen ja kun ei ollut äitiä kuppaamassa niin pärjäsimme taloudellisesti enemmän kuin hyvin. Olen siis mies ja todellakin...luit oikein 16 vuotta yh:na. 

Lapsen elatusvastuu jatkuu kyllä yli 20v

Vierailija
19/54 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita paljon Suomessa, ei liity tuet mitenkään asiaan, tuet ei kasvata tai huolehdi lapsesta, vanhempi huolehtii. 

Vierailija
20/54 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin "totaali yh", ja lapset saivat eläkkeen eläkeyhtiöstä ja kelasta. Mutta kyllä itselle se yh merkitsi enemmän sitä, ettei ollut sitä toista vanhempaa henkisenä tukena. Mutta vain täysin tollo tekee tuollaisen provoilun. Kaukaa haettu juttu, koska et nyt hoksannut, että ei kaikki yht ole eronneita vanhempia.