Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

korvatulehdus ja lentäminen

04.05.2007 |

Hei!

Kauan odotettu loma alkamassa, huomenaamulla olisi lento Espanjaan. Vauva 8kk sairastunut kuitenkin korvatulehdukseen ja saanut nyt parin päivän ajan antibioottihoitoa. Kuumetta oli kuitenkin vielä viimeyönä. Olemme kohta menossa uudelleen lääkärille, katsotaan korvien tämänhetkinen tilanne ja voidaanko ylipäätänsä lomalle lähteä.

Onko kenelläkään kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta? Oliko lentäminen yhtä tuskaa pienen potilaan kanssa?

Vastauksista kiitollinen

hallas

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttavat ainakin pitämään röörit auki.

Vierailija
2/6 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoille ja lapsille lento voi olla tuskaa ilman korvatulehdustakin (monethan valittaa siitä, kun joku vauva huutaa lentokoneessa koko matkan), jos on ahtaat korvakäytävät. Itselläni otti kipeää vielä 9-vuotiaana. Nasolin -tipat auttavat jonkin verran, koska ne vähentävät turvotusta. Tärykalvossahan se kipu tuntuu, ja jos on jo valmiiksi kipeä, voi tosiaan olla tuskaista. Jos päätätte kuitenkin lähteä, anna vielä särkylääkettä ennen lentoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevan vauvan kanssa (6kk silloin) maaliskuussa takaisin kotiin lomalta. Oltiin yhteydessä Suomeen muutamaan lääkärikaveriin, ja olivat sitä mieltä, että sen takia ei kannata jäädä lomakohteeseen. Sikäläinen lääkäri diagnosoi korvatulehduksen ja antoi lentoluvan. Annettin aika hurjat alkuannokset antibioottia ja tietty särkylääkettä koneeseen. Laskuhan on se pahempi kuin nousu.

Menin sitten Suomessa käymään korvalääkärillä, eikä meidän pojallamme ollutkaan tulehdusta. Korvalääkäri oli kyllä sitä mieltä, että tulehduksen aikana ei kannattaisi lentää. Tärykalvo saattaa tulehtuneena paineenmuutoksen aikana räjähtää.

Me siis tehtiin päätös lentää pikku potilaan kanssa, mutta meidän onneksemme hänellä ei sitten kuitenkaan ollutkaan tulehdusta. Inhottavia asioita nämä sairaudet!!!

Vierailija
4/6 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päädytte lentämään, muista imettää tai juottaa jotain nestettä laskun aikana. Tasaa edes vähän painetta korvissa. Tai anna vauvan imeä tuttia, jos sitä syö. Meillä oli vauvalla silloin tosi kova nuha ja särkylääkkeiden ja imetyksen kanssa ei tullut itkun itkua laskun aikana. Silläpä vähän epäilinkin sitä tulehdusta meidän tapauksessa ja oikeassa olin, ettei sitä ollutkaan.

Vierailija
5/6 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en varmaankaan uskaltaisi lähteä korvatulehduksesta kärsivän vauvan kanssa lentämään. Syinä että olen itse kärsinyt lapsena kauheista korvakivuista koneessa ihan ilman tulehduksiakin ja toiseksi olen myös kuullut tuosta tärykalvon " räjähtämis" mahdollisuudesta (kysyin asiaa lääkäriltä kun itselläni oli muutama vuosi sitten kova flunssa just ennen reissua).

Mielenkiintoista olis kuulla, mitä ap:lle lääkäri sanoi - tulehan siis kertomaan!

Oikein mukavaa matkaa mikäli pääsette lähtemään!

SS

Vierailija
6/6 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri tutki pojan korvat ja antibiootti oli vaikuttanut jo niin, etteivät enää olleet tulehtuneet :) Nasolin tippoja suositteli laitettavan ennen nousua ja vaikutuksen pitäisi riittää myös laskuun asti. Onneksi pojalla ei ole enää muita flunssan oireita, joten eiköhän me matkalle päästä. Tissiä ja tuttia, niitä tarjoan nousussa/laskussa. Täytyy vain toivoa, että kaikki menee hyvin!

jo vähän huojentunut hallas