Väsynyt ohjeistamaan miestä joka sanoo joojoo eikä opi
Hyvää naistenpäivää.
Olen väsynyt perustelemaan ja selittämään miehelle toistuvia, samoja asioita. Puoliso sanoo sitä jankkaamiseksi, mutta hänen toiminnan muuttumattomuus pakottaa minut jankkaamaan.
Esim. elintarvikehygieniaan liittyviä perusasioita, joissa olen ammattilaisnäkökulmastakin oikeassa.
Olen opiskellut elintarvikealaa. Tiedän, että ammattilaisten kanta esim. biojäteroskikseen tai roskikseen on, ettei se ole parhaimmillaankaan "puhdas" paikka, jonka koskemisen jälkeen kosketaan suoralla kontaktilla ainakaan ruokaan.
En ole siisteysfriikki yleisesti, mutta tykkään että asiat tehdään niin kuin on järkevintä.
Iso stressinaiheuttaja mulle on puolison huolimattomuus tai väärät käsitykset jossain puhtausasioissa.
Puoliso tykkää esim. kuoria keitetyn perunan suoraan biojäteastian yllä. Tapa on ok, mutta viimeksi hän pyyhki lopuksi ruokaveitsen siihen pari päivää muhineen biojätepussin reunaan. Sit meinasi alkaa syömään sitä veistä käyttäen.
Joudun huomauttamaan hänelle tuontyyppisissä tilanteissa "hei, huomaatko mitä just teit ja mitä meinaat sillä veitsellä tehdä? "
Hän vastasi "Se bioastiahan on ihan puhdas, eikö me vaihdettu se pussi?"
-Eihän biojäteastia pusseineen ole meillä ikinä niin puhdas, että sitä käpälöityä voisi suoraan ruokaan koskea. 😬
Olen pessyt keittiön jäteastiamme paremmin yleensä muutaman kerran vuodessa. Pohjalle ohimenneet irtoroskat/murut imuroin viikoittain. Vaikka roskis näyttää siistille, se ei ole elintarvikepuhdas eikä olisi, vaikka pesisin kaiken fairylla kuukausittain. Ei edes se uuden biojätepussin reuna ole puhdas, koska säilytän pusseja roskisten yhteydessä.
Jos mies käy piharoskiksella ja kuulen ettei hän käy käsiä pesemässä, on se väsyttävää. Jos hän meinaa sen jälkeen ottaa ruokaa, joudun käskemään käsipesulle ja minusta tulee taas "nalkuttava nainen". Saan kuulla "joojoojoo kyllä minä tiedän".
Ja sama voi toistua myöhemmin. Asumme kerrostalossa, joten piharoskikselta nyt voi saada vaikka noron nyt kun sitä on liikkeellä. Kyse on puhtauden perusasioista.
Aiheesta myöhemmin keskustellessa hän syytti minua ylihysteeriseksi. Varmaan jotkut teistäkin pitävät minua sellaisena.
Sen perusteella mitä olen koulussa oppinut ja loogisesti järkeväksi päätellyt, miehen kovapäisyys ja minun syyttäminen tuntuu kohtuuttomalta.
Koen olevani niin yksin, ja nämä roskisesimerkit nyt olivat vain yksi juttu.
Koen, että tosi monet asiat saa vääntää rautalangasta yhä uudestaan.
Kommentit (25)
Vaikutat todella raskaalta ihmiseltä.
Syö sinä omat ruokasi ja anna sen saada se noro.
Laita miehesi suorittamaan hygieniapassi -koulutus tai vaihda miestä.
Jatkoa aloitukseen:
Tänään aamupalan jälkeen laitoin meille lounasta, ruoanlaitossa meni noin tunti. Sitten tarjoilin ruokaa miehelle. Teen mieluiten niin, koska keittiömme on pieni ja 2 ihmistä poukkoilemassa on stressaavaa.
Sen jälkeen piti auttaa miestä vanhan tietokoneen käyttöjärjestelmän päivityksessä. Minun piti ottaa homma haltuun minkä arvasinkin, koska hän oli taas unohtanut miten ohjevideota tulee tulkita. Vaikka sanoin viimeksi, mihin ohjekohtiin pitää kiinnittää erityishuomiota.
Siten minun naistenpäiväni alkoi, enkä ehtinyt edes meikata ja laittautua.
Ulkona paistoi aurinko. Mies tahtoi että lähdetään nyt kauppaan kävellen.
Minä olin keittiössä hääräämisestä ja tietokoneen kanssa säädöstä niin stressaantunut, että tahdoin vain istua ja olla hetken.
Lisäksi vanha läppäri hurisi yhä prosessoiden päivitystä, joten en tahtonut jättää sitä tyhjään asuntoon. Tuttuni läppäri on syttynyt palamaan. Mies sanoo näihin aina "ei se syty".
Sanoin että en ole vihainen, ymmärrän että hän rakastaa ulkoilua. Ehdotin, että hän menee itsekseen, enkä ole siitä loukkaantunut. Kerroin myös olevani stressaantunut puuharikkaasta aamusta.
Hän meni sitten. Toivotin vilpittömästi kivaa kävelyä.
Itselle jäi ahdistunut olo ja että mahdanko päästä tänään mihinkään.
Vanha läppäri huruttaa yhä pöydällä ja voi olla että se lataa tuntikausia.
Mies on halunnut välttämättä päivittää uuden Windowsin kaikkiin 3-4 vanhaan läppäriinsä. Minun apuani on tarvittu ohjeiden tulkintaan.
Joojoo=väsynyt sinuu ja nalkuttamiseen, ei siis viitsi tehdä mitää ja oma-aloittellisuus katoaa.
Taitaa itselläsi olla nuttura liian kireellä, löysää vähän niin olosi helpottuu.
Miksi teillä ei ole biojäteastiassa oikeankokoisia pusseja, silloin sinne pohjalle ei voisi pudota mitään. Ja miksi juuri sinä säilytät roskapusseja roskisten yhteydessä, kun mies haluaisi roskapussit siistimpään paikkaan.
Ihan näin elintarviketiedettä lukeneena: roskapussi ei ole likainen siksi, että se on roskapussi. Likainen siitä tulee vasta silloin, kun laitat sinne jotain likaista. Keitetyn perunan kuori ei ole sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tyhmille ja välinpitämättömille ihmisille älykkäämmät aivojaan käyttävät ja asioista välittävät ovat raskaita ihmisiä. Sitten kun on paha ruokamyrkytys päällä noron kaverina itketään kyllä niitä älykkäämpiä ja välittävämpiä pelastamaan.
Ei ne mitään opi kun toiselta mieheltä.
Meillä mies tekee tahallaan kaikki pyytämäni työt huonosti että tekisin ne itse. Ei kannata opettaa, huutaa.
Miehet on pelureita, tekevät oikeesti vaan mitä haluavat ja ottavat naisen palvelut.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Ap vaikuttaa juuri ihanalta. Sentään joku edes tajuaa!
Eroa, miehesi ei ole aikuinen vaan kakara, suhde sellaiseen olisi suorastaan pedofiliaa. Yksin saa sitten syödä kuin sika sieltä biojätteestä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkoa aloitukseen:
Tänään aamupalan jälkeen laitoin meille lounasta, ruoanlaitossa meni noin tunti. Sitten tarjoilin ruokaa miehelle. Teen mieluiten niin, koska keittiömme on pieni ja 2 ihmistä poukkoilemassa on stressaavaa.
Sen jälkeen piti auttaa miestä vanhan tietokoneen käyttöjärjestelmän päivityksessä. Minun piti ottaa homma haltuun minkä arvasinkin, koska hän oli taas unohtanut miten ohjevideota tulee tulkita. Vaikka sanoin viimeksi, mihin ohjekohtiin pitää kiinnittää erityishuomiota.
Minä olin keittiössä hääräämisestä ja tietokoneen kanssa säädöstä niin stressaantunut, että tahdoin vain istua ja olla hetken.
Lisäksi vanha läppäri hurisi yhä prosessoiden päivitystä, joten en tahtonut jättää sitä tyhjään asuntoon. Tuttuni läppäri on syttynyt palamaan. Mies sanoo näihin aina "ei se syty".
Sanoin että en ole vihainen, ymmärrän että hän rakastaa ulkoilua. Ehdotin, että hän menee itsekseen, enkä ole siitä loukkaantunut. Kerroin myös olevani stressaantunut puuharikkaasta aamusta.
Mies on halunnut välttämättä päivittää uuden Windowsin kaikkiin 3-4 vanhaan läppäriinsä. Minun apuani on tarvittu ohjeiden tulkintaan.
Saahan mies hillota siis vaikka 5 vanhaa läppäriä, mutta jotenkin niin rasittavaa. Koti on pieni, varasto pieni ja kaikki vie tilaa.
On myös vanhoja kameroita, varmaan yli 10 vanhat silmälasit, rikkinäistä partakonettakin piti säilyttää 5 v kunnes suostui luopumaan.
En lukenut, mutta älä ihmettele kun se lähtee nuoremman matkaan, kun kyllästyu sun paskanalkutukseen.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut, mutta älä ihmettele kun se lähtee nuoremman matkaan, kun kyllästyu sun paskanalkutukseen.
Totuus: Tuollaiselle sikapossulle ei kyllä uutta löydy, varsinkaan nuorempaa, ihme että edes ensimmäisenkään sai.
Vierailija kirjoitti:
Laiskalle miehelle vaikuttaa raskaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus: Tuollaiselle sikapossulle ei kyllä uutta löydy, varsinkaan nuorempaa, ihme että edes ensimmäisenkään sai.
Varmasti löytyy, toinen samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Jatkoa aloitukseen:
Voi jessus. Sulla on ongelma ja mies ei ole se suurin.
Ukkelisi on siis se kuuluisa joo joo mies?