Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsynyt ohjeistamaan miestä joka sanoo joojoo eikä opi

Vierailija
08.03.2026 |

Hyvää naistenpäivää. 

Olen väsynyt perustelemaan ja selittämään miehelle toistuvia, samoja asioita. Puoliso sanoo sitä jankkaamiseksi, mutta hänen toiminnan muuttumattomuus pakottaa minut jankkaamaan. 

Esim. elintarvikehygieniaan liittyviä perusasioita, joissa olen ammattilaisnäkökulmastakin oikeassa.

Olen opiskellut elintarvikealaa. Tiedän, että ammattilaisten kanta esim. biojäteroskikseen tai roskikseen on, ettei se ole parhaimmillaankaan "puhdas" paikka, jonka koskemisen jälkeen kosketaan suoralla kontaktilla ainakaan ruokaan.

En ole siisteysfriikki yleisesti, mutta tykkään että asiat tehdään niin kuin on järkevintä. 

Iso stressinaiheuttaja mulle on puolison huolimattomuus tai väärät käsitykset jossain puhtausasioissa.   

Puoliso tykkää esim. kuoria keitetyn perunan suoraan biojäteastian yllä. Tapa on ok, mutta viimeksi hän pyyhki lopuksi ruokaveitsen siihen pari päivää muhineen  biojätepussin reunaan. Sit meinasi alkaa syömään sitä veistä käyttäen.  

Joudun huomauttamaan hänelle tuontyyppisissä tilanteissa "hei, huomaatko mitä just teit ja mitä  meinaat sillä veitsellä tehdä? "

Hän vastasi "Se bioastiahan on ihan puhdas, eikö me vaihdettu se pussi?"

-Eihän biojäteastia pusseineen ole meillä ikinä niin puhdas, että sitä käpälöityä voisi suoraan ruokaan koskea.  😬 

Olen pessyt keittiön jäteastiamme paremmin yleensä muutaman kerran vuodessa. Pohjalle ohimenneet irtoroskat/murut imuroin viikoittain. Vaikka roskis näyttää siistille, se ei ole elintarvikepuhdas eikä olisi, vaikka pesisin kaiken fairylla kuukausittain. Ei edes se uuden biojätepussin reuna ole puhdas, koska säilytän pusseja roskisten yhteydessä. 

Jos mies käy piharoskiksella ja kuulen ettei hän käy käsiä pesemässä, on se väsyttävää.  Jos hän meinaa sen jälkeen ottaa ruokaa, joudun käskemään käsipesulle ja minusta tulee taas "nalkuttava nainen". Saan kuulla "joojoojoo kyllä minä tiedän". 

Ja sama voi toistua myöhemmin. Asumme kerrostalossa, joten piharoskikselta nyt voi saada vaikka noron nyt kun sitä on liikkeellä. Kyse on puhtauden perusasioista.

Aiheesta myöhemmin keskustellessa hän syytti minua ylihysteeriseksi.  Varmaan jotkut teistäkin pitävät minua sellaisena.

Sen perusteella mitä olen koulussa oppinut ja loogisesti järkeväksi päätellyt, miehen kovapäisyys ja minun syyttäminen tuntuu kohtuuttomalta. 

Koen olevani niin yksin, ja nämä roskisesimerkit nyt olivat vain yksi juttu. 

Koen, että tosi monet asiat saa vääntää rautalangasta yhä uudestaan. 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mies omistaa myös vanhoja av-laitteita joita hilloaa. Mökillä on puoliksi rikkinäiset stereot pölyyntyneet kaapin päällä kohta 10v ja ei ei kuulemma voida luovuttaa sähkökierrätykseen.  

Minä sitten siivoan, järjestelen ja siirtelen kajarin pömpeleitä jos ovat tiellä. Ja saan kuulla että "no itse omistat 30 kengät ja vaatteita loppuiäksi". 

Vierailija
22/25 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies harkitsee 1000 e kännykän ostoa (oli tarjouksessa jotain 800e)  vaikka meidän pitäisi säästää.  Hänellä on 3 v  hyvä 5g-puhelin, ja yhtä hyvän saisi alle 500 eurollakin.  

Mä oon käyttänyt 250 e älypuhelintani 5 vuotta ja käytän yhä. 

Mies on haaveillut myös kalliista älykellosta, minä tietenkin joutuisin auttamaan häntä sen käytön opettelussa.

Käy sama kuin ukkini kanssa että älypuhelin oli pakko saada, mutta sitten rasitetaan muita yhtenään "mitenkäs se ja se toimikaan". 

Taidan olla tosi rasittava huono vaimo ja nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se ole ihme, että on kaiken maailman allergioita ja yksipuolisia suolistobakteerikantoja, jos pelätään jotain biojätepussin reunaa! 

Muista syödä pelkkää käristettyä ruokaa niin ei varmasti tule mitään pöpöjä. Ja muista vaihtaa vaatteesi, kun tulet keittiöön, ne eivät ole koskaan steriilit.

Vierailija
24/25 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista olekaan. Olisi kuollut jo ruokamyrkytykseen aikoja sitten. 

Vierailija
25/25 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. En ole ikinä varmaan kommentoinut parisuhdeketjuihin mutta eroa.

Ja mitä ihmettä, jos mies on kiinnostunut tekniikasta niin miksi ihmeessä joudut auttamaan häntä laitteidensa kanssa? Jos oma it-alalla oleva tekniikkaintoileva mieheni tulisi kyselemään miten hänen uutta urheilukelloaan käytetään, ajaisin tämän päivystykseen. En edes vitsaile. Ei ole normaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän