Asun maassa, jossa lapsi viedään poliisiautolla kotiin "varastettuaan" muovipussin, mutta väkivallanteosta voi saada pienen sakon.
Samaan aikaa, meillä on suurin verotus sekä työttömyys. Meillä oli toimivat koulut ja toimiva sote, mutta me haluttiin uudistaa ne kelvottomiksi. Mikä meitä vaivaa?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi on tässä jutussa sivuroolissa. Kysymys on vartijan ja kaupan toiminnasta.
Luulen, että konstaapeleita on lähinnä ituttanut edes lähtee tälle tehtävälle.
Missä on mun polkupyörä. Sitä ne ei kyllä etsi. Eivät pysty, liian vaikea homma saada pyörävarkaita kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi on tässä jutussa sivuroolissa. Kysymys on vartijan ja kaupan toiminnasta.
Missä on mun polkupyörä. Sitä ne ei kyllä etsi. Eivät pysty, liian vaikea homma saada pyörävarkaita kiinni.
Noista kauppakäynneistä saa helpoiten tilastoon työtehtäviä.
Mutta kolaripaikalle poliisit ei ehdi tulemaan?
Vierailija kirjoitti:
Eikä pelastuslaitoskaan ehdi. Pelastuslaitoksella on varmaan ruoanlaitto kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittävät varmaan töissä kahvia ja laittavat koneelle tutkinta lopetettu tekstin. Pyörä ei löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Työtehtävät tärkeysjärjestykseen. Ei ehditä kolaripaikalle, pitää mennä muovipussin takia Lidliin.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja r aiskauksia ei tutkita, elleivät ne kohdistu miehiin. Sellaisia poliiseja nämä suomen poliisit.
Suomi on naisvihamielinen valtio siitä ei ole epäselvyyttä. Naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ei huomioida tarpeeksi ja miesten naisiin kohdistuvasta väkivallasta ei saa kuin vähäisen tuomion rikoksen vakavuuteen nähden. Voisi melkein sanoa että naisen elämä ei suomessa ole juuri minkään arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja r aiskauksia ei tutkita, elleivät ne kohdistu miehiin. Sellaisia poliiseja nämä suomen poliisit.
Suomi on naisvihamielinen valtio siitä ei ole epäselvyyttä. Naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ei huomioida tarpeeksi ja miesten naisiin kohdistuvasta väkivallasta ei saa kuin vähäisen tuomion rikoksen vakavuuteen nähden. Voisi melkein sanoa että naisen elämä ei suomessa ole juuri minkään arvoinen.
Ansiosidonnaiset vietiin myös pätkätyötä tekeviltä naisilta samalla kun miesvaltaiset alat nostaa valtiolla isoa palkkaa.
Suomen rahat on loppu, pitää leikata siis upseerien palkkaa.
Alamäkihän alkoi siitä kun aikanaan sairaanhoitajat alkoi vaatimaan valtavia palkankorotuksia. Soten hintalappu ponnahti mahdottomiin lukemiin, mutta sitä yritettiin pitää yllä lainarahalla. Nyt tuo lainarahalla eläminen on loppu, pakko sopeuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtehtävät tärkeysjärjestykseen. Ei ehditä kolaripaikalle, pitää mennä muovipussin takia Lidliin.
Varmaan kenttäjohtajan määräys.
Ottakaa naiset autoon mukaan teippiä niin saatte teipattua kolarin jälkeen peilit ja lamput, kun ajatte kotiin. Ja myös harja ja rikkasihveli niin voi siivota kolaripaikalta lasinsiruja maasta.
Pelastuslaitos ja poliisit ei ehdi kolaripaikalle. Poliisit menevät Lidliin, joku on voinut viedä suklaapatukan.
Vierailija kirjoitti:
jostain syystä tuntuu siltä, että ne jotka yrittävät olla lainkuuliaisia saavat kyllä heti rangaistuksen, jos edes vahingossa tekevät jotain, mutta sitten nämä joita ei kiinnosta säännöt ja lait saavat tehdä mitä haluavat.
vartiat seuraa mummoja, mutta ei selkeästi päihtyneitä . kerrostalossa joku meluaa joka ikinen päivä ja ei saa häätöä ja perus jamppa kusee tai pieraisee kerran äänekkäästi kymmenen jälkeen ja saa heti varoituksen.
jotkut kehtaa huudella, että sama laki kaikilla, kun joo laki on sama, mutta jotkut kuitenkin tuntuu saavan rikkoa sitä ihan rauhassa ilman seuraamuksia.
meidän taloyhtiössä esimerkiksi ihmiset ei millään ymmärrä moottoriajoneuvoisella ajo kielletty liikenne merkin tarkoitusta ja poliisin olen soittanut siitä, kun lakia rikotaan, siksi että pakokaasut tulee sisälle.
poliisi ei tule ja taloyhtiö ei tee mitään.
viimeinkin kun poliisi vihdoin suostui edes soittamaan käski vain laittaa ikkunat kiinni.
ne on kiinni, mutta haisee kaikki tekstiilit ja tulee sellaista pikimustaa pölyä ja hiiltä sisälle.
pitää varmaan muuttaa pois ja vain siksi että ihmiset ei noudata sääntöjä.
ilmeisesti muovipussin vieminen on pahempi rikos kuin se, että ajaa kävelytiellä lujaa ajoneuvolla ja mopolla josta puuttuu rekisterikilpi, valot sekä mittaristo..just just .
Jep. Nykymaailmassa pärjää äärimmäisellä röyhkeydellä, Trumputin ja Putleri näyttää esimerkkiä. Näytät vain heti kättelyssä, että stana olet niin hullu, että elä ala mulle. Silloin iso osa ihmisistä on jo kuzetjapskat housussa, ja juoksee paimentamaan kilttejä ja tunnollisia ihmisiä.
ELi nykymaailmaa hallitaan pelolla yhä voimakkaammin. Monet ihmiset eivät tiedosta tätä, vaan tavallaan laittavat pään pensaaseen ja kyttäävät ja kiusaavat toisiaan, mutta oikeat pahantekijät jätetään rauhaan, kierretään kaukaa, vaihdetaan kadunpuolta ja kaupunginosaakin, jos pystytään. Poliisit ja vartijat välttelevät tiettyjä seutuja, keskittyvät helppoihin tapauksiin, joissa voi leikkiä sankaria kyykyttämällä jotain tavista - näin voi valehdella itselleen, että kyllä mä toimin ja teen työtä palkaani vasten, pahat tyypit jäävät niiku kiinni. Narkin tai muuten vain psykoosissa olevan taltuttamiseen tarvitaan sen seitsemän jääkaappipakastinäijää, ja kaikki ihmisoikeusjärjestöt kyttää suurennuslasilla, että menikö oikein. Tavista ei puolusta kukaan, sen voi viskata takahuoneeseen ja kovistella siellä ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkäriin näiden harhojen kanssa. Iranissa kehotettiin raiskaamaan väärä uskoiset. Sen takia ettei he pääse taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä asuin maassa jossa lapsi olisi piesty vartijoiden kopissa.
No eikös suomessa poliisit (ainakin helsingissä) heittele pitkin seiniä lapsia jotka karkkia varastaneet punnitsemmalla pienemmällä karkkimäärällä ja hyöty ollu ehkä 1,50 e? Samaan aikaan perheväkivallasta syytettyä ei edes tilastoida vaan putkassa istuu vaan yhen yön ja taas pääsee mesoomaan perhettään. Että näin se menee suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa naiset autoon mukaan teippiä niin saatte teipattua kolarin jälkeen peilit ja lamput, kun ajatte kotiin. Ja myös harja ja rikkasihveli niin voi siivota kolaripaikalta lasinsiruja maasta.
Pelastuslaitos ja poliisit ei ehdi kolaripaikalle. Poliisit menevät Lidliin, joku on voinut viedä suklaapatukan.
Pelastajat voi olla just saunassa palolaitoksella tai on hellä hetki kauniin ensihoitajan kanssa. Ei ehdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on paljon korjattavaa, mm. naisiin kohdistuvan väkivallan vuoksi. "Naisvihamielinen" on kuitenkin kovin rankka ilmaus, ei tämä Afganistan sentään ole. Se, että ääri-ilmaisujen käyttäminen on hieman liioittelua, ei myöskään tarkoita sitä, että yritetään lakaista asia maton alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä tätä suomalaisten tarvetta haukkua Suomea. Ihan kokoajan jostain kitinää.. Teidän pitäisi oikeasti vähän kiertää maailmaa, asua muissa maissa..
Aika nopeasti se realismi iskisi silmille. Tajuaisitte että asutte yhdessä turvallisimmista ja parhaista maista.
Ihan kuin suoraan vasemmiston suusta: paras, turvallisin, onnellisin 😂
Haluaisin olla kärpäsenä katossa kun jankutat tuota samaa väkivaltaa kokeneille!
Noh. Asunut töiden takia 5eri maassa viimeisen 5 vuosikymmen aikana. Suomi on ylivoimaisesti paras jos puhutaan ihmisten turvallisuudesta ja ihmisten kohtelusta. Nyt meuhkataan tälläisestä. Mietis sitä että esim Iranissa on alueita joissa eletään sharia lakien mukaan. Tältä lapselta olisi pahimmassa tapauksessa siellä katkaistu käsi.
Suomeen tunnutaan haluavan samaa elin Shariaa, onhan noille järjestetty kouluissa vaikka mitä aina ramadania myöten saavat erikoiskohtelua.
Minä en ole huomannut moista. "Tunnutaan" on passiivimuodossaan hyvin epämääräinen ilmaisu, eli tarkennusta kaivataan. Kuka tuntuu haluavan?
Mun mielestä se pitäisi olla muodossa "tunnutaan haluttavan".
Tiedoksi vaan alapeukuttajalle että vaikka aiheeseen ei liity niin kyllä nämä vartijoiden touhut tiedetään ! Kaupan edustalla vanhempi mies kaatui liukkaalla ja löi päänsä katuun josta seurasi runsas verenvuoto ja pyysin vartijaa soittamaan ambulanssin paikalle Tämä totesi ylimielisesti että ei tähän mitään ambulanssia tarvita ? Eipä auttanut kuin sanoa että painu sinä sinne kauppaasi hyllyttämään sämpylöitäsi ja minä hoidan tämän Että tälläistä touhua noilta