Onko liikaa jos vaelluskamppeiden paino reppuineen ja majoituksineen 3,9kg?
Vielä on nipistettävää paljonkin. Mutta ehkäpä sitten seuraavalle kaudelle.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jotenkin hupaisaa viilata grammoja, kun sitten täyttää juomapullon, se on kilo lisää. Yleensä pidän kolmea litraa täytettynä, silloin kun en ole ihan varma seuraavasta purosta/lähteestä. Paljon väliä, painaako 200 euroa kalliimpi teltta 200 grammaa vähemmän.
Ja suomessa ei kenenkään tarvitse kantaa 3l vettä kuin erittäin harvinaisissa olosuhteissa. Hommaa suodatin jos on välttämätöntä. Itse olen tunturipuroista ja kaikista muistakin vesistöistä ryypännyt koko ikäni.
Jos vedät tunturia ylös hikipäässä, siinä menee kolme litraa aika nopeasti. Välillä on syksyisin moni kartan "sininen" alue ollutkin kuivunut. Ei voi luottaa siihen, että vettä on joka mutkan takana.
Ei ole olemassakaan sellaista tunturia, joka noin paljoa nestettä veisi. Kaikki tunturit huiputtaa 2 tunnissa, valtaosan huomattavasti nopeammin.
Tunturin huipulla on useinkin joki/järvi/lähde/kokisautomaatti ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvi- vai kesä? Hyvä pakkasia kestävä makuupussi painaa 1-2 kiloa, teltta 3kg.
Kesävermeet puolta vähemmän. Asiallinen vaellusreppu tai rinkka painaa muutaman kilon sekin. Siihen trangiaa, retkikirvestä, vaihtovehkeet, kumpparit, kalavehkeet.
Äkkiä on kymppikilo täynnä. Ilman eväitä.
Mitäs kyselet, alussa se selkeästi sanotaan.
Jaa? Missä?
Alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jotenkin hupaisaa viilata grammoja, kun sitten täyttää juomapullon, se on kilo lisää. Yleensä pidän kolmea litraa täytettynä, silloin kun en ole ihan varma seuraavasta purosta/lähteestä. Paljon väliä, painaako 200 euroa kalliimpi teltta 200 grammaa vähemmän.
Ja suomessa ei kenenkään tarvitse kantaa 3l vettä kuin erittäin harvinaisissa olosuhteissa. Hommaa suodatin jos on välttämätöntä. Itse olen tunturipuroista ja kaikista muistakin vesistöistä ryypännyt koko ikäni.
Jos vedät tunturia ylös hikipäässä, siinä menee kolme litraa aika nopeasti. Välillä on syksyisin moni kartan "sininen" alue ollutkin kuivunut. Ei voi luottaa siihen, että vettä on joka mutkan takana.
Ei ole olemassakaan sellaista tunturia, joka noin paljoa nestettä veisi. Kaikki tunturit huiputtaa 2 tunnissa, valtaosan huomattavasti nopeammin.
Montako vuorokautta sulla yleensä kotimaisen tunturin huiputtamiesessa menee? Oletko koskaan käynyt yhdelläkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako vuorokautta sulla yleensä kotimaisen tunturin huiputtamiesessa menee? Oletko koskaan käynyt yhdelläkään?
16. Joutuu tilaamaan helikopterilla vettä.
Jaa? Missä?