Vaellus muuten ei ole halpa harrastus
Käytiin eilen ostamassa minulle pieni rinkka ja kengät. Yhteensä yli 600 euroa. Tyttöystävällä on joitakin varusteita ennestään. On tämä silti sen arvoista. Ollaan vietetty koko päivä yhdessä ulkona. Kun opin nämä asiat kunnolla niin voidaan sitten tehdä pidempiä reissuja.
Kommentit (32)
Jaa. Kukin maksaa siitä mistä ja mitä haluaa. Minä en maksaisi vaeltamisesta.
On se sillä tavalla halpa ettei se luonnossa liikkuminen maksa mitään. Toki varusteet maksaa mutta niin maksaa normivaatteetkin.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten lähdet tennareissa metsään ja jalat on kivassa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä oletkin hölmö hylkiö.
Päivävaelluksilla et tarvi normi reppua kummempaa. Riittävät vaelluskengät saa viidelläkympillä.
No jos harrastuksista puhutaan, varmaan halvimpia
Ilman hyvälaatuisia jalkineita, vaatetusta ja varusteita ei vaelluksesta tule yhtään mitään. Ne vasta kalliita ovatkin. Näihin saa uppoamaan useamman satasen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi menisin a) metsään b) tennareissa kun ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään kenkiä tarvitse, avojaloin mennään
Vierailija kirjoitti:
Päivävaelluksilla et tarvi normi reppua kummempaa. Riittävät vaelluskengät saa viidelläkympillä.
No päivävaelluksia tehdäänkin vielä.
Mutta mieti sitä tunnelmaa, kun seitsemän suihkuttoman päivän jälkeen painatte menemään mättään päällä.
Niin meinasit jokaiselle vaellukselle ostaa uudet kengät ja rinkan? Oletko sama, jonka mielestä valmistetun ruoan hintaan pitää laskea mukaan se, kuinka paljon erillisuuni maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Mutta mieti sitä tunnelmaa, kun seitsemän suihkuttoman päivän jälkeen painatte menemään mättään päällä.
Eikö maastossa muka voi peseytyä? Jossain järvessä tms?
Pidemmät reissut maksavat sitten jo vähän enemmän: teltta/riippumatto (jos ei laavua), makuupussi, (makuualusta), trangia tai nuotiovälineet jne. Mutta hieno harrastus ja pääsee luonnon ääreen!
Vierailija kirjoitti:
Pidemmät reissut maksavat sitten jo vähän enemmän: teltta/riippumatto (jos ei laavua), makuupussi, (makuualusta), trangia tai nuotiovälineet jne. Mutta hieno harrastus ja pääsee luonnon ääreen!
Tyttöystävällä on ruuanlaittovälineet ja pieni teltta mitä käytettiin. Hän on tehnyt tätä enemmän.
Oot ostanut jotain halppis kamaa tavisten kaupoista.
Ei alle tonnin saa kelvollisia merkkikenkiä.
Ei sun tarvitse ostaa joka vuosi uutta rinkkaa, kenkiä, makuupussia tai muita varusteita. Suurimmat kustannukset tulevat matkoista Lappiin ja mahdollisesti muihi pohjoismaihin. Käytännössä tarvitset autin joka on sen verran ajettu että siihen voi vielä luottaa. Majoitus yhdeltä tai kahdelta päivälltä. Ethän halua ajaa kotiin kun olet ollut viikon peseytymättä tunturissa. Mikäli et halua retkeillä vain kotiseudullasi.
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvitse ostaa joka vuosi uutta rinkkaa, kenkiä, makuupussia tai muita varusteita. Suurimmat kustannukset tulevat matkoista Lappiin ja mahdollisesti muihi pohjoismaihin. Käytännössä tarvitset autin joka on sen verran ajettu että siihen voi vielä luottaa. Majoitus yhdeltä tai kahdelta päivälltä. Ethän halua ajaa kotiin kun olet ollut viikon peseytymättä tunturissa. Mikäli et halua retkeillä vain kotiseudullasi.
Kyllä 100 kilometrin säteellä on reittejä mitä voi käyttää.
Nauttikaa Lapista niinkauan kuin vielä voitte, sellaisena, kuin se nyt on.
Amatööri
Vaellukselle mennään alasti