Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en kärsi vaihdevuosista. Kärsitkö sinä ?

Vierailija
07.03.2026 |

Ärsyttää tämä vaihdevuosikeskustelu, jossa kaikki naiset tuntuvat kärsivän hillittömästi vaihdevuosista.

Kaikista 45-65 v. naisista tehdään unettomia, säryista ja jomotuksista kärsiviä, sumussa kulkevia hikisiä raatoja...

Minä olen 58 v. ja elämäni kunnossa edelleen ja  ollut koko ikäni ja pääkin pelaa 👍

50 vuotiaana hikoilin ehkä normaalia enemmän n. kuukauden. ( Oli muös kuuma kesä )

Ärsyttää tämä median vatvominen 

( viimeksi Ilkka-Pohjalainen ) myös siksi, että olen joutunut tilanteeseen, että pitäisi vielä töitä löytää. Vaan minutkin on nyt ehkä pistetty tähän kategoriaan vanha hikoileva sumussa kulkeva naisihminen.

Voisiko media tehdä jutun myös meistä muista !!!!!!

Kertokaa nyt naiset, onko täällä muita 

naisia, joita vaihdevuodet eivät ole vaivanneet, vai olenko ainut 🙄

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

55-vuotiaasta asti eikä loppua näy.
- n69v -

Vierailija
2/21 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, upeaa.

Tiedätkö, minä en ole koskaan kärsinyt lihomisesta, minun ei ole koskaan ollut vaikeaa syödä sopivasti ja olen vielä keski-ikäisenäkin hoikka. Minua ei silti ärsytä, että ihmiset puhuvat aiheesta. Annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisvitonen. Ei pienintäkään ongelmaa vaihdevuosista. Silti minusta on hyvä että niistä puhutaan, koska olen ymmärtänyt että on naisia joille ne aiheuttavat todella hankalia oireita.

Vierailija
4/21 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin, takana yksi sössitty työpaikka, jäljellä puolet työkyvystä. Toistatuhatta euroa, kolme vuotta ja naistentautipolikeikka myöhemmin tilanne on hallinnassa. Lisäisin tuohon kyllä "murhanhimoisen".

Vierailija
5/21 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli kovat oireet, jotka helpottivat korvaushoidolla.  Minusta on hyvä, että asiasta puhutaan.  Yhä edelleen vaihdevuosista johtuvia oireita ei välttämättä tunnisteta eikä hoideta oikein. Määrätään masennuslääkkeitä tai unilääkkeitä ym.  Hienoa, jos sinä olet päässyt vähällä. 

Vierailija
6/21 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viisvitonen. Ei pienintäkään ongelmaa vaihdevuosista. Silti minusta on hyvä että niistä puhutaan, koska olen ymmärtänyt että on naisia joille ne aiheuttavat todella hankalia oireita.

En halua puhua enää kuulla muitten veen ulinoita. Keskustelen lääkärin kanssa.   🤮🤮🤮

Vierailija
7/21 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ei. Osa vaivoista vaihtui toiseen. Sydänoireet holterissa tutkittu.

Vierailija
8/21 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilin puuskittain neljä vuotta, eli lämmönsäätelykykyni oli poissa 51-55-vuotiaana. Yläruumis ja pää alkoi kiehua tunnin- parin välein yötäpäivää noiden vuosien aikana, öisin en nukkunut ilman Gabapentin- lääkitystä. Hormoneja lääkäri ei suostunut antamaan. 

Vierailija
9/21 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää haisevat lörtslörtsynne....kusi haisee

Vierailija
10/21 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kärsi, enkä ole kärsinyt

N 75v

Vierailija
11/21 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hikoilin puuskittain neljä vuotta, eli lämmönsäätelykykyni oli poissa 51-55-vuotiaana. Yläruumis ja pää alkoi kiehua tunnin- parin välein yötäpäivää noiden vuosien aikana, öisin en nukkunut ilman Gabapentin- lääkitystä. Hormoneja lääkäri ei suostunut antamaan. 

No voi vee

Vierailija
12/21 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on joku ns.trendi. Milloin se on ollut raudanpuutos ja milloin kaikilla on kilpirauhasongelmia. Nyt on trendikästä kun on vaihdevuodet, jo kolmikymppiset hokee et voi voi kun esivaihdevuodet vaivaa. 

Vierailija
13/21 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja ei. Osa vaivoista vaihtui toiseen. Sydänoireet holterissa tutkittu.

Kannattaa tutkituttaa myös persreikä.

Vierailija
14/21 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäkää haisevat lörtslörtsynne....kusi haisee

Juttele inkontinenssista lääkärisi kanssa! Apua on saatavilla. 

Vierailija
15/21 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 56v, eikä minulla ainakaan vielä ole ollut vaihdevuosioireita. Minulla on hormonikierukka, joten en tiedä, onko kuukautiseni jo loppuneet vai ei. Minun suvussani on naisia, joilla kuukautiset ovat jatkuneet 60 vuotiaaksi asti tai jopa yli. Joten minulla saattaa olla vaihdevuosioireet vielä edessä päin.

Vierailija
16/21 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko ap ristiriidan kitjoituksessasi?  Sinua ärsyttää, "tämä vaihdevuosikeskustelu, jossa kaikki naiset tuntuvat kärsivän hillittömästi vaihdevuosista".

Toisaalta tunnut ajattelevan olevasi ainut ja harvinainen tässä asiassa.

Tällaiset "ei mulla vaan ole mitään ongelmaa" -ihmiset ovat jokseenkin rasittavia. Empatiakyvyn puutetta tai jotain itsekeskeisyyttä. Sinullakin on varmasti joskus jotain ongelmia elämässäsi, haluatko silloin kuulla muilta, että " ei mulla vaan ole ongelmaa". Ja vielä tuo huomiohakuisuuus päälle, että haluat päästä medioihin tästä usean huutomerkin kera? 

T: 55v., joka on onneksi päässyt vv-oireissa hyvin vähällä, mutta ymmärrän kyllä, että jollakin toisella voi olla pahat oireet

Vierailija
17/21 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 68v, joten varmuudella vaihdevuodet menivät jo vuosia sitten. Tiedän, että monilla naisilla on huomattavia ongelmia vaihdevuosista, ja on hyvä, että hoitoa voi saada ja asiasta puhutaan.

Omalla kohdallani selvisin niin vähillä harmeilla, että kiitollinen saa olla. Muutama lievä kuuma aalto, ja se oli siinä. Ei mitään muita tuntemuksia, fyysisiä eikä psyykkisiä.

Vierailija
18/21 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kärsin. Mulla on ollut nelikymppisestä asti tuohon liittyviä vaivoja, pahimpina migreeni, huono nukkuminen ja jäätyneet olkapäät. 

En saa käyttää hormoneja, koska sairastin rintasyövän. Koen, että en ole 100% työkykyinen näiden takia, vaikka hyvässä fyysisessä kunnossa olenkin. 

Vierailija
19/21 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mullakaan minkäänlaisia vaivoja. Menkat vaan loppuivat kuin seinään noin 54 v. Minäkin ihmettelen miksi naisen elämä on näillä nykynaisilla niin ongelmallista. Raskaus, synnyttäminen, vaihdevuodet - ihan kaikki. Ihan kamalaa valitusta. 

Vierailija
20/21 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ikäni olen kärsinyt palelemisesta, nyt on ollut IHANAA kun on ollut lämmin. Joskus jopa joutuu ottamaan pitkähihaisen pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi