Minä en kärsi vaihdevuosista. Kärsitkö sinä ?
Ärsyttää tämä vaihdevuosikeskustelu, jossa kaikki naiset tuntuvat kärsivän hillittömästi vaihdevuosista.
Kaikista 45-65 v. naisista tehdään unettomia, säryista ja jomotuksista kärsiviä, sumussa kulkevia hikisiä raatoja...
Minä olen 58 v. ja elämäni kunnossa edelleen ja ollut koko ikäni ja pääkin pelaa 👍
50 vuotiaana hikoilin ehkä normaalia enemmän n. kuukauden. ( Oli muös kuuma kesä )
Ärsyttää tämä median vatvominen
( viimeksi Ilkka-Pohjalainen ) myös siksi, että olen joutunut tilanteeseen, että pitäisi vielä töitä löytää. Vaan minutkin on nyt ehkä pistetty tähän kategoriaan vanha hikoileva sumussa kulkeva naisihminen.
Voisiko media tehdä jutun myös meistä muista !!!!!!
Kertokaa nyt naiset, onko täällä muita
naisia, joita vaihdevuodet eivät ole vaivanneet, vai olenko ainut 🙄
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mullakaan minkäänlaisia vaivoja. Menkat vaan loppuivat kuin seinään noin 54 v. Minäkin ihmettelen miksi naisen elämä on näillä nykynaisilla niin ongelmallista. Raskaus, synnyttäminen, vaihdevuodet - ihan kaikki. Ihan kamalaa valitusta.
Valitus johtuu siitä, kun näihin asioihin liittyviin vaivoihin on todella vaikea saada asianmukaista hoitoa.
Yksi syy, miksi hoitoa ei saa, on tämä asenne, että "koska minulla ei ole, ei voi olla sinullakaan."
Vierailija kirjoitti:
Aina on joku ns.trendi. Milloin se on ollut raudanpuutos ja milloin kaikilla on kilpirauhasongelmia. Nyt on trendikästä kun on vaihdevuodet, jo kolmikymppiset hokee et voi voi kun esivaihdevuodet vaivaa.
Miksi mainitset kilpirauhasongelmat tässä? Eihän se ole trendijuttu, huomaan, ettei asia ole koskenut sinua omakohtaisesti.
Kärsin suuresti kun en voi käyttää hormonikorvausta. Koko elämä mennyt vessasta. En kyllä pääse gynellekään että voisi lääkärin kanssa keskustella.
Ei ole vaivanneet. Mut ymmärrän hyvin. Kun muita vaivaa. Se et omahormonitoiminta ja kroppa on ollut helppo. Ei tarkoita sitä, et vetäisin hernettä nenään. Keskustelen ja kuuntelen näistä mielelläni. Kavereiden kanssa.
En ole kärsinyt, ikää nyt 55. Vaikuttaa siltä, että pääsen helpolla. En ole nuoruuden voimissa, mutta elämämi on paljon helpompaa kuin se on joskus ollut. Mutta ymmärrän hyvin, että vaikeaakin voi olla ja hormonitoiminta vaikuttaa meihin kaikkiin. Se on niin monimutkaista, ettei ihme, jos epätasapaino voi aiheuttaa suuria vaikeuksia.
Ikävin oireeni on leukasn kasvavat karvat, 4 kpl. Eli itse pääsin helpolla, mutta ei häiritse, jos ikävistä oireista keskustellaan.
Enemmän olen kärsinyt muiden naisten vaihdevuosista, kun joidenkin on vaan pakko rakentaa sitä draamaa työpaikoilla.
Itselläni lähinnä alkoi 55 tienoilla kertyä sinne tänne kroppaan rasvaa, vaikka olen ikäni treenannut ja syönyt terveellisesti. Mikään ei tuntunut auttavan vaan tuntui kuin luonnonlait olisi muuttuneet. Tämä kyllä nakersi itsetuntoa, mutta nyt olen lopulta löytänyt hommaan ratkaisun. Paluuta menneeseen ei ole, mutta olen saanut kropan kiinteämmäksi ja vyötäröltä 5 cm pois. Muuta ongelmaa ei ole ollut. Kuukautiset vaan loppui. Ei ole ollut kuumia aaltoja eikä edes mitään hikoilua. Hormoneista riittää paikallishoito.
Tuollainen ärsyyntyminen turhanpäiväisistä asioista voi olla sinun vaihdevuosioireiluasi, ap.
Minua ei toisten vaivat haittaa. Osaan ottaa keskusteluista itselleni hyödylliset osat huomioon ja sulkea korvat lopuilta, kannattaa kokeilla. Ihan vertaistukena ja vinkkinä vv-ikäiseltä toiselle.
Ei niin mitään oireita, harmittaa kuunneella kun kaikki mahdilinen ( ja mahdoton ) väännetään vaihdevuosista johtuvaksi. N52
Naisten elämä on kärsimystä ja huomenna sitä juhlitaan.
Kärsin. Työkollegan ilmeisen hoitamattomidta vaihdevuosista. Omat olen hoitanut kuntoon