Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun aloitin palstailun täällä, lähes kaikki kirjoittajat olivat äitejä

Vierailija
07.03.2026 |

Mikä mahtaa nyt olla suurin ryhmä? Syrjäytyneet?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidit kirjoittivat ja miehet tekivät miesten töitä.

Minä kävin töissä. En vain kirjoitellut täällä. Elämässä on muutakin kuin koti ja lapset. Miehen kanssa jaetaan kotityöt.

Vierailija
42/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulin eka kerran tälle alustalle , järkytyin. 
Olin kuvitellut että täällä todellakin keskustellaan perheestä, lapsista, vauvoista, mutta todellisuus on ja oli jotain muuta.

Sen näkee jo tämän ketjun alusta, välitön räksytys ja kummallinen piikittely kirjoituksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäytyneet ja kakarat täällä lässyttää.

Vierailija
44/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu että keskustelut ei täällä ole muuttunut mihinkään parissa kymmenessä vuodessa. Samat aiheet toistuu. Ajankohtaisissakin aiheissa keskustelua eniten on ihan saman tyyppisistä aiheista.

Ai jaa! Musta taas sisältö on muuttunut tosi paljon. Ennen oli paljon lapsiin, perheisiin, raskauksiin jne. liittyvää keskustelua ja hullujen spämmäystä oli tosi vähän. Nyt suurin osa palstan sisällöstä on joko tuota spämmäystä tai täysin mielikuvituksetonta provoa.

Ap

Oikeastaan en ole edes huomannut raskauksiin liittyvien ketjujen puuttumista, mahdollista että niitä on vähemmän. Tosin ei ne nyt tällä hetkellä edes kiinnostaisi. Keskustelujen sisältö on ehkä muuttunut vaikka aiheet ei, mutta toisaalta keskustelut on kyllä myös tietyllä tavalla mielenkiintoisempia kun niihin tulee muitakin näkemyksiä. Kritikkiä ja ilkeilyä oli myös ennen. Voi tietysti olla että sitä harrasti ennemmän äidit keskenään kuin nykyisin.

Vierailija
45/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin oli lehti nimeltään Vauva ja tämä oli lehden keskustelupalsta. Pohdittiin lehdessä olevia juttuja ja tosiaan useimmat aiheet käsittelivät lapsia ja perhearkea.

Sitten loppui Vauvan taru, mutta palsta jäi ja mukaan tulivat miehet, häiriköt, mielenvikaiset ja muut hörhöt.

Joka sunnuntai käyn katsomassa, missä mennään ja totean pian, että ulos ja näkemiin!

Tänään on lauantai. 

Vierailija
46/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitikin voi olla syrjäytynyt.

Vierailija
47/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alunperin tämä onkin ollut lapsiperheille suunnattu palsta. Nykyään täällä pyörii lähinnä naisia vihaavat incelit ja muut mielenterveysongelmaiset. 

Mulla on sellainen ajatus, että muutos tapahtui, kun persut astroturffasivat täällä ennen 2015 vaaleja (ja jytkyä). Sen yhteydessä palstalle alkoi tulla enemmän miehiä, ja sen jälkeen Sanoma teki IS:n etusivulle nostolaatikon, jossa näkyi palstan otsikoita. 

Ap

Ei jumalauta. Syytät muita käytöksestä jota et tunnista itsestäsi? 

Niin mikä oli se käytös ja syytös, mistä puhun, ja miten sä näkyy omassa käytöksessäni?
Ap

Nostat itseäsi ja lasket muita, eli puhut rumasti muista ihmisistä. 

Vierailija
48/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin oli lehti nimeltään Vauva ja tämä oli lehden keskustelupalsta. Pohdittiin lehdessä olevia juttuja ja tosiaan useimmat aiheet käsittelivät lapsia ja perhearkea.

Sitten loppui Vauvan taru, mutta palsta jäi ja mukaan tulivat miehet, häiriköt, mielenvikaiset ja muut hörhöt.

Joka sunnuntai käyn katsomassa, missä mennään ja totean pian, että ulos ja näkemiin!

Ai jaa. Loppuko muka vauvat Suomesta? LOPPUKO NE?!?!?

Vierailija
49/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkö ihan faktana tiedät? Kuka minä olen? Työtön? Opiskelija? Lapseton? Perheellinen? Mies? Nainen?

Tämäpä. Kun te puhutte äideistä, iseistä, naisista, miehistä, persuista jne, niin miten olette käyneet oikeinsukupuolittamassa oikeinpuoluettamassa, jne kaikki, kenestä puhutte? Mitä jos yhtenä päivänä yrittäisitte keskustella ilman ns persoonapronominia?

Vierailija
50/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alunperin tämä onkin ollut lapsiperheille suunnattu palsta. Nykyään täällä pyörii lähinnä naisia vihaavat incelit ja muut mielenterveysongelmaiset. 

Palsta on Suomi pienoiskoossa. 

Ei ole.

Kyllä vahva yliedustus on mielenterveystapuksissa,  jopa psykoottisissa henkilöissä. 

Nämä kaikki ovat syrjäytyneitä.  Jokainen syrjäytynyt ei toki kuulu heihin.

Eli otanta on täysin vinoutunut. 

Vierailija
51/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset asuvat äitinsä kanssa, ei pahasti syrjäytynyt saisi olla.

Lastensuojelu puuttuu asiaan.

Pitäisi tietysti määritellä syrjäytyneisyys. 

Onko se esim. vain työttömyyttä ja yksinäisyyttä.

Vai vakavampia ongelmia: päihteitä tms.

Vierailija
52/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli aloittajalta täysin tietoinen valinta. Hän tiesi, että somesta löytyy helposti väkeä, joka on aina valmis hurraaman, jos ihminen hyökkää ilkeyttään toisen kimppuun. Sitten voikin itse siirtyä esittämään roolileikkiä pullantuoksuisena äitininä. 

Vierailija
53/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen ajatus, että muutos tapahtui, kun persut astroturffasivat täällä ennen 2015 vaaleja (ja jytkyä). Sen yhteydessä palstalle alkoi tulla enemmän miehiä, ja sen jälkeen Sanoma teki IS:n etusivulle nostolaatikon, jossa näkyi palstan otsikoita. 

Ap

Kiteyttit nyt hyvin itse sen miksi palstanhenki on muuttunut Ei keskitytä kritisoimaan sitä, mitä sanotaan vaan sitä, kuka sanoo.

Jokainen keskustelu on sota joka pitää voittaa ja kun argumentit loppuu aletaan käyttää erilaisia haukkumasanoja.

- Juha, persu. Sain sanottua, hävettää. 

Piirakka on uunissa ja tulin katomaan kommentteja. Nyt jos luen tuon viestini, niin siinähän en kritisoinut kenenkään sanomisia enkä sitä, kuka sanoo. Se, että persut astroturffasivat täällä ennen vaaleja, on ihan selvää kaikille, jotka täällä silloin kävivät. En kritisoinut sitä mitenkään, vaan totesin. Minusta täällä oli aikaisemminkin todella vihamielistä keskustelua, se ei alkanut persuista. Aiheet olivat vain erilaisia. Puhuin viestissäni siitä, milloin palstan käyttäjäkunta muuttui. Mä en myöskään mielestäni ole kauheasti voivotellut sitä, millaista palstalla on. En kauhean usein käy täällä, joten ei se ihan hirveästi mua haittaa.

(Minä suhtauduin kaikkiin poliittisiin puolueisiin vastenmielisyydellä, persut ovat siellä ihan samalla viivalla muiden joukossa, jos se oli ajatuksesi tässä.)

Ap

Vierailija
54/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus oli aloittajalta täysin tietoinen valinta. Hän tiesi, että somesta löytyy helposti väkeä, joka on aina valmis hurraaman, jos ihminen hyökkää ilkeyttään toisen kimppuun. Sitten voikin itse siirtyä esittämään roolileikkiä pullantuoksuisena äitininä. 

Sinä tulkitset hyökkäyksenä, minä mielestäni kuvaan, mitä palstalla on. Miten sinä kuvailisit palstan muutosta?

Ap

Vierailija
55/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Joku pitempään palstaillut muistaa Psykomammaksi kutsutun hahmon, josta joku palstalainen teki lastensuojeluilmoituksen ja jolta sitten lopulta otettiin lapset huostaan. Tulipa vain mieleen.

Ap

Vierailija
56/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyky äidit ovat esittelemässä elämäänsä aivan muualla.

Onlyfans?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi