Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun aloitin palstailun täällä, lähes kaikki kirjoittajat olivat äitejä

Vierailija
07.03.2026 |

Mikä mahtaa nyt olla suurin ryhmä? Syrjäytyneet?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkö ihan faktana tiedät? Kuka minä olen? Työtön? Opiskelija? Lapseton? Perheellinen? Mies? Nainen?

Vierailija
2/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkö ihan faktana tiedät? Kuka minä olen? Työtön? Opiskelija? Lapseton? Perheellinen? Mies? Nainen?

Niin minkä tiedän faktana?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pitää osata suodattaa enemmän keskusteluja. Keskittyy niihin missä on järkevää keskustelua ja skippaa nuo mielisairaiden puppahokkatyyppien spämmäykset.

Vierailija
4/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et edes omaa aloitustasi osaa ajatuksella lukea?

Vierailija
5/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Osaan lukea, en vain ymmärrä, mitä oikeastaan siitä kysyt, mutta et ilmeisesti aio tarkentaa, joten jääköön keskustelu tähän.

Ap

6/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 18 vuotiaat kakarat. 

Vierailija
7/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään pitää osata suodattaa enemmän keskusteluja. Keskittyy niihin missä on järkevää keskustelua ja skippaa nuo mielisairaiden puppahokkatyyppien spämmäykset.

Mun mielestä täällä on enää hyvin harvoin mitään mielenkiintoista, ja jos on, niin yleensä poistuu nopeasti. Mutta ei se varsinaisesti mua haittaa, sitten pitää vain tehdä jotain muuta.

Ap

Vierailija
8/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan äityleitä kaikki, kun oikein silmin katsotaan.

Vierailija
9/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, nykyäänhän mieskin voi olla äiti.

Ap

Vierailija
10/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky äidit ovat esittelemässä elämäänsä aivan muualla.

Vierailija
11/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli tämä silloin 'hyvinä aikoinakin' ilkeä palsta ja suodatettavaa riitti, mutta nykyisin sisältö alkaa olla silkkaa lukukelvotonta massaspämmäystä. Enshittification. Ohis

Vierailija
12/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit kirjoittivat ja miehet tekivät miesten töitä.

Vierailija
13/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että keskustelut ei täällä ole muuttunut mihinkään parissa kymmenessä vuodessa. Samat aiheet toistuu. Ajankohtaisissakin aiheissa keskustelua eniten on ihan saman tyyppisistä aiheista.

Vierailija
14/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu että keskustelut ei täällä ole muuttunut mihinkään parissa kymmenessä vuodessa. Samat aiheet toistuu. Ajankohtaisissakin aiheissa keskustelua eniten on ihan saman tyyppisistä aiheista.

Ai jaa! Musta taas sisältö on muuttunut tosi paljon. Ennen oli paljon lapsiin, perheisiin, raskauksiin jne. liittyvää keskustelua ja hullujen spämmäystä oli tosi vähän. Nyt suurin osa palstan sisällöstä on joko tuota spämmäystä tai täysin mielikuvituksetonta provoa.

Ap

Vierailija
15/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sehän on kysymys. Mitään ap ei esitä faktana.

Syrjäytyneitä on selvästi hyvin suuri osa. Myös mieleltään sairaat ovat yliedustettuina.

Paljon on toki ihan tavallisemmin oloisia ihmisiä.

Vierailija
16/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiäkö sinä täältä etsit?

Missä sinun oma äitisi on?

Vierailija
17/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitiäkö sinä täältä etsit?

Missä sinun oma äitisi on?

En etsi. Todennäköisesti nukkumassa.

Ap

Vierailija
18/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, nykyäänhän mieskin voi olla äiti.

Ap

No niin, mitä täällä valitetaan? Olemme kaikki aitoja naisia joka sorkka...

Vierailija
19/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1998 ei ollut persuista valittavia, ei jatkuvaa poliittista spämmäystä, ei alaikäisten anaaliehdottelua, ei pieruhuumoria... oltiin sillai viattomia ja mietittiin, kuuluuko se ja tämä raskauteen. Silloinkin kauhisteltiin sitä, miten lapsi ei saa huutaa ravintolassa, vaan viereisissä pöydissä katsotaan vihaisesti ja silloinkin yläkerran lapsiperhe harrasti kantapääkävelyä, mutta ei kerrottu, että sossutuki on parempi kuin palkka. Koska ei ollut, silloin sosiaalietuudet oli maltillisia ja perheiden kulutustottumukset aivan erilaisete kuin nyt. Ei ollut kertakäyttövaatteita eikä valtavaa nettikauppaa.

Vierailija
20/56 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmasti oikeassa, mutta palstan nykyinen tylsyys liittyy mun mielestä myös noihin liekki- ja kruunu-merkattuihin keskusteluihin, joista samat pyörii loputtomasti viikkokaupalla tuolla sivupalkissa. Nykyisellä algoritmilla tuntuu olevan vähemmän todennäköistä, että silmään osuisi vahingossa joku uusi mielenkiintoinen aloitus. Munkin varmaan viimeiset 2 tai 3 aloitusta (teen tyyliin 2-5 aloitusta vuodessa) on jäänyt ilman yhtään vastausta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme