Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevät on vaikeaa aikaa mielenterveysongelmista kärsiville.

Vierailija
07.03.2026 |

Miten sinä pärjäät keväisin?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä keväässä on sitten niin pahaa mielenterveydelle

Rupsahtaminen näkyy moninkertaisesti. 

Vierailija
22/34 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät on mulle migreenin sesonkia ja raskasta siksi. On vahva migreenitaipumus, ja kirkas luonnonvalo on mulle pahin altistaja. Vuoden pimeä aika sen sijaan on rento, helppo ja ihana kausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauran ja nautin kun sekopäämuijia aHistaA yhyyy😩 kevät ja valo. 
Mikä parasta, kohta on ennätyshelteet ja sitten ne vasta ruikuttaa!

Mene jo hoitoon

Vierailija
24/34 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkaa aina kevät ja kesä ahdistamaan. Vaikea mennä esim lenkille kun ei voi pipoilla ja kaulurilla ym peittää itteään. Varsinki kesä on pahin. Ei tee yhtään mieli lähtä lenkille joku t paita tyyliin päällä. Tulee jotenkin alaston olo, kun taasen syksyllä ja talvella voi pukeutua peittävämmin.

Sitten kun kesä alkaa olemaan ohi ja syksy tulee ja päivät pimenee niin tuntuu niinku puhkeaisin kukkaan. Tykkään lenkkeillä pimeällä otsalampun kanssa (asun maalla, ei katuvaloja)

Tuntuu aina että kun kevät tulee niin ihmiset lähtee ulkoileen ja nauttimaan kun aurinko paistaa. Minä taasen sulkeudun sisälle. Sitten syksyn tullen lähen pimeällä ulos ja muut tuntuu taasen sulkeutuvan sisälle 😂

Vierailija
25/34 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin on enemmän valoa. Kesä lähestyy. 😃

Vierailija
26/34 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osalla se vaikuttaa positiivisesti ja osalla negatiivisesti. Mielenterveydellisistä tai heikosta itseluottamuksesta kärsivät luonnollisesti hakeutuvat piiloon ja talven pimeä aika on paras siihen, kun taas kevät ja kesä tuo kaiken päivänvaloon, kaikki mitä ihminen on tehny talven aikana näkyy sekä fyysisesti että henkisesti eli tottakai se tuo vaikeuden astua niin sanotusti näyttämölle taas kun ei voi piiloutua isojen takkien alle ja pimeyden turviin.  Kukaan ei vihaa kevättä eikä kesää eikä valoa vaan itseään

En kyllä tunnista tästä mitään, vaan se, että keväällä kaikki on valoisaa ja normaalit ihmiset riemuitsevat, tekevät iloisena asioita ja harrastavat, kun taas oma mieli on synkkä, eikä ole jaksamista tehdä mitään. Juuri se ristiriita. 

Vierailija
27/34 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielisairaalassako sinä olet? Et näe normaaleja ihmisiä.

Vierailija
28/34 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot sairas. 

Vierailija
29/34 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot sairas. 

Sitä se on. 😁

Vierailija
30/34 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki näyttää ränsistyneeltä ihan itsestä lähtien. Sen minkä talvi ja pimeys peittää niin aurinko paljastaa. Huomaa taas kuinka näyttää vuosi vuodelta raihnaisemmalta ja rumemmalta. Mutta jos tuon tunteen selättää niin ihan ok on valo ja lämpö.

Vierailija
31/34 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu muuten olevan ihan oikeasti ja pahaksi pääsee aina keväisin. Oireilu alkaa viimeistään jo marraskuulla. Sivusta seuraan ja kyllähän se sääliksi ihmistä käy. 

Vierailija
32/34 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voin nyt vähän oaremmin ja toimintakykyni on parantunut. Talvi oli todella vaikea minulle. Olin tosi syvällä masennuksen ja ahdistuksen syövereissä. En ole varmaan koskaan voinut niin huonosti. Tuntuu, että joka talvi on vaan vaikeampi.

Vierailija
33/34 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jo varhaisnuoruudesta asti pitäneeni kevättä epämiellyttävänä, painostavana vuodenaikana.  Melankolia lisääntyy, epämääräinen uhka tuntuu olevan läsnä. Kauhu, jota ei voi selittää.  Elämässäni on ollut kaikki hyvin kotona, ihmissuhteissa ja töissä.  Jokin  sisäsyntyinen juttu lienee tämä suhteeni kevääseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä