Inhoan yhtä ihmistä niin paljon ja se vaikuttaa elämääni aika paljon
Työpaikkakiusaajaani. Ajattelen melkein päivittäin miten kostaisin, toivon pahaa jne. Miten pääsisin yli tästä?
Kommentit (59)
"Hakkaa sen naama tohjoksi."
Ja pilaat kaikki mahdollisuudet minkäänlaisesta tulevaisuudesta, kun saat todennäköisesti vähintään ehdollista ja rikosrekisterin?
Onpa sulla iso sietokyky, jos vaan yhtä ihmistä inhoat.
"Kannattaa miettiä, miksi itse ei ole hyvää pataa työpaikalla juuri kenenkään kanssa, jotta edes joku puolustaisi."
Esihenkilöt yleensä ympäröivät itsensä "jees jees" tyypeillä ja niillä, jotka miellyttää. Ihan yleinen tieto, ettei monessa paikassa pääse etenemään siksi, että tekee hommat hyvin, vaan siksi, että on ruskea kieli oikeaan suuntaan. Jos teet hommasi hyvin ja nopeasti, saat todennäköisesti palkinnoksi muidenkin hommat.
Lue stoalaista filosofiaa, esim. Pigliucci
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksianto on parasta, mitä voit itsellesi tehdä.
Heikkojen kynnysmattojen ajattelua. M33
Koska et tajua, mitä anteeksiantaminen on.
Anteeksianto vapauttaa nimenomaan ihmisen itsensä, sen, jota on loukattu. Se väärin tehnyt tuskin käyttää minuuttiakaan sen ajattelemiseen, että hän loukkasi, joten se loukattu osapuoli on ainut kärsivä osapuoli, jos hän ei pysty antamaan loukkausta anteeksi. Loukkaaja jatkaa elämäänsä huolettomana, mutta se loukattu ei, jos hän antaa sen asian kalvaa itseään. Anteekisanto ei siis tarkoita asian hyväksymistä, vaan itsensä vapauttamista ko. asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkakiusaajat ovat jääneet keskenkasvuisten kakaroiden tasolle. Ei millään lailla kypsän aikuisen ihmisen käytöstä.
Moni aikuinen on vttumainen. Eikä kaikki lapset kiusaa.
Vierailija kirjoitti:
"Kannattaa miettiä, miksi itse ei ole hyvää pataa työpaikalla juuri kenenkään kanssa, jotta edes joku puolustaisi."
Esihenkilöt yleensä ympäröivät itsensä "jees jees" tyypeillä ja niillä, jotka miellyttää. Ihan yleinen tieto, ettei monessa paikassa pääse etenemään siksi, että tekee hommat hyvin, vaan siksi, että on ruskea kieli oikeaan suuntaan. Jos teet hommasi hyvin ja nopeasti, saat todennäköisesti palkinnoksi muidenkin hommat.
On ihan normaalia, että kaikki työpaikalla suhtautuvat myönteisesti ihmisiin, jotka ovat positiivisia ja rakentavia. Niin esihenkilöt kuin työtoverit. Mieti, minkälaisen energian tuot työpaikalle tullessasi. Tuotko iloa ja uskoa asioiden hoitumiseen yhdessä, vai naama nurinpäin ankeuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksianto vapauttaa nimenomaan ihmisen itsensä, sen, jota on loukattu. Se väärin tehnyt tuskin käyttää minuuttiakaan sen ajattelemiseen, että hän loukkasi, joten se loukattu osapuoli on ainut kärsivä osapuoli, jos hän ei pysty antamaan loukkausta anteeksi. Loukkaaja jatkaa elämäänsä huolettomana, mutta se loukattu ei, jos hän antaa sen asian kalvaa itseään. Anteekisanto ei siis tarkoita asian hyväksymistä, vaan itsensä vapauttamista ko. asiasta.
Ei kai siinä mitään anteeksiantoa tarvitse tehdä. Toteaa vain, että tyyppi on kusipää ja unohtaa koko jutun.
Surullista että annat noin pahasti toisen hallita elämääsi ajatustesi kautta.
"On ihan normaalia, että kaikki työpaikalla suhtautuvat myönteisesti ihmisiin, jotka ovat positiivisia ja rakentavia. Niin esihenkilöt kuin työtoverit. Mieti, minkälaisen energian tuot työpaikalle tullessasi. Tuotko iloa ja uskoa asioiden hoitumiseen yhdessä, vai naama nurinpäin ankeuttamista."
Niin, eli kuten sanoin, jos olet eri mieltä näiden kanssa, olet heti "vaikea, naama mutrussa oleva ankeuttaja". "Ai lisää palkkaa? Älä nyt heittäydy niin vaikeaksi!" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteet anteeksiannosta vaihtelevat. Joidenkin mielestä anteeksianto tarkoittaa sitä, että jatkossa voidaan olla tekemisissä ilman mitään kaunoja, kaikki vääryys, jota ei edes pahoiteltu on saatu anteeksi ja sen tekemistä voidaan huoletta jatkaa. Sitten taas oma vika, mitäs läksit, mitäs luotit jne. Ei se näin mene. Ei anteeksiantaminen ole mikään license huonolle kohtelulle. Ja ennen kuin voi antaa anteeksi, pitäisi tietää, mitä kaikkea on antamassa anteeksi, kuinka törkeitä rikoksia, selän takana mustamaalaamista jne. Valehtelijalle, joka ei edes esitä olevansa pahoillaan, ei kannata antaa anteeksi yhtään mitään ja tällaisia ihmisiä kannattaa vältellä parhaansa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
"On ihan normaalia, että kaikki työpaikalla suhtautuvat myönteisesti ihmisiin, jotka ovat positiivisia ja rakentavia. Niin esihenkilöt kuin työtoverit. Mieti, minkälaisen energian tuot työpaikalle tullessasi. Tuotko iloa ja uskoa asioiden hoitumiseen yhdessä, vai naama nurinpäin ankeuttamista."
Niin, eli kuten sanoin, jos olet eri mieltä näiden kanssa, olet heti "vaikea, naama mutrussa oleva ankeuttaja". "Ai lisää palkkaa? Älä nyt heittäydy niin vaikeaksi!" :D
Joo siinä ei voi olla missään asiassa eri mieltä tai vaatia mitään. Se asetelma on jo pielessä.
Siinä ei hymynaama enää auta.
Kannattaa AP vaihtaa työtä ja työpaikkaa.
Se on hyvinvointiteko.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaja aloitti ns vyörytyksen tarkoituksenaan saada minut muualle. Sanoi suoraan minulle, että muuhun yksikköön ja muihin hommiin, tänne et sovi etkä pärjää.
Olin ensin laakista 12 viikkoa pois töistä. Sairaslomia ja pitämättömiä ylitöitä siten, ettei tippunut millekään kela sairaspäivärahalle, vaan täydellä palkalla.
Annoin siinä ensin ajan kulua sen 3 kk. Töistä kyseltiin välillä, että miten voin ja mikä tilanne.
Tulin takaisin työmaalle ja kirjoitin A4 kirjeen HR:lle , mitä tehtiin ja mitä sanottiin. Keskustelin kahden kollegan kanssa, jotka pystyvät ja suostuvat todistamaan asiassa.
Varsinainen sääntörikkomus tai siis suoranainen virhe oli hänellä siten kiistaton. Hän vaan kiihkoissaan ja varmana voitostaan erehtyi tämän virheen tekemään. Eikä tajunnut, että minä tajusin.
Sitten tulikin kutsu konttorille.
Tein siinä keskustellessa selväksi, että jos ja kun minä ja tämä Kiusaaja ikinä joudutaan olemaan samassa vuorossa ja yksikössä, niin tulee olemaan todella, todella vaikeaa olla.
Sairaslomia on mun jaksamisen ja nöyryyttämisen tiimoilta tiedossa mun osalta paaaaljon. Aina, kun joudun Kiusaajaa näkemään.
Senhän ne jo tiesikin, että olin ottanut yhteyttä viranomaiseen. Ja lähetin laskun psykologin kahdesta käynnistä, muistaakseni n 360€/krt. Käynnin syy: työpaikkakiusaamisen vahingot.Tässä on pari vuotta kulunut. Kiusaaja jäi jollekin epämääräiselle vuorottelu-opinto-työharjoitteluvapaille. Toivoo, että pöly laskeutuu ja minä lähtisin.
Mä kyllä olen täällä edelleen.
Niin, ja olen ollut alalla vuodesta 1988 ja tällä samalla työnantajalla vuodesta 2006. Kiusaaja odottaa, että jään eläkkeelle ja tulee sit takaisin niihin hänen oikeisiin töihin.
Johon hommaan hän ei voi enää tulla, koska tein julkiseksi sen virheen, jota hän oli toki jo tehnyt moneen kertaan.
Minunkin entinen koulukiusaaja oli sitä mieltä, että meistä olisi voinut tulla kavereita. En ole samaa mieltä, koska en voi olla kaskinaamaisen ihmisen kanssa kaveri joka ei ota vastuuta tekemisistään ja ajattelee, että sen voi vain unohtaa. Vuosikausien kärsimys olisi pitänyt vain antaa hänelle anteeksi kun hän oli se joka sai valehtelemalla pitää asemansa. Kun puolustaudun niin yhtäkkiä hän alkoi väittää, että kiusaaminen on ollut molemminpuolista vaikka todellisuudessa niitä asioita ei ollut tapahtunut mitä hän väitti. Mm. että jotkut ovat juoruilleet ja hän niiden minun oletettujen sanomisten perusteella oikeutti kiusaamisen itselleen, muttei kuitenkaan suostunut kertomaan ketä nämä juoruilijat olivat. Eli hän vain yritti luikertaa vastuustaan ja kuitenkin sälyttää sen minun syykseni ja totesi vielä, että jokainen saa ansionsa mukaan eli hän narsistisesti kuvitteli että kiusattu ansaitsee sen ja hänellä oli oikeus, kertoi että hän ihan tietoisesti keräsi ympärilleen kiusaaja porukan kiusaamaan minua.
Millainen ihminen kiusaa työpaikalla? Eikö se ole kaikkien veneen keikuttamista, kun yhteinen tavoite lienee yrityksen hyvinvointi, joka taas koostuu niistä ihmisistä, jotka ovat yrityksessä. Kaikkien etu, että kaikilla on kivaa.
Onneksi olen itse valtiolla töissä, missä tällaisia aikuisten hiekkalaatikkohommia ei tarvitse miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteet anteeksiannosta vaihtelevat. Joidenkin mielestä anteeksianto tarkoittaa sitä, että jatkossa voidaan olla tekemisissä ilman mitään kaunoja, kaikki vääryys, jota ei edes pahoiteltu on saatu anteeksi ja sen tekemistä voidaan huoletta jatkaa. Sitten taas oma vika, mitäs läksit, mitäs luotit jne. Ei se näin mene. Ei anteeksiantaminen ole mikään license huonolle kohtelulle. Ja ennen kuin voi antaa anteeksi, pitäisi tietää, mitä kaikkea on antamassa anteeksi, kuinka törkeitä rikoksia, selän takana mustamaalaamista jne. Valehtelijalle, joka ei edes esitä olevansa pahoillaan, ei kannata antaa anteeksi yhtään mitään ja tällaisia ihmisiä kannattaa vältellä parhaansa mukaan.
Juuri näin käy hyväksikäyttäjien kanssa. Eivät pyydä anteeksi vaan olettavat, että saavat senkin ilmaiseksi. Ja samalla poistettua vastuunsa useisiin rikoksiin. Jos yhtään pidät kiinni oikeuksistasi, alkaa sama vyörytys uudelleen. Tuollaisten paskiaisten toiminnasta pitäisi varoittaa muita eikä päästää jatkuvasti pahaa muille tekeviä kuin koiraa veräjästä.
Kannattaa miettiä, miksi itse ei ole hyvää pataa työpaikalla juuri kenenkään kanssa, jotta edes joku puolustaisi.