Mitä tehdä kun uusi masennuslääke yhtäkkiä 10 vuoden jälkeen paransi masennuksen?
Työkokemusta muutama kuukausi kymmenen vuoden ajalta ja masentuneena oleminen oli osa identiteettiä. Nyt masennus on poissa lääkkeen vaihdon myötä mutta en saa noita vuosia takaisin.
Kommentit (20)
Kouluttaudu uudelleen ja aloita alusta työura. Onnea matkaan! Hieno juttu että sait elämäsi takaisin.
Oho, pelkkä lääke noin vaan paransi. Mulla auttoi terapia ja lääke jaksamaan. Paranin kun masennuksen aiheuttaja poistui mun elämästä.
No aloittaa se masennuksesta vapaa elämä! Olisiko ollut parempi sitten olla masentunut koko lopun elämää?
Tää on muuten iso muutos ihmiselle, eikä sitä ymmärrä jos ei ole itse kokenut! Mulla ei ollut masennusta, mutta toinen sairaus, joka vuosien varrella teki musta tietynlaisen ihmisen. Kun sairaus saatiin viimein kuriin ja voimat palasi, olin ihan hukassa itseni kanssa! Kun on ennen tottunut rajaamaan elämäänsä sairauden takia, on se hämmentävää huomata että kaikki on taas mahdollista. Ja sitten on ihan hoo moilasena, että mitkä asiat mua nyt oikeasti kiinnostaa ja uskallanko kokeilla uutta, sellaista mikä ennen oli mahdotonta! Ja sitten taas rutiinit on niin vahvasti, ettei välttämättä edes huomaa niitä kaikkia rajoittavia uskomuksia, jotka ovat päällä mielessä, mutta mihin keho jo pystyisi! Tästä voisi hyvä puhua ihan terapeutin kanssa, he kyllä näkevät potentiaalisi ja auttavat sut itsesikin sen huomaamaan
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, se saattaa palata.
Jep. Vuosia kun lähettää tuhansia työhakemuksia turhaan, alkaa kummasti mieliala laskea.
Lääke paransi masennuksen? Eli söit lääkettä, paranit, lopetit lääkkeen käytön ja nyt et enää ole masentunut?
Mikäs lääke se tuollainen on?
Kaikesta se pitääkin näitä satuja vääntää.
Nauti elämästä. Haaveile. Pikku hiljaa kaikkea uutta elämään.
Hukkaan menneitä vuosia ei kannata harmitella. Hyväksy ne osana sun elämän polkua. Itse alkoholisoituneena omaksuin tietyn roolin jota nyt raitistuneena kavahdan. Ja ne hukatut vuodet saivat surumieliseksi. Mennyttä ei voi muuttaa eikä aikaa saa takaisin mutta parempaan ja valoisampaan elämään on lupa astua rohkeasti,kiitollisena!
Hienoa! Pidä huolta itsestäsi ja terveydestäsi, suhtaudu uteliaasti mahdollisuuksiin, nauti elämästä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Varo ankeuttajia jotka yrittävät vetää sinut takaisin joukkoonsa.
Minkä merkkinen lääke?Olen kiinnostunut..
Mikä lääke? Kiinnostaisi itseänikin parantuminen. Ei sen nimen kertominen ole kiellettyä.
Surutyö hukatuista vuosista on hyvä tehdä ja sitten alkaa nauttia uudesta mahdollisuudesta. Takaisin niitä vuosia ei saa, eikä tarvitsekaan.
Ihan täyttä puppua. Mikään lääke ei tuosta vain paranna masennusta.
Jos edelleen syöt lääkettä, et ole parantunut masennuksesta, vaan olosi on kohentunut lääkkeiden ansiosta.
ryyppäämine palauttaa masennuksen äkkiä
Jatkat elämää. Miksi haikailla jotain ikävää menneisyyttä.