Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun uusi masennuslääke yhtäkkiä 10 vuoden jälkeen paransi masennuksen?

Vierailija
06.03.2026 |

Työkokemusta muutama kuukausi kymmenen vuoden ajalta ja masentuneena oleminen oli osa identiteettiä. Nyt masennus on poissa lääkkeen vaihdon myötä mutta en saa noita vuosia takaisin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkat elämää. Miksi haikailla jotain ikävää menneisyyttä.

Vierailija
2/20 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttaudu uudelleen ja aloita alusta työura. Onnea matkaan! Hieno juttu että sait elämäsi takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, pelkkä lääke noin vaan paransi. Mulla auttoi terapia ja lääke jaksamaan. Paranin kun masennuksen aiheuttaja poistui mun elämästä.

Vierailija
4/20 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aloittaa se masennuksesta vapaa elämä! Olisiko ollut parempi sitten olla masentunut koko lopun elämää?

Vierailija
5/20 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on muuten iso muutos ihmiselle, eikä sitä ymmärrä jos ei ole itse kokenut! Mulla ei ollut masennusta, mutta toinen sairaus, joka vuosien varrella teki musta tietynlaisen ihmisen. Kun sairaus saatiin viimein kuriin ja voimat palasi, olin ihan hukassa itseni kanssa! Kun on ennen tottunut rajaamaan elämäänsä sairauden takia, on se hämmentävää huomata että kaikki on taas mahdollista. Ja sitten on ihan hoo moilasena, että mitkä asiat mua nyt oikeasti kiinnostaa ja uskallanko kokeilla uutta, sellaista mikä ennen oli mahdotonta! Ja sitten taas rutiinit on niin vahvasti, ettei välttämättä edes huomaa niitä kaikkia rajoittavia uskomuksia, jotka ovat päällä mielessä, mutta mihin keho jo pystyisi! Tästä voisi hyvä puhua ihan terapeutin kanssa, he kyllä näkevät potentiaalisi ja auttavat sut itsesikin sen huomaamaan

Vierailija
6/20 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, se saattaa palata.

Vierailija
7/20 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kallis? 

Vierailija
8/20 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, se saattaa palata.

Jep. Vuosia kun lähettää tuhansia työhakemuksia turhaan, alkaa kummasti mieliala laskea.

Vierailija
9/20 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke paransi masennuksen? Eli söit lääkettä, paranit, lopetit lääkkeen käytön ja nyt et enää ole masentunut?

Mikäs lääke se tuollainen on?

Vierailija
10/20 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et käytä lääkkeitä enää?

Vierailija
11/20 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta se pitääkin näitä satuja vääntää.

Vierailija
12/20 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti elämästä. Haaveile. Pikku hiljaa kaikkea uutta elämään.

Vierailija
13/20 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkaan menneitä vuosia ei kannata harmitella. Hyväksy ne osana sun elämän polkua. Itse alkoholisoituneena omaksuin tietyn roolin jota nyt raitistuneena kavahdan. Ja ne hukatut vuodet saivat surumieliseksi. Mennyttä ei voi muuttaa eikä aikaa saa takaisin mutta parempaan ja valoisampaan elämään on lupa astua rohkeasti,kiitollisena!

14/20 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Pidä huolta itsestäsi ja terveydestäsi, suhtaudu uteliaasti mahdollisuuksiin, nauti elämästä.

Vierailija
15/20 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo ankeuttajia jotka yrittävät vetää sinut takaisin joukkoonsa.

Vierailija
16/20 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkinen lääke?Olen kiinnostunut..

Vierailija
17/20 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääke? Kiinnostaisi itseänikin parantuminen. Ei sen nimen kertominen ole kiellettyä. 

Surutyö hukatuista vuosista on hyvä tehdä ja sitten alkaa nauttia uudesta mahdollisuudesta. Takaisin niitä vuosia ei saa, eikä tarvitsekaan. 

Vierailija
18/20 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täyttä puppua. Mikään lääke ei tuosta vain paranna masennusta.

Vierailija
19/20 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edelleen syöt lääkettä, et ole parantunut masennuksesta, vaan olosi on kohentunut lääkkeiden ansiosta.

Vierailija
20/20 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryyppäämine palauttaa masennuksen äkkiä