Aivan aivotonta mouhkaamista noista paluulennoista
En ymmärrä miten mitättömistä asioista Suomessakin jaksetaan kohkata. Tosiasiallisesti tuolla Arabiemiraateissakaan ei ole edes loukkaantunut "sodan" seurauksena yhden yhtä EU - kansalaista. Eikä ole pudonnut ensimmäistäkään siviilikonetta taivaalta. Toiseksi, tuolta pääsee pois vallan helposti autolla tai bussilla vaikka Saudeihin josta lennot operoidaan täysin normaalisti.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Sen ymmärrän, että jostain Ukrainasta on viisasta poistua
Suurin osa Ukrainasta on turvallista aluetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät käsitä mitään tuon alueen välimatkoista. Saudiarabian itäosa on asutettu. Sinne on Dubaista lähes 2000 km, aavikon halki. Joo, pääsee "ihan helposti".
Dubaista Riadiin ajaa kymmenessä tunnissa. Loistavassa kunnossa olevaa motaria
Saako sitä loistavassa kunnossa olevaa motaria pitkin rajalle saavuttaessa sen rajan ylittää ilman viisumia ? Niin, ei saa, joten ihan sama, missä kunnossa tie on. Miksi jauhat tiestä?? C'mon, se on Saudi Arabia! Luuletko oikeasti, että sinne vaan mennään kuin Hollannista Belgiaan?
MInä itse asiassa uskon juuri näin. Saudeista on elokuvat luoneet ehkä hiukan liian eksoottisen kuvan ja Belgiasta liian ruusuisen kuvan, oli rajat sitten miten auki vaan.
Minuutissa netissä selviää, ettei Saudeihin pääse ilman viisumia.
Niin virallisesti "on paper".
Eihän tuosta Suomessa ole kohkattu vaan ne Dubaissa olevat avuttomat on ihan itku silmässä, kun valde ei järjestä ilmaisia kyytejä kotiovelta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, mitäs esim. jossain Saudien rajalla tapahtuu ylitystä yrittävälle turistille? Helposti vaan vinkataan eteenpäin, vai mitä luulette? Pääseekö ilman viisumia? Ei.
Miksi niin hankalaan paikkaan pitää edes lähteä lomalle?
Eettisempiäkin lomakohteista on olemassa.
Tyhjätaskuna ei kannata lähteä lomalle jos viimeiset roposet on mennyt , pitää osata varautua että rahaa löytyy yllättäviin kustannuksiin ja ihmettelen että matti kukkarossa tyypit on lähtenyt sinne lomailemaan ja shoppailemaan vittoneita.
Joo, ja kahdessa minuutissa tekee viisumianomuksen netissä. Ja parhaassa tapauksessa viisumi myönnetään alle vuorokaudessa. Miten joku näinkin yksinkertainen tehtävä voi olla joillekin ylivoimaisen vaikea.