4 lasta karkasi päiväkodista ulkoilun aikana ajoradalle
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut ennenkin, että hyvin voisi palkata päiväkoteihin yhden työttömän, jonka tehtävä olisi vahtia lapsia ulkoilun ajan.
Nykyään menee korkeasti koulutettujen naisten työaikaa hukkaan, kun vahtivat lapsia aidatulla alueella etteivät karkaa tai lyö toisiaan.
Tai no hukkaan ja hukkaan. Voivathan he puhua keskenään ja siten vaikka keventää sydäntään.
Pätevyysvaatimukset ovat liian kovat, jos tehyävä on valvoa pieniä lapsia aidatulla alueella 2 x 45min päivässä.
Kumman usein sieltä on alkanut muksuja karata kun korkeastikoulutetut valui alalle.
Vierailija kirjoitti:
Vika on varmaankin nuorimman ja kokemattomimman lastenhoitajan.
Joka on laitettu ulkovalvontaan kun "opet" on sak-ajalla.....?????
Vierailija kirjoitti:
OSATAAN LUKea itse, ei tartte jakaa uutisotsiokoita!
Ole hiljaa. Me muut haluamme keskustella ja uutiset ovat oikein hyviä keskustelunaiheita.
Mä kävin siinä neljän viiden vanhana itse kaupassa.
Miettikää metsäretkiä ja kokemattomia hoitajia ...... juhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika on varmaankin nuorimman ja kokemattomimman lastenhoitajan.
Meiku oli 19-vuotiaana päiväkodissa töissä ja useamman kerran se olin minä, joka lähti heti karkulaisten perään. Muu henkilökunta vain mulkaisi jutteluringistään.
Oli muuten aivan hirveä työilmapiiri. Kuppikuntia, jotka avoimesti vttuili toisilleen ja loppuaika heillä kului selän takana pahan puhumiseen.
Jossain maissa tuon ikäiset tekee töitä..
2000- luvun alussa olin töissä päiväkodissa jos ei ollut kuin pieni jossa viimeisinä haettavat pari lasta olivat. Ulkoilu tapahtui pienissä ryhmissä merenrannalla tai leikkipuistossa. Iltapäivän ulkoilu läheisen taloyhtiön pihalla jossa ei ollut aitoja. Tallessa kersat pysyivät.
Meillä oli iso päiväkoti jossa oli todella iso piha-alue eikä mitään aitoja. Ei sieltä koskaan kukaan minnekään kadonnut ja jos katosi niin käveli vaan kotiaan päivänpäätteeksi.
Piha on tukittu täyteen lapsia ja muutama leipääntynyt totaali kypsä tyyppi juttelee palellen ringissä vaikka varmaan käyty läpi valvontapaikat pitkin piha-aluetta. Yksi aikuinen on hiipinyt ison puun taakse piiloon kailottaen kotimaahansa kuulumisiaan.
( Näky kerran ohittaessa yksityisen pk:n )
Vierailija kirjoitti:
Jossain maissa tuon ikäiset tekee töitä..
.. ja perustaa perheen.
Onko päiväkodilla muuten juridinen oikeus hakea lapsi takaisin pihan ulkopuolelta? Varhaiskasvatuslaki ei anna oikeutta vapaudenriistoon, eli kaikenlainen lapsen lukitseminen jollekin alueelle tai huoneeseen ja kiinni pitäminen lapsesta on lähtökohtaisesti kielletty.
Ois hyvä olla kahdet portit peräkkäin niinkuin koirapuistossa on.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin siinä neljän viiden vanhana itse kaupassa.
Nykyään sen ikäinen kulkee vielä vaipoissa ja imee tuttia.
Vierailija kirjoitti:
Lisää vaan lapsia tukkikaa päiväkoteihin, helppo pitää silmällä varmaan kun miljoona lasta juoksee villinä pihalla ja 3 hoitajaa näprää työkännyä päivittäen kuulumisia vanhemmille.
Ihan sairasta että lastenhoito aikaa käytetään vanhemmille viestittelyyn. Ja ne aivottomat vanhemmat vielä halua sitä! Ei vissiin tule mieleen että kuka niitä lapsia vahtii sillä aikaa
Ja mitenkä mä jotenkin veikkaan että yksikään noista lapsista ei saa kotona minkäänlaista rangaistusta tuosta karkumatkasta.
Nyky lapsilla rajoja aletaan asettaa vasta 15-vuotiaana ja niitä rajoja asettaa vain poliisi, syyttäjä ja tuomari. Vanhemmista ei siihen enää ole. Lapsia ei enää lainkaan kasvateta. Viimeiset 10 vuotta on rikollisuus varsinkin nuoriso rikollisuus noussut hurjaa vauhtia. Syytä ei tarvitse miettiä kauaa
Vierailija kirjoitti:
2000- luvun alussa olin töissä päiväkodissa jos ei ollut kuin pieni jossa viimeisinä haettavat pari lasta olivat. Ulkoilu tapahtui pienissä ryhmissä merenrannalla tai leikkipuistossa. Iltapäivän ulkoilu läheisen taloyhtiön pihalla jossa ei ollut aitoja. Tallessa kersat pysyivät.
Siihen aikaan käytettiin vielä kuria lastenkasvatuksessa joten lapset lähtökohtaisesti tottelivat jos heitä komensi pysymään määrätyllä alueella.
Pelottavaa.