"Kuinka kauan lapsia aiotaan roikottaa sodan keskellä?" Isoisä raivostui UM:n ja Finnairin passiivisuudesta Dubaissa!
"Jyrki Suokkaan lapsi ja lapsenlapset ovat lomalla Dubaissa. Hän sanoo olevansa huolissaan etenkin matkalla olevista lapsista ja ärsyyntynyt ulkoministeriön ja Finnairin toimettomuudesta asiassa.
Ne eivät näytä tekevän konkreettisesti yhtään mitään.
Kuinka kauan lapsia aiotaan roikottaa sodan keskellä? Täytyisihän evakuointeja suunnitella ja nimenomaan lapsiperheet etunenässä. Kyllä ne tenniksen pelaajat sieltä pääsevät sitten omin keinoin pois itsekin.
Suokas kertoo, että Dubaihin jumiin jääneet ovat lähettäneet ulkoministeriölle vetoomuksen, jossa he ilmaisevat tyytymättömyytensä viranomaisten toimintaan. Viestissä pyydetään Suomen valtiota ryhtymään pikaisiin toimiin evakuointilentojen järjestämiseksi Dubaista Suomeen tai vaihtoehtoisesti varmistamaan suomalaisille matkustajille yhdenvertaiset kotiinpaluumahdollisuudet nykyisessä poikkeustilanteessa."
mtvuutiset.fi
Kommentit (97)
Niinhän ulkoministeriötä syytettiin tsunaminkin aikaan, kun ulkoministeriöllä ei ollutkaan kristallipalloa, mistä katsoa missä niiden raivoavien, soittelevien omaisten läheiset olivat just sillä hetkellä ja mitä tekemässä.
Eikö Suokkaan pappaa yhtään hävetä, että jälkikasvu ei ole osannut lukea viranomaisten selvää viestintää "vältä matkustamista alueelle".
Voi jeesus, mistä näitä typeryksiä pulpahtaa!
No itse sinne on lapset vienyt, eivätkä ole sodan keskellä, onhan siinä Persianlahti välissä
Saako nauraa?
Oliko pakko raahata ne lapset sinne sota-alueelle? Viikkoja on tiedetty, että jenkit on raahanneet puolet sotakalustostaan sinne.
Ei voinut tulla yllätyksenä!
Ei ole meidän asia maksaa lentoja, kun itse ottaa riskin.
Vierailija kirjoitti:
On se huvittavaa, länsimaalaiset matkaavat ties minne peräreikämaihin ja sitten huutelevat valtiota ja veronmaksajia apuun kun paska osuu tuulettimeen. Nauttikoot nyt vaan siitä aidosta lähi-idän tunnelmasta!
Jo viime vuoden kesästä ollut tiedossa että tilanne tulee uudelleen eskaloitumaan Usan ja Iranin välillä, ei ole voinut tulla yllätyksenä. Kuka muutenkaan haluaa vapaaehtoisesti johonkin arabimaahan kun Euroopassakin on kivoja lomakohteita, hyi olkoon.
Kuka edes matkustaa johonkin lähi-itään? Siis oikeesti.
Olisivat menneet Kanarialle, sieltä pääsee myös takaisin päin. Mutta ihan asiallisesti kysyn, mikä on ihmisen oma vastuu itsestään ja perheestään tällaisessa tilanteessa? Jopa minä, maalaisnainen Savosta tiedän, että silloin tällöin Lähi-Idässä soditaan. Tällä kertaa soditaan vähän isommin. Ja muutenkin, ei se ole valtion asia roudata kansalaisiaan pois jostakin maailman ääristä mihin he ovat ihan itse ja vapaa-ehtoisesti ja isolla rahalla matkustaneet.
Joo, lapset olisi asiallista evakuoida, koska eivät ole voineet kohtaloaan päättää. Vanhemmat voivat vielä jäädä miettimään maailman menoa.
Se on ihan oma vika jos matkustaa huonommissa maissa. Miksi ihmeessä jonkun muun henki pitäisi mahdollisesti uhrata pelastusreissulla? Miksi jonkun muun pitäisi uhrautua oman hengen uhalla pelastamaan yhtään ketään, etenkin tällaisia itselle tuntemattomia? Hyvähän se on täältä huudella, mutta eipä nuo läheiset muuta viitsi tehdäkään kuin muita syytellä. Tietääkseni ketään täältä ei ole pakotettu lomailemaan/työskentelemään missään rät ti pää maassa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes matkustaa johonkin lähi-itään? Siis oikeesti.
Muistan kun mun mummoni, isänäiti, kävi Israelin kiertomatkalla 90-luvun puolivälissä. Eräänä päivänä Jerusalemissa alkoikin pommit paukkua. Isäni oli vihainen, että mummo lähti tuonne ja sai meidät lapsenlapset kauhusta sekaisin. Itsekin pelkäsin jo ennen lähtöä, että jotain sattuu. Tuollahan on aina ollut levotonta. Vielä enemmän ihmettelen, miksi kukaan haluaa asua tuolla? Tunnen meinaan myös suomenjuutalaisen, joka on asunut Tel Avivissa ja hänen mukaansa koko ajan piti olla valmis sotaan.
Mummoni selvisi tuolta elämysmatkaltaan ja ihan normaalilla turistilennolla tuli takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat maksakoot itse lentonsa takaisin. Ei ole pakko matkustaa.
Soutakoot vaikka takaisin Suomeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vttuako menivät sinne. Ei tulisi muutenkaan ikinä mieleen mennä dubain kaltaiseen orjakaupunkiin. Hyi helvetti että on mauton paikka.
Luultavasti on vielä turismien iloksi tehtyä eläinrääkkäystä tuettu täysillä lomakuvia saadakseen. Kato ku lapsenlapset pitää päästä kamelilla ratsastaa!
Anteeksi nyt vain kateellisuuteni, mutta en ikimaailmassa menisi tuollaisiin maihin lomailemaan, joissa on valtavia eettisiä ongelmia.
Eikö siellä yhtään ihmetytä, kun puolet kansasta puuttuu, tai jos näkyy, niin vaeltelee piiloon vaatetettuna jossakin näkökentän reunalla. Nimittäin naiset. Näkyykö hotellissa tiskin takana töissä, ravintolassa tarjoilemassa, kaupoissa myyjinä, lääkäreinä terveysasemilla, opettajina jne.
Voi huoh teidän kanssanne 🙄. Kyllä siellä on paikalliset naiset ihan täysillä mukana työelämässä, eikä siellä huntuja tai huiveja näy. Hotellin respana, tarjoilijana, kaupan tätinä jne. Ihan perusduuneissa ja toki myös sitten korkeammissa ja koulutetuimmissakin hommissa.
EVAKKO EVAKKOJA SIELLÄ NIIN OLLAANKO NYT EVAKKOON LÄHDÖSSÄ VENÄLÄINENKIN. NIIN HYVÄÄ SE TEILLEKIN TEKEE OLLA EVAKOSSA .
Tehän itse niitä EVAKKOJA OLETTE TEHNEET !
Vierailija kirjoitti:
Ylläolevalle tiedoksi: Empatiakyvytön on se, joka matkustaa Dubaihin.
Ei ne asiat siellä nitkahda yhtään parempaan suuntaan vaikka suomalaiset miten boikotoisivat sitä mestaa ihmisoikeudellisista syistä, aivan tekopyhää p@skaa tuollainen lässytys.
Dubaissa työt tekee intialaiset ja siirtotyöläiset .
Muistellaanpa muutama vuosi sitten kun Haavisto lennätti valtion piikkiin terroristiämmiä Suomeen.
Olin 2000-luvun alussa menossa lomaleimaan Kyprokselle. No sitten Israel / Libanon / Hizbollah / Palestiina aloittivat taas yhden sodan niin totesin että en halua lähellekään tuota ja muutin lomapakettivarauksen Kanarialle.
Kaivakoot kuvettaan tai käyttäkööt mielikuvitustaan. Ei kannata ikinä matkustaa minnekään, jos on niin kädetön, ettei tiedä mitä tehdä lentojen peruuntuessa. Miten kauan tämä alueen kiridtyvä tilanne on ollut tiedossa? Viikkotolkulla. Lapset kärsii aina tavalla tai toisella typeristä vanhemmista. Elämä on, pappa. Jopa boomerille.
Dubaissa on niin hienot kultaiset suihkulähteet.