Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset ovat elämän tarkoitus. Rakkaus lapseen on rakkauden korkein muoto, jonka harvat saavat kokea. Onnea kaikille vauvoista

Vierailija
04.03.2026 |

Tutkimus: Vanhemman rakkaus lapseen on muita rakkauden muotoja voimakkaampi

https://yle.fi/a/74-20107036

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus omaa lasta kohtaan ei ole kaikista pyyteettömintä rakkautta, vaikka niin on varmasti ihana kokea. Siinä on mukana itsekkyyttä, koska se lapsi on oma lapsi. Jo sen vuoksi äiti todennäköisesti asettaisi etusijalle oman lapsensa jos saisi valita, vaikka jonkun toisen lapsi tarvitsisi jotain asiaa silloin enemmän ja paremmin perustein. Pyyteettömämpää rakkautta on vaikka syvä rakkaus puolisoaan kohtaan, hän ei todennäköisesti ole verisukua itselle.

Vierailija
2/26 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun joku viitsii vielä tehdä veronmaksajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä enemmistö ihmisistä saa elämänsä aikana lapsia eli hyvin yleinen tunne tämä "rakkauden korkein muoto".

Vierailija
4/26 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli siinä semmonen ihana yhteenkuuluvaisuuden tunne jo silloin kun vauva oli mahassa. Oli ihana kun vauva painautui mun kättä vasten aina kun silitin mahaa. 🥰

Vierailija
5/26 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako joku vielä vauvoja? Ei ole näkynyt hetkeen.

Vierailija
6/26 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heroiini on elämän tarkoitus. Herskan vetäminen on olemassaolon korkein muoto, jonka harvat saavat kokea. Onnea kaikille käyttäjille.

Vierailija
7/26 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vanhemmat, jotka eivät rakastaneet lapsiaan kirjoitat ihan mitä tahansa ylepaskaa, ap.

Vierailija
8/26 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut yllätti valtava ilo, jonka lapsi toi mukanaan.

Vierailija
9/26 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Sanomat 💕 Tutkimus: Pikkulasten vanhemmat ovat muita tyytyväisempiä elämäänsä

Alle 7-vuotiaiden lasten vanhempien elintapoja ja hyvinvointia verrattiin 18-50-vuotiaisiin aikuisiin, joilla ei ollut pieniä lapsia. Kyselyyn vastasi lähes 800 pikkulapsen vanhempaa ja noin 1800 samanikäistä aikuista.

Pikkulasten vanhemmat ovat tyytyväisempiä perhe-elämäänsä ja saavutuksiinsa elämässä kuin muut samanikäiset aikuiset.

https://www.hs.fi/suomi/art-2000006380221.html

Vierailija
10/26 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti kyllä unohti rakastaa mua 😅

Vierailija
11/26 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana nyt🤰 Isovanhemmat haluisi saada jo tietää vauvasta... missä mennään. Sen verran monta kertaa on lapsen lapsia meiltä "tilattu" :D

Vierailija
12/26 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa ei haluaisi vauvaa

Vierailija
13/26 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea teille jotka kykenette tekemään lapsia. Itse en voi tehdä lapsia koska en ole koskaan löytänyt kumppania ja minun palkka ei ole kovinkaan iso eli ei olisi varaa lapsiin edes. 

Vierailija
14/26 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ovat elämän tarkoitus. Rakkaus kissaan on rakkauden korkein muoto, jonka harvat saavat kokea. Onnea kaikille kissoista!

Vierailija
15/26 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että nämä jatkuvat lapsiketjut nimenomaan ovat jotain käänteistä Venäjän propagandaa. :D Yritetään saada lisääntymisikäiset ärsyyntymään tällä jankkauksella, etteivät todellakaan halua hankkia lapsia.

Vierailija
16/26 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle voi alkaa lukea kirjoja syntymästä lähtien. Ja lorutella sekä laulaa!

Nuorimmaiseni osasi varmaan kaikki lastenlaulut jo syntyessään, kun odotusaikana isompien sisarusten kanssa lauloimme ja soitimme Lasten toivelaulukirjaa läpi joka päivä. :D

Vierailija
17/26 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vain harvat saavat sen kokea? Vihjailetko ettei suurin osa vanhemmista rakasta lapsiaan?

Vierailija
18/26 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin Jere Karalanti, isä

Vierailija
19/26 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea elämän mittaiselle matkalle. Tulet kokemaan mullistavimman asian mitä voit elämäsi aikana kokea. Matkan varrella on luvassa sekä iloisia että ikäviä hetkiä. Suhtaudu tulevaan luottavaisin mielin. Kuuntele omaa vaistoasi lasta hoitaessa, sillä sinä tiedät parhaiten kuinka toimia - ei neuvolan täti tai naapurin Martta. Muista huolehtia myös itsestäsi, älä unohda omaa hyvinvointia ruuhkavuosien keskellä. Jätä vauva luottavaisin mielin isän huolehdittavaksi ja lähde käymään kahvilassa tai missä tahansa mistä nyt tykkäätkin. Pienetkin irtiotot pitää mielen virkeänä. 

Kaikkea hyvää teille.

Vierailija
20/26 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea teille jotka kykenette tekemään lapsia. Itse en voi tehdä lapsia koska en ole koskaan löytänyt kumppania ja minun palkka ei ole kovinkaan iso eli ei olisi varaa lapsiin edes. 

Anna mennä vain...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän