Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maajussille morsian 2026

Vierailija
04.03.2026 |

MIltäs tämän vuoden osallistujat vaikuttaa?

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/bf844a50-2a3b-4975-9cb6-349065b…

Maajussille morsian -ohjelman 19. tuotantokausi pyörähtää käyntiin. Ohjelma alkaa 12. maaliskuuta uusien maajussien esittelyllä.

MTV:n tiedotteen mukaan tänä vuonna ohjelmaan osallistuu kahdeksan maajussia ympäri Suomea. Tänä vuonna maajussit ja jussittaret ovat iältään 2047-vuotiaita, ja heillä on perinteisiä maito- ja viljatiloja sekä hevos- ja luomuvihannestiloja.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Maajussille Morsian - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (4673)

Vierailija
4401/4672 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei spoilereita kiitos!

Älä lue!

Vierailija
4402/4672 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon Riikan huumorintaju on mahtava.

Hyvän naisen kyllä Perttu menetti jos tosiaan hänet kotiin lähettä. 

Hän oli luonteeltaan eniten sopiva rakentamaan yhdessä uutta parisuhdetta, oli myös herkän ja kuuntelevan oloinen. Tuo Ronja ei tyydy tuohon, hänellä on omat kuviot ja tuo toinen nainen vaikuttaa vaativalta ja kommunikaatio ei ole niin hyvää kuin Perttu sen näkee. 

Näin me ihmiset ollaan erilaisia. Mun mielestäni Riikka oli sietämätön lässyttämässä suu supussa. Vaikutti jotenkin jälkeen jääneeltä ihan puhetavan perusteella. 
Kaksi muuta, Ronja ja Laura taas fiksun oloisia nuoria naisia, joista kumpi vaan olisi hyvä valinta Pertulle. 
Ja mitä Perttuun tulee, en ymmärrä tätä haukkumista täällä, mielestäni oikein kivan oloinen tyyppi. 

En tiedä kuka Liisa vaikutti jälkeen jääneeltä? En ole katsonut kaikkia jaksoja, mutta eikö ole pikkasen hurjaa solvata jotain televisiossa esiintyvää hulluksi😜

Olet oikeassa. Todella törkeää kommentointia edellä. Kommentoija ei itse huomaa, kuinka keljusti kirjoittaa, paljastuu hänen tekstistään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4403/4672 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tympeä kuvio tuotannolta, kun päivän varoitusajalla ilmoitetaan, että yksi puolisoehdokas lähetettävä kotimatkalle! Ehtii sitten viettää yhden yön tilalla.. 

Tuotannollakin on varmaan hermo menny siihen omituiseen satulanhaistelijaan (Jari, Jetan "puolisoehdokas" ), ja ajattelivat että saavat sen tällä tavalla huomaamattomasti pois pyörimästä.

Eihän Jari tuolta minnekään lähtenyt. Ainut, joka lähtettiin kotiin oli Pertun ehdokas Riikka. Aika erikoinen kuvio, että vain yksi joutui tekemään karsintaa ja muut jatkoivat kolmen kanssa. 

Ahaa, tuota en tiennytkään, oletin että kaikki häätää yhden tässä vaiheessa. No voe prkl, vielä joutuu sitäkin friikkiä sitten sietämään. Onpa kyllä omituinen kuvio.

Selviäis kyllä ihan katsomalla sarjaa, mitä kommentoi.

Vierailija
4404/4672 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäämpä, että Pertulle hommataan maatilalle vieraaksi se äidin valitsema neitonen poispotkitun Riikan tilalle.  Mitäpä siihen sanovatkaan Ronja ja Laura?! Entä Perttu itse?

Vierailija
4405/4672 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudun ihmiset ovat kyllä ihan oma lajinsa.

Olen 54-vuotias nainen ja Asko vaikuttaa lähinnä minun isäni kavereilta.

On kyllä joko aurinko ja/tai viina uurtanu sen äijän pärstävärkin. Olen saman ikäinen mies, ja vaikka itse sanonkin, näytän vähintään 20 vuotta nuoremmalta, ei rypyn ryppyä pärstässä. En sano tätä pahalla, mukava ja symppis kaveri, mutta kyllä näitä välillä aika hämillään kattoo, kun huomaa olevansa saman ikäinen milloin minkäkin gandalfin kanssa. Olen toki pienoinen poikkeus, itsekin ihmettelen (ja moni muu) miksi ei ikä mun naamassa tai edes fysiikassa näy, mutta silti. Onhan toiki jonkinlainen ääripää sieltä skaalan toisesta päästä.

Hyi, millaista tekstiä aikuiselta mieheltä! Sinuun pätee selkeästi sanonta "moni kakku päältä kaunis, mutta silkoa sisältä" Osaatko edes hävetä, että kutsut muita ihmisiä gandalfeiksi? 

Mitä vikaa Gandalfissa, yksi leffasarjan symppiksimpiä hahmoja, ja vieläpä "hyvien puolella".

Kannattaa lukea, mistä puhutaan niin tarvitse ihmetellä, miksi paheksutaan. 

Tätihenkilöt löysivät miesvihalleen kohteen, anna niiden mesota. Niitä vaan harmittaa, kun omankin äijän pärstä on kuin pakanamaan wanha kartta.

Ikävä pilata lapselta ilo, mutta minä olen se, joka paheksui gandalfiksi puhumista. Eikä minulla ole omaa äijää, joten senkin puoleen olettamasi meni persiilleen.

t. viimeksi lainaamasi

Ei ole omaa äijää?! Älä nyt! Noin mukava nainen, ja niin äidillisesti täällä kaikkia ojentamassa! Ohhoh. 

Mikä sinulla on hätänä? Miksi ahdistut noin kovasti siitä, että olen ihan vapaaehtoisesti pysytellyt sinkkuna sen jälkeen, kun pitkäaikainen miesystäväni kuoli syöpään 5 vuotta sitten? 

Sinähän se täällä aloit muita keskustelijoita arvostelemaan. No mutta, säälikortti huomioitu, lopetan tämän jaarittelun tähän. Osanotto.

Niin? Kuinka pieni lapsi oikein olet, kun et tiedä, että keskustelupalstalla saa kertoa mielipiteensä? Mitään sääliä en täällä kerjää. Enkä ota vastaan osanottoasi, koska selkeästi et aidosti sitä tarkoita. 

Hohhoijaa. En ole alkuperäinen kohteesi, mutta pyydän silti: voisitko pysyä aiheessa, tai mennä muualle valittamaan. Turhaan täyttyy keskustelu siitä miten kovasti nyt joku "lapsi" sinua loukkasi. Sait jo sanottua viimeisen sanan, vastapuoli on toivottavasti kypsempi ja lopettaa myös tähän. Kiitoksia.

Sanoin aina lapsille, että fiksumpi lopettaa. Katsotaan kumpi noista on fiksumpi.

Vierailija
4406/4672 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla, että tuo "Perttu lähettää yhden kotiin" oli tehty joistakin ihan muista kuin käsikirjoitusyistä. Eli vaikka esim. Riikka oli muutoinkin lähdössä. Spekuloinpa vain, kun oli niin kumma kuvio.

Jos Riikka olisi muutenkin ollut lähdössä, hän tuskin olisi itkua tihrustanut saatuaan kuulla lähdöstä. Ja eiköhän tuo olisi ihan suoraan kertonut Pertulle, jos haluaisi kotiin. Niinhän Antin ja Jetan ehdokkaistakin pari teki kartanolla. 

Itku oli totta, koska näit sen telkkarista. Ei ihme, että joitakin on niin helppo huijata.

Vierailija
4407/4672 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka olisi voinut sopia Antille!

Ei selvästikään Antin mielestä, joten muiden mielipiteellä ei ole väliä.

Vierailija
4408/4672 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän Jetta miltään kiristetyltä näytä. Minusta aika luonnollisen näköinen, eihän hänellä ole kovin paljon meikkiäkään.

Siinä tapauksessa olet sokea. Jetan naama on päivänselvästi kiristetty. Ei kenenkään iho ole noin pinkeä tai naama niin turvoksissa, ettei silmiä kunnolla edes näy. Kyllä tuohon pärstään on laitettu yksi jos toinenkin täytehoito. Täyteaineet ovat eri asia kuin meikki. 

Tämä kirjoittaja täytyy todella olla kateellinen Jetalle. Kyllä on sen verran pahansuopaista tekstiä. Mikä näitä ihmisiä vaivaa, jotka arvostelevat ihmisten ulkonäköä ja vielä lauseilla, jotka ei todellakaan pidä paikkaansa. Ymmärtäisi lopettaa jo. Terveellä itsetunnolla olevat ei alennu arvostelemaan ihmisten ulkonäköä.

Miksi pitäisi olla kateellinen? Eihän tuossa mitään pahansuopaa kirjoitettu, vaan kerrottiin, miten asia on. Jos minä haluaisin täyttää naamani niin, että ihossa ei ole yhtään ryppyä ja silmät melkein uppoavat poskipäihin, voisin tehdä sen vaikka heti huomenna. Ei siis ole yhtään asiaa, mistä minun pitäisi olla Jetalle kateellinen. Sinun vain pitää oppia erottamaan totuuden sanominen ja arvostelu toisistaan. Nyt et onnistunut siinä ollenkaan. 

Olethan sinä kateellinen, koska oley ryppyinen, etkä voi asialle tekstisi perusteella mitään. Tiedän useamman päälle viiskymppisen naisen, jotka näyttävät nuorekkaammalta kuin Jetta. Tiedän myös useamman yli kuuskymppisen naisen, jotka näyttävät ihan ikäiseltään ja silti viehättäviltä. En usko noiden naisten olevan kellekään kateellisia, enkä ole kuullut heidän koskaan puhuvan kenestäkään noin. Sinun tekstisi on pelkkää kateutta ja jokainen viestisi vain alleviivaa sitä!

Vierailija
4409/4672 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottiko Perttu farmille sen äidin hänelle salaa hankkiman ehdokkaan?

Jäänyt väliin itsellä osia niin helpoiten saa tiedon täältä. 

Ei ottanut, ei päässyt edes ryhmätreffeille

Kaunis nainen ja temperamenttinen. On kuitankin varalla jos ei onnnistu. Hänellä on hyvä iho ja iloinen ja aikuismainen ajatusmaailma. No voisi ajatella luopua liiasta pyöreydestä. Kaunistuisi huimaavasti.

Minusta vaikutti yksinkertaiselta ja lihavampi kuin Pertun äiti.

Minustakin oli yksinkertainen, luuli olevansa varma valinta kun sumopainijaäitylikin tykkää. No ei tuo Perttukaan kovin viisaalta vaikuta kun katsoi ekan farmiviikon jakson.

Onko se tosi ränsistynyt rakennus pihapiirissä suojelukohde, kuitenkin vaikuttaa romuvarastolta. Ehkä fiksummat tytöt toivottavasti ajattelevat kaksi kertaa ja pakenevat tulevaisuuttaan tuolla. Ja se kaveri, oliko Krista on todennäköisesti joka päivä ohjeistamassa nuorta rouvaa kuten äitee myös, Perttu katselee vaan taivaalle.

Vierailija
4410/4672 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perttu on varmaan tuppisuu nyt siksi, että on mielessään jo valinnut Lauran. Kenenkään muun vastaukset eivät enää kiinnosta. Siksi ei kysyttävää.

Oikeesti? Voiko mies olla noin törkeä? 

Se, että tekee valinnan, ei tarkoita huonoa käytöstä. Päinvastoin.

No näkihän tämän eka farmiviikon jakson jälkeen että Perttu on moukka, luulee olevansa kylän ja Suomen tavoitelluin poikamies. Pygmi.

Vierailija
4411/4672 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikka oli pertulla!!!

Vierailija
4412/4672 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tympeä kuvio tuotannolta, kun päivän varoitusajalla ilmoitetaan, että yksi puolisoehdokas lähetettävä kotimatkalle! Ehtii sitten viettää yhden yön tilalla.. 

Tuotannollakin on varmaan hermo menny siihen omituiseen satulanhaistelijaan (Jari, Jetan "puolisoehdokas" ), ja ajattelivat että saavat sen tällä tavalla huomaamattomasti pois pyörimästä.

Eihän Jari tuolta minnekään lähtenyt. Ainut, joka lähtettiin kotiin oli Pertun ehdokas Riikka. Aika erikoinen kuvio, että vain yksi joutui tekemään karsintaa ja muut jatkoivat kolmen kanssa. 

Ahaa, tuota en tiennytkään, oletin että kaikki häätää yhden tässä vaiheessa. No voe prkl, vielä joutuu sitäkin friikkiä sitten sietämään. Onpa kyllä omituinen kuvio.

Selviäis kyllä ihan katsomalla sarjaa, mitä kommentoi.

Nerokasta. Äitisi on varmasti ylpeä. 🖕🤡

Vierailija
4413/4672 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseä vähän ihmetyttää tämän ensimmäisen farmi jakson jälkeen et miksi Perttua ja hänen morsian ehdokkaita näin paljon koetellaan eikä muita? Pertun äiti päätti yhden, jonka Perttu näkee pikatreffeillä ja nyt tämä, että pitää jo tehdä valinta ja pudottaa yksi. Minun mielestäni hyvin epäreilua kaikkia kohtaan. Toivottavasti muutkin maajussit joutuu tekemään valintoja, koska muuten tämä on ihan kohtuutonta. 

Näin asia esitetään, mutta voi myös olla, että pudotettu on halunnut lähteä pois ja tuotanto päätti tehdä siitä tällaista draamaa ja uutisklikkejä katsojille. Tämä on viihdettä.

Onhan tuolta aikaisemminkin lähtenyt joku kesken kauden, eikä siitä ole tehty mitään suuria juonen käänteitä. Ohjelmassa on näytetty kuinka morsian ehdokas on sanonut maajussille, että haluaa lähteä pois ja se on ollut siinä.

Et sitten paljon sarjoja seuraa? Käsikirjoittajat haluavat välillä kirjoittaa asiat toisin ja tehdä juonenkääntöjä. Eihän jussit saa valita ehdokkaitakaan vuodesta toiseen tiettyä määrää, vaan nekin vaihtelevat jopa samalla kaudella, ilman näkyvää syytä. Tämä on ensisijaisesti viihdettä, parien löytyminen on bonusta.

Vierailija
4414/4672 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jari on Sakari Pietilän kauan kadoksissa oluut pikkuveli.

Nappiin osui huomio!

Vierailija
4415/4672 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäämpä, että Pertulle hommataan maatilalle vieraaksi se äidin valitsema neitonen poispotkitun Riikan tilalle.  Mitäpä siihen sanovatkaan Ronja ja Laura?! Entä Perttu itse?

PelkääNpä. Sana kirjoitetaan aina perusmuodossa ja loppuun lisätään sitten tuo pä pa  jne. Esim: oN(pa), niiN(pä), pelkääN(pä). Sana ei ole ompa, niimpä tai pelkääm.

Vierailija
4416/4672 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Antissa on kaksi puolta ja tuon ylirauhallisen pinnan alta voi ajoittain löytyä vaikka minkälainen Frankenstein. Anttihan otti asian kierrellen puheeksi jo alkujaksoissa. Kyseli tytöiltä, kestävätkö he häntä huonoina päivinä tms. (En muista tarkkoja lauseita). 

Antin ystäväthän (joita Antti vei tytöt tapaamaan), varoitteli Antin aamukiukutteluista, että sitä joutuu tuleva kumppani sietämään. Eli ei taida ihan aina olla rauhallinen ja leppoisa kuitenkaan.

Sekoitat Antin Perttuun. Perttu on aamuäreä.

Näin muuten olikin, Perttuhan se oli, joka aamuisin kiukuttelee. Olen katsonut vain pari viimeistä jaksoa, joten saattaa vielä mennä maajussit ja morsian ehdokkaat sekaisin..

Antti on muuten vaan hankala. Itse sanoi, että menee joko tosi hyvin tai sitten tosi huonosti. 

Vierailija
4417/4672 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo olis kyllä tuotannolta melkonen temppu 🤣

Vierailija
4418/4672 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikka oli pertulla!!!

No ei se sitten ainakaan olis Antin valinta ollut.. ja näkiväthän hekin kartanolla toisensa. Eiköhän sielläkin kaikki ehdi kuvausten välissä, lounaalla yms. tutustua. Ei ilmeisesti ole sattunut vielä niin, että oiskin syntynyt parit ristiin.

Vierailija
4419/4672 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset etsivät maanläheisiä järkeviä miehiä. Että elämä on tasapainoista ja turvallista. Antti sen kohdan varmasti täyttää. 

Antin puhetyyli on todella arvostettavaa, ei ole sika sanaa joka välissä tai muita englannin väännöksiä. Puhetyylikin hyvin ystävällinen rauhoittava. Näkee että on sivistyneemmästä perheestä, myös talonpito, pihapiiri huokuu samaa.

Miksi se Pertun vanha ränsistynyt talo kokoajan taustalla. Jos vanha talo säilytetään vaikkapa kesäasuntona kesävieraille, niin tuossahan ovet roikkuu, taitaa olla vaan säilö jonne heitetään kaikki roina kun ei jakseta viedä kaatopaikalle.

Vierailija
4420/4672 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PelkääNpä. Sana kirjoitetaan aina perusmuodossa ja loppuun lisätään sitten tuo pä pa  jne. Esim: oN(pa), niiN(pä), pelkääN(pä). Sana ei ole ompa, niimpä tai pelkääm.

Nillin nallin. Tuo on puhekieltä, eikä täällä muutenkaan kirjoiteta kirjakieltä. 

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä