Totuus sairaaloiden päivystyksestä.
Olen töissä päivystyksessä ja aamusta noin klo 14 asti sinne tulee ihmisiä joilla on oikea päivystuksellinen tarve. Illasta eteenpäin alkaa tulemaan niitä ihmisiä joilla sitä tarvetta ei oikeasti ole. On flunssaa ja sormen päätä vähän särkee ja milloin mitäkin ihmeellisiä syitä. Todellinen syy päivystyksessä oleviin ruuhkaan ovat he jotka sitä jonoa turhaan pidentävät. Sitten valitaan kun kestää vaikka myös taustalla seinien takana tuodaan lanssilla kiire potilaita.
Kommentit (27)
No menin itse illalla vakavassa asiassa. Toinen kerta oli päivällä ja aamulla. Ei aikaa voi sanoa koska pitää tulla. Ota aamuvuoro jos et tykkää olla yöllä tai illalla. Kyllä joku muu viihtyy yöllä töissä tai illalla, varsinkin nuorena jaksaa vielä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sille sormikipuiselle voi sanoa, että tämä ei ole päivystysasia?
Kaikille jotka eivät tarvitse sitä heti niin heille mainitaan asiasta, että aamulla pitää soittaa tk. Sitten kun kerromme tilanteen, että kiire tapaukset ovat aina ensin niin sitten aletaan vaatimaan huutaen, että pitäisi olla tulo järjestys. Kerroin, että mites sydänkohtaukset tai muut kiireelliset, että laitetaanko sinun kipeä sormesi heidän edelle niin suuttui siitäkin ja lupasi tehdä valituksen. Nykyään ajatellaan aika minä ensin periaatteella.
Vierailija kirjoitti:
No menin itse illalla vakavassa asiassa. Toinen kerta oli päivällä ja aamulla. Ei aikaa voi sanoa koska pitää tulla. Ota aamuvuoro jos et tykkää olla yöllä tai illalla. Kyllä joku muu viihtyy yöllä töissä tai illalla, varsinkin nuorena jaksaa vielä.
Kyse ei ole tykkäämisestä. Aloittaja kertoi totuuden millaista on päivystyksessä. Ja totuushan on aina se, että he joilla ei ole kiire hoitoa valittavat aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille jotka eivät tarvitse sitä heti niin heille mainitaan asiasta, että aamulla pitää soittaa tk. Sitten kun kerromme tilanteen, että kiire tapaukset ovat aina ensin niin sitten aletaan vaatimaan huutaen, että pitäisi olla tulo järjestys. Kerroin, että mites sydänkohtaukset tai muut kiireelliset, että laitetaanko sinun kipeä sormesi heidän edelle niin suuttui siitäkin ja lupasi tehdä valituksen. Nykyään ajatellaan aika minä ensin periaatteella.
"Kaikille jotka eivät tarvitse sitä heti niin heille mainitaan asiasta, että aamulla pitää soittaa tk. Sitten kun kerromme tilanteen, että kiire tapaukset ovat aina ensin niin sitten aletaan vaatimaan huutaen, että pitäisi olla tulo järjestys. Kerroin, että mites sydänkohtaukset tai muut kiireelliset, että laitetaanko sinun kipeä sormesi heidän edelle niin suuttui siitäkin ja lupasi tehdä valituksen. Nykyään ajatellaan aika minä ensin periaatteella. "
Narsisti-hoitajaämmä tekemässä hoitotyötä sydämellään. Rahkeet kun ei riittäneet mihinkään oikeaan koulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
"Eikö sille sormikipuiselle voi sanoa, että tämä ei ole päivystysasia?"
Se 15 minuuttia, minkä hoitaja väittelee sen sormikipuisen kanssa, onko kyseessä päivystysasia vai ei, on poissa niiltä potilailta, joilla on oikeasti kiire. Sydäri, johon ihminen kuolee, jos sitä ei hoideta ajoissa, tai vuotava haava, joka pitää tikata tai teipata heti, mieluiten puoli tuntia sitten.
No eihän se vastaanotto-hoitaja hoida ketään. Ihan eri ihmiset siellä ottaa lanssit vastaan ja ne potilaat.
Eikös pidä soittaa 116117 ennenko lähtee sairaalan päivystykseen? Jos ei ambulanssilla mennä.
Puolison isä joutui käymään kolmeen kertaan päivystyksessä hengitysvaikeuksien vuoksi ennen kuin lähetettiin tarkempiin tutkimuksiin. Syynä oli useampi keuhkoveritulppa.
Ihan sama kunhan ei tehdä törkeitä rikoksia terveydenhuollossa. Muuten voitte pervoilua ja vaahdota miten haluatte sekä potilaat, sh:t ja lääkärit.
Rikos on mm. Tahallinen väärin diagnosointi ja väärin lääkitys.
Erikseen vielä että ei kirjattaisi kaikkea mitä tehty potilaalle ta hoidetaan tahalleen väärin. .
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä aamuvuoroja
noin vaan "oteta"!
Ei kannata yrittää väittää tahallista valehtelua terveydenhuollossa vahingoksi. Se on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole tykkäämisestä. Aloittaja kertoi totuuden millaista on päivystyksessä. Ja totuushan on aina se, että he joilla ei ole kiire hoitoa valittavat aina.
Päivystystä tarvitseva tilanne voi tulla ihan mihin aikaan vuorokaudesta tahansa. Myös iltapäivällä tai yöllä. Ap on surkea trolli.
Vierailija kirjoitti:
Huh, täytyypä sun käydä melko usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma lukunsa on ne, jotka tulevat päivystykseen yksityis-lääkärin l ä h e t t e e l l ä, että ymmärsikö hoitaja nyt oikein, miksi minun pitäisi käydä odotustiloihin odottamaan.. ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivystystä tarvitseva tilanne voi tulla ihan mihin aikaan vuorokaudesta tahansa. Myös iltapäivällä tai yöllä. Ap on surkea trolli.
Ei ihan. Ei aurinkoisena perjantai- tai lauantai-iltapäivänä tulla jonottamaan, sitten vasta sunnuntai-iltapäivällä kun maanantaina jo työt jatkuisivat.
Olen työskennellyt 20 vuotta keskussairaalan päivystyksessä. Suurin ongelma kaikkien päivystysten ruuhautumiseen on se, että ihmiset eivät saa normaalia lääkärin vastaanottoaikaa kohtuullisessa ajassa, joten he tulevat päivystykseen. Jos soittamalla saisi ajan esim. 1-3 päivän sisällä, moni valitsisi sen. Kaikilla ei olisi niinkään kiire, kunhan vain sen ajan saisi.
Vierailija kirjoitti:
Niin sanotaan, mutta jos asiakas vaatii saada tavata lääkärin / hoitajan , niin ei häntä voi pois vaatia lähtemään. Mikä on todella väärin koska näitä turhia tapauksia on melko paljon ja monesti vielä nää samat ihmiset käy useampaan kertaan siellä päivystyksessä ilman syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma lukunsa on ne, jotka tulevat päivystykseen yksityis-lääkärin l ä h e t t e e l l ä, että ymmärsikö hoitaja nyt oikein, miksi minun pitäisi käydä odotustiloihin odottamaan.. ?
Yksityisellä monesti on myös päivystys, en ymmärrä miksi yksityinen edes saa siirtää julkiselle potilaansa.