Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinted ja noutamattomat paketit, raivostuttaa!

Vierailija
04.03.2026 |

Olen tehnyt satoja kauppoja ja koskaan aikaisemmin ei ole näin paljon palautunut paketteja sen vuoksi, että ostajat ei haeta niitä! Ja näitä noutamattomia paketteja on yhä enemmän jopa 5 tähden ostajilla, joilla on satoja kauppoja takanaan, eli kyse ei ole todellakaan mistään käytännöistä tietämättömistä uusista käyttäjistä. Selityksiä ei usein ole noutamattomuudelle ja samaan aikaan tekevät kuitenkin kauppaa itsekin.

Ja ei, en kysy koska ostaja aikoo hakea, että ostaja siitä hermostuisi.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä ärsyttää eniten siksi, että kausivaatteilla on lyhyt myyntiaika ja sitten kun vartissa tulee 20 tykkäystä eli ostohaluja on muillakin, niin joku kun ostaa ja sitten ei hae pakettia, niin siinä menee jopa parikin viikkoa ja myyntikausi saattaa olla jo ohi ja ei mene edes muutamalla eurolla enää. Tämä erityisesti lasten kausivaatteissa.

Ap

Vierailija
2/23 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä myös ihmettelen, että miksei voi painaa noudettua lähetystä huväksytyksi, jotta myyjä saisi rahansa. Tätäkin tee 5 tähden ostajat. Myöskään palautteita ei anneta, vaikka lähetän aina viimeistään seuraavana päivänä. Kaikki huomaavaisuus on yhtäkkiä kadonnut. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muut huomanneet samaa?

Vierailija
4/23 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
5/23 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut tuollaista !

Vierailija
6/23 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu jos ostaja ei nouda? Paketti plaautuu myyjälle, entä rahat? Voiko siis ostaja perua kaupan tuolla tavalla, että jättää paketin noutamatta ja on voinut kyykyttää myyjää paketoimaan ja postittamaan? Mitäs sitten kun paketti katoaa tai rikkoutuu postissa?

En tuon takia ole itse halunnut myydä siellä mitään. :/

Vierailija
7/23 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee kauppaa tuolla.

Vierailija
8/23 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu jos ostaja ei nouda? Paketti plaautuu myyjälle, entä rahat? Voiko siis ostaja perua kaupan tuolla tavalla, että jättää paketin noutamatta ja on voinut kyykyttää myyjää paketoimaan ja postittamaan? Mitäs sitten kun paketti katoaa tai rikkoutuu postissa?

Myyjä ei saa mitään, ostaja saa rahansa takaisin. Myyjä menettää aikaa, vaivaa ja myyntiaikaa.

Vierailija
9/23 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee kauppaa tuolla.

Torissa ei liiku mikään, vintedin kautta tulot jopa 200-250e kuukaudessa.

Vierailija
10/23 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjä ei saa mitään, ostaja saa rahansa takaisin. Myyjä menettää aikaa, vaivaa ja myyntiaikaa.

"Myyjä ei saa mitään, ostaja saa rahansa takaisin. Myyjä menettää aikaa, vaivaa ja myyntiaikaa."

Ihan hullua!!! Joo en ala. Olen torissa myynyt vain niin, että rahat esim mopilepaylla ja paketti postiin, kaikki täysin ostajan vastuulla. Toivottavasti muuttavat sääntöjä. Ei tuossa ole mitään järkeä, että voi tilailla mitä sattuu ja vaan jättää noutamatta jos vaikka löytääkin muualta halvemmalla tai muuten vain mieli muuttuu.

Vierailija
11/23 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kova diileri oot

Vierailija
12/23 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa ei tosiaan enää liiku mikään. Meillä on onneksi hyvä kirpputori, josta olen varannut pöydän 1-2 krt/v. Toki arvokkaat merkkitavarat toriin, ne noudolla.

Vierailija
13/23 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllö siellä liikkuu keräilytavarat/merkkituotteet, mutta siis ennen meni kirjat, harrastustavarat, vaatteet ihan tuosta vaan. 

Vierailija
14/23 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori on täysin kuollut paikka, siksi pakko yrittää Vintedissä.

Vierailija
15/23 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kertaakaan käynyt noin.

Vierailija
16/23 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Myyjä ei saa mitään, ostaja saa rahansa takaisin. Myyjä menettää aikaa, vaivaa ja myyntiaikaa."

Ihan hullua!!! Joo en ala. Olen torissa myynyt vain niin, että rahat esim mopilepaylla ja paketti postiin, kaikki täysin ostajan vastuulla. Toivottavasti muuttavat sääntöjä. Ei tuossa ole mitään järkeä, että voi tilailla mitä sattuu ja vaan jättää noutamatta jos vaikka löytääkin muualta halvemmalla tai muuten vain mieli muuttuu.

Tuo on kyllä Vintedin huono puoli, ja ihmettelen miten siihen ei ole tullut muutoksia. Siitä ei jää edes nega palautetta ostajalle, joten kukaan ei tiedä jos vastassa on joku joka ammatikseen jättää hakematta paketteja. 

Itse valitsen aina kun mahdollista kotiinkuljetuksen, kun se on halvempaakin, ja Meillä niin huonosti posti auki, ettei välttämättä edes todellakaan kerkeä noutamaan pakettia töiden vuoksi, kun posti on auki vain 10-17.

Vierailija
17/23 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tee kauppaa tuolla.

Saan joka kerta kirpputorilla (kivijalka) tuon summan!

Vierailija
18/23 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tee kauppaa tuolla.

Saan joka kerta kirpputorilla (kivijalka) tuon summan!

Meillä ei ole kirpputoria, joten ei jaksa vaivautua naapurikaupunkiin. 

Vierailija
19/23 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juuri lastenvaatteita ostanut vintedissä. Hyväksyn oston heti kun olen paketin avannut, mutten kyllä jaksa mitään kommentteja kirjoitella. Kirjoittaisin, jos olisi jotain negatiivista, mutta en jaksa niitä mieliä lässytyksiä, kuinka oli tosi nopea lähetys ja olipa nätti muropaketti mihin pakattu.

Vierailija
20/23 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän oma vika jos ei ymmärrä että ostaja on jo ostanut sen tuotteen lähetyksen, mutta siitä huolimatta suostuu hyvittämään vaikka ostaja ei osta varsinaista tuotetta. Tuskin alusta sitä palvelua tarjoaa ilman reklamaatiota, eikä välttämättä silloinkaan vaan joutuisi itse peräämään.