Vasaloppet 2026 legendaarinen Risberg ja joukkokaatumiset
Maailman suurin massahiihtotapahtuma Vasaloppet hiihdettiin taas viime viikonloppuna ja perinteiseen tapaan Risbergissä oli väkeä hurraamassa kun hiihtäjät kaatuili ja luonnollisesti kameratkin jälleen paikalla:
Kommentit (7)
Kovin epätasasta joukkoa. Jo alkupäässä kun ladut vielä kuin ratakiskot jotkut vetelee nenilleen, vaikka edessä ei kukaan kaatuisikaan. Totta kai, jos joukkokaatuminen tapahtuu, eikä näy väliä mistä mennä niin parempihan sitä on kaatua suosiolla, kuin vetästä kaatuneitten päälle. Loppupäässä, kun ladut on aurattu pois ja aurausurien välissä lumivallit, niin sen kaatuyilemisen jo ymmärtääkin, tosin silloin auraaminen hiljentää vauhtia.
Kylläpä siellä pyllähdellään ja ollaan turvallaan!
Vierailija kirjoitti:
Näitä on jotenkin terapeuttista katella. Oon näitä jo useampana vuonna kuikuillu. Ihmiset on tuolla hyvällä fiiliksellä vaikka välillä pöpelikkö raikaa.
Ripulisumua pukkaa.
Niin vain Oskar Kardin toi voiton kotiin Ruotsiin.
Toihan näyttää siltä kuin kukaan ei osaisi hiihtää ja tokihan siellä joukossa on heitäkin, mutta suuressa joukossa mäenlasku ei ole ihan niin helppoa kuin moni luulee. Siellä kun jo vetää nenilleen, niin aika vähän siinä pystyy itse mitään tekemään, vaan joko kaadut suosiolla itse tai sitten vedät samaan sumaan ja se vasta kipeää tekee.
edellisiltä vuosilta paljon parempia videoita. En tiedä ovatko kaikista koomisimmat tapaukset oppineet kävelemään Risbergin mäet alas ilman suksia
Näitä on jotenkin terapeuttista katella. Oon näitä jo useampana vuonna kuikuillu. Ihmiset on tuolla hyvällä fiiliksellä vaikka välillä pöpelikkö raikaa.