Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Master Chef Suomi 2026 - OFFICIAL

Vierailija
03.03.2026 |

Tänään alkoi Master Chef Suomi 2026. 

Tuomareina Henri Alén, Helena Puolakka ja Vappu Pimiä.

Formaatti on hieman muuttunut edellisiltä kausilta. Toivotaan, että se tuo lisäpotkua tälle kaudelle!

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Masterchef Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (700)

Vierailija
641/700 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, sekin oli poistattajalle triggeri kommentti, kun  kerroin etten koskaan ole katsonut TTK ta. Mutta kaikki master chef kaudet ja jaksot olen katsonut. Kuinka nyt tuolla taustalla joku kehtaakin kommentteja kirjoittaa.

Ketään ei kiinnosta random-mummon telkkarin katselut :D HALOO, nyt vähän valoja päälle noissa jutuissa taas..

Haloo haloo, onko siellä ketään kotona?

Vierailija
642/700 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä yksi kilpailija ihan spontaanisti "sairastui", kun piti melkoisen haastavassa painetehtävässä suorittaa muutaman kilpailijan kesken.

Vappu selittää, että ei saa kilpailija mitään hyötyä. Paitsi sen, että pääsi jatkoon ja ohitti haastavan painetehtävän. 

Ei kuulostanut kovinkaan reilulta ratkaisulta.

Samaa itsekin tuumailin tästä tilanteesta

No olihan siellä parvella monta muutakin jotka vältti painetehtävän. Joo, joukkuekisan myötä siellä, mutta periaatteessa ihan sama asia. Ja nythän sairaana ollut kilpailija joutuu seuraavaan painetehtävään oli tilanne silloin mikä hyvänsä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/700 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, sekin oli poistattajalle triggeri kommentti, kun  kerroin etten koskaan ole katsonut TTK ta. Mutta kaikki master chef kaudet ja jaksot olen katsonut. Kuinka nyt tuolla taustalla joku kehtaakin kommentteja kirjoittaa.

Ketään ei kiinnosta random-mummon telkkarin katselut :D HALOO, nyt vähän valoja päälle noissa jutuissa taas..

Aivan. Jotakuta kuitenkin kiinnostanut poistatukseen asti. Onhan se aivan asiatonta jos katselee kommentoivaa ohjelmaformaattia, vai kuinka.

Vierailija
644/700 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Jotakuta kuitenkin kiinnostanut poistatukseen asti. Onhan se aivan asiatonta jos katselee kommentoivaa ohjelmaformaattia, vai kuinka.

Ja minä komppasin sinua. Joten kyllä porukka täällä kommentoi niitä kommentteja mitkä kiinnostaa. Haloo-tyyppi voi olla hiljaa.

Vierailija
645/700 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko huomannut keskustelun aiheen. TV ohjelman katselusta kyse.

Vierailija
646/700 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa läpinäkyvää käsikirjoittelua, kun cantaloupememonia kauhisteltiin joka suunnasta (muka parvella olleetkin juttelivat kovaan ääneen) ja kas se olikin parasta ikinä. Hohhoi.

Vierailija
647/700 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomareilta myös sormukset pois,kun laittavat ruokaa. 

Kaikkien tuomareiden pitää olla ammattikokkeja,jotta me katsojatkin saamme uutta tietoa ja vinkkejä ruoanlaittoon.

Vierailija
648/700 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomareilta myös sormukset pois,kun laittavat ruokaa. 

Kaikkien tuomareiden pitää olla ammattikokkeja,jotta me katsojatkin saamme uutta tietoa ja vinkkejä ruoanlaittoon.

Minusta ammattitaitoinen ruokakriitikko olisi kanssa ok tuomarina. Monipuolinen kokemus useammista ravintoloista.

Vierailija
649/700 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmönen neutraali kysymys. Mitä Vappu tuo tähän ohjelmaan? Tarkoitan ruokaosaamista.

Vierailija
650/700 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vappu katsoo aina muita tuomareita kilpailijoiden sijaan kun antaa palautetta ruoasta, aivan kuin hakisi heiltä hyväksyntää mielipiteelleen. Hän ei ole ammattitaitoinen tuomari enkä pidä siitä kilpailijoille naureskelusta, ei jatkoon. 

Veikkaan että jos hän olisi tuolla kilpailemassa, niin ei pääsisi kärkikahinoihin. Tuomareiden pitäisi olla uskottavia, kyetä mentoroimaan kilpailijoita. Se että osaaminen on tasoa 'olen syönyt Barcelonassa' ei ihan riitä.

:D Hahah, oltiin Metsolan Erkin, mysteerimiehen, kanssa Barcelonassa, kuvattiin ruoka-annoksia, syötiin ne ja illalla hotellilla pussailtiin. Ruoka oli niiin hyvää, eikä miehessäkään valittamista. Olen korianterihullu. Joko saan tulla tuomaroimaan?

Asiasta vähän sivuun, tuo korianteri. Välillä ihmettelen miten sitä niin kritiikittömästi laitetaan ja hehkutetaan ruoka-annoksissa. Kuulun siis itse siihen joukkoon, jonka suussa se maistuu lähinnä pahalta, saippuamaiselta.

Korianteria käytetään paljon aasialaisissa ruoissa. Siksi kai

Saippualle maistuu minustakin. 

Vierailija
651/700 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmönen neutraali kysymys. Mitä Vappu tuo tähän ohjelmaan? Tarkoitan ruokaosaamista.

🤫

Vierailija
652/700 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä saa kertoa! 😅 valvonta on pahempaa kuin pohjois-Koreassa. Kaikki mielipiteet sensuroidaan ja tuhotaan 😁

Hups. No kokeilen rajoja. Mutta siis onko hänellä joku ruokatausta? Että pysyyykö hän neuvomaan ja antamaan kilpailijoille vinkkejä yms..?

Vierailija
653/700 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kokannut ruokaa, kuulemma innostunut kotikokki. Ja kasvattaa kai kasviksia, kesakurpitsaa tms. 

Vierailija
654/700 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kokannut ruokaa, kuulemma innostunut kotikokki. Ja kasvattaa kai kasviksia, kesakurpitsaa tms. 

Okei, kiitos vastauksesta.

Vierailija
655/700 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kanssa aterioinut ravintoloissa. Jopa Barcelonasssa, kai.

Vierailija
656/700 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime jaksossa Helena sanoi, että nyt ei riitä enää kotikokkitason annokset. Outoa, että tuomarina on kuitenkin kotikokki. Kilpailijat ansaitsevat saada ohjausta oikeilta ammattikokeilta, joilla on myös ammattikeittiöstä kokemusta. Helena ja Henri ovat jo pitäneet oikein hyvät masterclassit, lisäksi antavat asialliset arviot. Vappu ei osaa edes puhua normaalisti vaan pu huu kuin pik ku lap sille. 

Mä kans ihmettelin tätä Helenan kommenttia. Miten ne parin jakson jälkeen pitäisi sitten osata tehdä ravintolatason annoksia..? Mitä sitten tuolla kulisseissa tapahtuu? Neuvooko ne siellä yhtään mitä me ei ehkä tvstä nähdä?

Mutta juuri kotikokkaajiahan näitten kilpailijoiden pitäisi ollakin, ja olen todella yllättynyt, kuinka vaativia ja monipuolisia annoksia nämä osaavat tehdä. Aiemmin olen katsonut vain ohjelman ammattilaisversiota.

Vierailija
657/700 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijooo! Pitääkö Vappu masterclassin??

Ei pidä. Hän on kutsunut ystävänsä Susanna Laineen pitämään MPKS.n naiskuliineille. 

Vierailija
658/700 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soppakirjoja tehnyt, uutta taas tuloillaan

Vierailija
659/700 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime jaksossa Helena sanoi, että nyt ei riitä enää kotikokkitason annokset. Outoa, että tuomarina on kuitenkin kotikokki. Kilpailijat ansaitsevat saada ohjausta oikeilta ammattikokeilta, joilla on myös ammattikeittiöstä kokemusta. Helena ja Henri ovat jo pitäneet oikein hyvät masterclassit, lisäksi antavat asialliset arviot. Vappu ei osaa edes puhua normaalisti vaan pu huu kuin pik ku lap sille. 

Mä kans ihmettelin tätä Helenan kommenttia. Miten ne parin jakson jälkeen pitäisi sitten osata tehdä ravintolatason annoksia..? Mitä sitten tuolla kulisseissa tapahtuu? Neuvooko ne siellä yhtään mitä me ei ehkä tvstä nähdä?

Mutta juuri kotikokkaajiahan näitten kilpailijoiden pitäisi ollakin, ja olen todella yllättynyt, kuinka vaativia ja monipuolisia annoksia nämä osaavat tehdä. Aiemmin olen katsonut vain ohjelman ammattilaisversiota.

Ohjelman ammattilaisversiota, tarkoitatko Top cheffia vai jotain muuta, se kyl on ihan eri ohjelma.

Vierailija
660/700 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen,että sairastunut sai äkillisen oksennus/ripulitaudin äyriäisistä. Itselleni käynyt näin. Ei tarvi paljon ko. ruokaa maistaa,kun pakko juosta vessaan ja nopeasti. Eikä siten tietysti voinut mennä ruuanlaittoon.

Mutta eikös tämä Roosa ole kasvissyöjä? Eli maistaako hän äyriäisiä?

Jospa hänelle teki pahaa elävien kampasimpukoide käsittely?

Minä en pystyisi keittämään eläviä rapuja enkä repimään eläviä kampasimpukoita kuorestaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme