Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö miehiä, jotka elävät naistensa kustannuksella?

Vierailija
03.03.2026 |

Siis lokkeja. Itse tiedän yhden vanhemman ja yhden nuoren. Molemmista miehistä huomasi heti millaisia ovat, mutta nämä puolisot eivät huomanneet. Ja molemmat olivat myös tyyppiä "typeränovela".

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä. Tyypillistä lokki-miehelle on, että lokkeilu yritetään salata muilta ihmisiltä ja puolisoa ei ikinä kiitetä elatuksesta, caan lähinnä haukutaan ja pilkataan.

Mun lokki-ex-Jussi K.  jaaritteli ympäri kyliä että mä elätän häntä. En sitten tiedä kuvitteliko saavansa ihailua. Halveksuntaa sai, myös minulta.  Ja äkillisen häädön.

Pettikö myös? Pettämisellä voi kerskua jopa vaimolleen (siis sitten kun ero tulee), mutta tietty myös kavereille, jotka ovat yhtä juntteja kuin mies itse. Teini-ikäisen tasolle jääneitä. 

Aamulla täällä oli ketjussa kommentti, missä joku kertoi työpaikkansa parista miehestä, joita vaimot tai näiden perheet elättävät. Ja molemmat elvistelivät pettämisillään. Ei käynyt selville miten wt työpaikka oli kyseessä, kun ketju poistettiin. Autokorjaamo tai joku vastaava ehkä? Siellä on tyttökalenterit osalla vieläkin seinällä.

Vierailija
42/60 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa minulle herää hälyttävä olo siitä kuinka normaaliin keskusteluun ei kyetä enää ollenkaan ilman että siihen luodaan asetelma jossa miehet ja naiset ovat toisiaan vastaan. 

Sama ilmiö näkyy lähes jokaisessa aiheessa, politiikassa, kulttuurissa, parisuhteissa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa minulle herää hälyttävä olo siitä kuinka normaaliin keskusteluun ei kyetä enää ollenkaan ilman että siihen luodaan asetelma jossa miehet ja naiset ovat toisiaan vastaan. 

Sama ilmiö näkyy lähes jokaisessa aiheessa, politiikassa, kulttuurissa, parisuhteissa jne.

Eivät kaikki miehet todellakaan ole lokkeja. Lokkeilu on erittäin epämiehekästä ja suurin osa miehistä on miehekkäitä. Mieslokit ovat varmaan harvinaisempia kuin naislokit, mutta sitäkin epämiellyttävämpiä eli ainakin omat näkemäni ovat myös pettäneet ja olleet muillakin tavoin epäluotettavia. 

Vierailija
44/60 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki miehet todellakaan ole lokkeja. Lokkeilu on erittäin epämiehekästä ja suurin osa miehistä on miehekkäitä. Mieslokit ovat varmaan harvinaisempia kuin naislokit, mutta sitäkin epämiellyttävämpiä eli ainakin omat näkemäni ovat myös pettäneet ja olleet muillakin tavoin epäluotettavia. 

Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että naislokit olisivat yleisempiä? Jostain golddigger-sonnasta?

Vierailija
45/60 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että naislokit olisivat yleisempiä? Jostain golddigger-sonnasta?

En sanonut, että naislokit ovat yleisempiä, se oli vain epäilys. Tuskinpa asiasta tutkimusta on tehty. Sama ihmistyyppi on olemassa kummassakin sukupuolessa eli pyritään hyötymään toisesta, mutta naisen kohdalla se on ehkä sosiaalisesti hyväksyttävämpää kuin miehen kohdalla. Eli naisen kustannuksella elämistä pidetään epämaskuliinisena. Ehkä ei jossain wt-piireissä, mutta muualla yleisesti. 

Vierailija
46/60 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös sellainen mies on lokki, joka maksattaa perheen kulut naisella ja käyttää omat rahansa huveihin. 

Mutta vastaava nainen on provider ja voimaantunut feministi. Sitä parempaa siivellä elämistä.

Vierailija
47/60 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaan mukaan kotitöihin ja lapsiin käytetty aika, kulut ja voimat ja katsellaan uudelleen sitä harvinaisuutta.

Vierailija
48/60 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kaikki miehet mun elämässä ovat eläneet jotenkin kustannuksellani. Naisena olen mm. asunut heidän omistusasunnoissaan, joita olen siivonnut ilmaiseksi (siivouskustannusten säästö), ja lisäksi maksanut joitakin laskuja kuten sähkölaskun ja eräälle maksoin yhtiövastikkeen. Myös juoksevia kuluja olen maksanut paljon pienestäkin palkasta kuten ruokaa ja muita tarvikkeita. Miehet näissä tilanteissa ovat kartuttaneet omaisuuttaan ja se omaisuus on erotessa jäänyt heille. Itse olen jäänyt tyhjin käsin. Eli erittäin huono diili naiselle. Miehet  noissa tilanteissa usein uhriutuu miten "ahneet kullankaivaja naiset" tulevat heidän kotiin heidän lompakolle, mutta kun aletaan katsomaan kokonaisuutta niin kyllä siinä se mies yleensä hyötyy huomattavasti enemmän. Kaikissa noissa esimerkeissä siivoamista, ruuan ja muiden taloustarvikkeiden ostamista ei kätevästi miehen eduksi laskettu mihinkään vaan pahimmillaan ex aviomies manipuloi, että "et sinä ole laittanut täällä rikkaa ristiin".  Asuntolainaa en suostunut maksamaan kun hoksasin miten hän käyttää vain hyväkseen ja kokee, että kaikki on hänen vaikka minäkin kaikkeen osallistuin. 

Vierailija
49/60 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sano

Naiset käyvät Suomessa töissä yhtä yleisesti kuin miehet, mutta naisen täytyy kotona lunastaa paikkansa ottamalla päävastuu kotitöistä ja lapsista. Myöskään pienten lasten kotihoito ei ole lokkeilua miehen rahoilla.

Vierailija
50/60 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän varakkailla naisillakin olla kumppani jonka kanssa nautti elämästä.

Ja aika usein roolit voivat pitkän elämän varrella vaihtuakin.

Kun olin nuori olin meistä se varakkaampi osapuoli ja pennitön opintovelkainen mieheni asui asunnossani. 

Nyt 30 vuotta myöhemmin mieheni on miljonääri ja asun hulppeissa asunnoissa jotka mieheni omistaa.

Hauskaa on yhdessä ollut kaikki nämä vuosikymmenet, oli miehellä rahaa tai ei.

Vierailija
51/60 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni rakastui tuommoiseen. Jätkä osaa lirkutella, mutta kaikki muut näki tyypin läpi!

Juoppo, käyttää kovempiakin aineita välillä. Ei töitä.

Hänen äitinsäkin varoitti, muttei sisko kuunnellut. Se äiti olisi kuulemma pitänyt mölynsä, jos systeri olisi ollut lapseton. Hän olisi saanut hetkeksi huokaista helpotuksesta. Mutta neljä lasta eivät ansaitse semmoista elämää.. Mies hakkaa ja pettää.

Suvun miehet kävivät jututtamassa tyyppiä, mutta minkäs teet. Systeri oli lisännyt sen miehen asunnon omistajaksi yms. Virallista.

Nyt vaan odotellaan, että yhden silmät avautuis... Niin sisko on nyt itsekin alkoholisoitunut. Lisäksi menetti työpaikkansakin... 😢 Hiton surullista, eikä mitään voi tehdä.

Vierailija
52/60 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin nuori olin meistä se varakkaampi osapuoli ja pennitön opintovelkainen mieheni asui asunnossani. 

Nyt 30 vuotta myöhemmin mieheni on miljonääri ja asun hulppeissa asunnoissa jotka mieheni omistaa.

Lokkimies on yleisin pienipalkkaisella naisella. Ei ole nautintoa olla lokkimiehen sylkykuppi ja palvelija.

Vierailija
53/60 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Eräs hyvin tienaava tuttavani asuu vieläkin vuokra-asunnossa 35 vuotiaana. Aina on kaikki rahat menneet lokkeihin ja jopa ex kumppanien elättämiseen.

Joillain paikkakunnilla sääntö oman asunnon ostamisen järkevyydestä ei enää päde. Siellä ollaan tilanteessa ettei asunnoista pääse eroon vaikka ilmaiseksi antaisi.

Vierailija
54/60 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lokkimies on yleisin pienipalkkaisella naisella. Ei ole nautintoa olla lokkimiehen sylkykuppi ja palvelija.

Minulla oli lokkimies, kun olin opiskelija. Molemmilla oli opintotukikuukaudet loppu, mutta minä olin ainoa, joka kävi töissä ja elätti molemmat pienillä tuloillani. Silti valmistuin vuosia ennen nykyään ex-miestäni. Hänellä kuulemma oli oikeus keskittyä pelkkään opiskeluun, piste.

Vierailija
55/60 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän! Ja vieläpä sellaisia jotka kehuskelevat itse olevansa niitä elättäjiä. Aina kun kuulen jonkun äijän naukuvan perheen elättämisestä niin se on satavarma merkki siitä että ukko on itse se elätettävä tai ainakaan ei yksin omilla tuloillaan sitä perhettään elätä. 

Vierailija
56/60 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaisia mutta kehitysmaalaisia naisten elättämiä miehiä on tullut vastaan. 

Vierailija
57/60 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

randin mies ainakin

Vierailija
58/60 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en varsinaisesti ymmärrä miten tuo kuvio on yhtään sen ihmeellisempi kuin toisinkaan päin, jos nainen on uraohjus ja mies hoitaa kotia niin mikäs siinä?

No eihän tuossa tapahdu lokkeilua, jos se mies tosiaan hoitaa kodin, lapset ja muut. Näin harvoin tapahtuu.

Vierailija
59/60 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni. Törkeää taloudellista hyväksikäyttöä suhteen viimeisinä vuosina. Tympäisi silloin jo, mutta halusin perheelle parasta ja että kaikilla olisi hyvä olla. Meni vain röyhkeämmäksi homma, ja eräs päivä huomasin makselevani kaikki perheen laskut asuntolainaa, vakuutuksia, ruokaa, lasten kuluja ja pikkulaskuja mm sähkölaskuja myöten. Mitä mulkoilua ja mykkäkoulua, kun vihjaisin exälle, että olisi jäte- ja kaukolömpölaskut maksettavana. 

Erosta jo vuosia aikaa, mutta inhottaa edelleen koko ihminen. Osteli itselleen vaikka mitä harrastusvälineitä viimeisen avioliittovuoden aikana. Kohteli minua ja lapsia kylmästi. Niin itsekäs ihminen ettei voi käsittää. Eron jälkeen ei ole lapsista huolehtinut. 

Vierailija
60/60 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän! Ja vieläpä sellaisia jotka kehuskelevat itse olevansa niitä elättäjiä. Aina kun kuulen jonkun äijän naukuvan perheen elättämisestä niin se on satavarma merkki siitä että ukko on itse se elätettävä tai ainakaan ei yksin omilla tuloillaan sitä perhettään elätä. 

Kyllä! Oma puoliso valitsi sellaisen alan, jossa tulotaso on koulutukseen, vaatimuksiin ja työn määrään nähden alhainen. Kuitenkin arvostettu ala. Minä tuin. Hoidin lapset ja kodin asiat, maksoin osan kuluista.

Vanhemmiten mies alkoi ahneeksi, ja olisi halunnut enemmän. Ei ymmärtänyt, että oma tilanne oli seurausta omista valinnoista. Pettämiseen päättyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi