Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaako Kela pesulamaksut, kun asut talossa jossa ei ole pesutupaa tai mahdollisuutta asentaa omaa konetta

Vierailija
01.03.2026 |

Pitää käydä pesulassa joka toinen päivä pesemässä pyykkiä, maksaa Kela kun saan toimeentulotulotukea?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Mua ihmetyttää nämä, jotka elävät muka yksi koneellinen per viikko. Itse pesen 6 koneellista joskus jopa viikossa. Vähintään menee 4 (mustat+värilliset, valkoset, alusvaatteet ja lakanat/pyyhkeet.)

Saahan sitä pestä vaikka 20 koneellista viikossa, jos maksaa sen itse. 

Vierailija
62/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen päivä? 

Niin, ei nyt ihan joka viikko, mutta yleensä 3-4 koneellista pesen viikossa.

ap

Jos menet pesulaan, peset tietenkin useamman koneellisen kerralla. Ei siellä tarvi jatkuvasti rampata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
64/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Mua ihmetyttää nämä, jotka elävät muka yksi koneellinen per viikko. Itse pesen 6 koneellista joskus jopa viikossa. Vähintään menee 4 (mustat+värilliset, valkoset, alusvaatteet ja lakanat/pyyhkeet.)

Meillä on pyykkituvalla 7 kg kone. Hyvin mahtuu lakanat, pyyhkeet ja värilliset yhteen koneelliseen ja toiseen koneelliseen mustat, harmaat, tummansiniset ja saattaa olla seassa tummanpunaista, vihreää ym. 

Aina 60 asteen ohjelma eikä mitään ole ikinä mennyt pilalle. 

Itse pesen mustat+ värilliset 40 asteessa ja lakanat ja pyyhkeet 60 asteessa, niin ei voi laittaa samaan. 60 aste pilaa nykyään monien vaatteiden kankaan, niin ihan turha niin korkeassa pestä kun ei ole tarve.

Vierailija
65/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä pestä vaikka 20 koneellista viikossa, jos maksaa sen itse. 

Siis yritetäänkö me luoda suomesta jotain entisajan syrjäseutu Venäjää ja heidän elintasoa?
Mitä, kohta vessatkin on sellaisia, että ei saa köyhällä olla omaa vessaa?

Vierailija
66/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaihtovaatteita niin "vähän", ettei onnistu pyykkäys kerta viikkoon tai kahteen? Jos tuulettaisi vaatteita ja vaihtaisi harvemmin?

Vierailija
67/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vaihtovaatteita niin "vähän", ettei onnistu pyykkäys kerta viikkoon tai kahteen? Jos tuulettaisi vaatteita ja vaihtaisi harvemmin?

No eihän köyhillä / toimeentulotuella olevilla ole varaa ostella uusia vaatteita.

Vierailija
68/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän köyhillä / toimeentulotuella olevilla ole varaa ostella uusia vaatteita.

Hyvä!

Vierailija
69/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen täti pesi nyrkkipyykillä kaiken pyykin vuosikymmeniä noin 80-vuotiaaksi saakka.

Vuokrayksiöön ei mahtunut pesukonetta ja hän ei uskaltanut käyttää pesutupaa.

Sitten tuli putkiremontti ja hän muutti asuntoon, johon mahtui pesukone. 

Vierailija
70/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pulsaattoripesukone. Niitä saa vieläkin. Lisää pyykki, vesi ja pyykkiaine

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän