Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaako Kela pesulamaksut, kun asut talossa jossa ei ole pesutupaa tai mahdollisuutta asentaa omaa konetta

Vierailija
01.03.2026 |

Pitää käydä pesulassa joka toinen päivä pesemässä pyykkiä, maksaa Kela kun saan toimeentulotulotukea?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti.. vuodevaatteet ja pyyhkeet pesuun vain kahden viikon välein? Mut ylpeile toki että vain yksi koneellinen viikossa. 

Lakanoiden suositeltu vaihtoväli on kaksi viikkoa. Tyynyliinan ja pyyhkeet vaihdan joka viikko, mutta pesen ne kaikkien kanssa yhtaikaa. 

Vierailija
42/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei maksa ja ymmärrät itse tehdä tilanteellesi jotain etkä siipeile minun verorahoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei maksa. Niin minäkin kiltisti pesin pyykit käsin sen aikaa, että sain säästettyä rahaa ja sitten ostin pesukoneen. Kelan mielestä ei haittaa, ettei talossa ole pesutupaa joten en saanut edes sitä harkinnanvaraista, koska lähimpään, ja kaupungin ainoaan, yleiseen pesulaan on matkaa vain kolme kilometriä. Ihan varmasti juu lähden viemään jotain menkkaverilakanoita pulkalla pesulaan keskellä talvea. En omista autoa. Mutta toisaalta olihan se käsin pesu helpompaa kuin aloittajalla, mulla kun ei todellakaan tule näin yksin asuvana tule sitä neljää koneellista viikossa. Hyvä jos edes kuukaudessa.

Vierailija
44/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähistöllä itsepalvelupesula, ei saa tukea.

Käyty on silloin kun ei vielä ollut pesukonetta asennettu, pyykit vetokärryyn ja kävely 1 km.

Vierailija
45/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmiset yleensä vai pelkästään palstailijat tyhmentyneet???

Tähän ei löydy sanoja :(

Vierailija
46/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti.. vuodevaatteet ja pyyhkeet pesuun vain kahden viikon välein? Mut ylpeile toki että vain yksi koneellinen viikossa. 

Mä en vaihda kun kerran kuukaudessa. Revi siitä. En näe mitään syytä hinkata jatkuvasti jotain lakanoita puhtaaksi, kun ei sinne muutaman tunnin unilla mitään likaa kerry.

Vierailija
47/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyrkkipyykkiä poika hyvä!

Jos on laiska, niin parin vaatteen pyykkäämiseen voi käyttää isoa salaattispinneriä/-linkoa. 

Täällä on onneksi pesutupa, mutta mulla on yksi valkoinen paita ja yksi väriä levittävä paita niin pesen ne aina nyrkkipyykillä. 

Vierailija
48/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa kaiken, jos olet ns. matkamuisto.

Vierailija
49/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, ap kela maksaa pyykinpesusi, asiantiskaukset, siivoukset, kaljoittelut ja hedonismin. Mitään ei tarvitse itse.  Kela pyyhkii perseesinkin! 

Vierailija
50/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy jos kela kustantaa sinulle pesuvadin niin voit pestä vaatteesi siinä. Aikaa varmasti on.

Vierailija
51/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kone pitää hankkia. Jos tuki on mini tai olematon, on vaikea saada konetta.

Perusosa on yli 570 euroa kuukaudessa. Miten tuolla ei pysty muka ostamaan pientä pyykkikonetta? Maksaa noin 200€.

Et voi olla tosissasi? Sun mielestäsi siis lähes kolmasosa koko kuukauden rahoista ei ole mitään? Tosta vaan voi heittää sen 200€. Jep. Voin kertoa, että ei se noin mene. Aina näissä keskusteluissa on tämä "Kyllä sillä rahalla saa ruokaa kuukaudeksi", saa joo. Mutta sitten kun sulla ei ole mitään, siis MITÄÄN ja aivan kaikki on hankittava siitä minimaalisesta nälkärahasta, ei enää nauratakaan.

Vierailija
52/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai, ap kela maksaa pyykinpesusi, asiantiskaukset, siivoukset, kaljoittelut ja hedonismin. Mitään ei tarvitse itse.  Kela pyyhkii perseesinkin! 

Kylä näin o, siihen löytyy lomake nro 96. 

Vierailija
53/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy jos kela kustantaa sinulle pesuvadin niin voit pestä vaatteesi siinä. Aikaa varmasti on.

Ei työttömällä ole aikaa, kelalta koneet ja pelit vaan, pitää tehdä bisneksiä ja nauttia muuten. Keskittyä nauttimaan ja hallituksien haukkumiseen sohvan pohjalta.

Vierailija
54/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille vasureille kaikki on ilmaista. Yhteiskunnalla velvollisuus hoitaa asiamme. 

Vierailija
55/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta saavi tai kaksi. Täytä vedellä. Lisää pesuaine toiseen. Sitten pikkukätösillä pesemään. Voit antaa liuota tovin. Väännä pyykistä liika märkyys pois ja nosta pyykit toiseen vatiin tai saaviin (Etola). Kaada pesuvesi pois, lisää puhdas vesi ja huuhtele siinä pyykkisi. Nostat kuivumaan ja kuivana sitten silität jos tarvetta ilmenee.

Vierailija
56/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta saavi tai kaksi. Täytä vedellä. Lisää pesuaine toiseen. Sitten pikkukätösillä pesemään. Voit antaa liuota tovin. Väännä pyykistä liika märkyys pois ja nosta pyykit toiseen vatiin tai saaviin (Etola). Kaada pesuvesi pois, lisää puhdas vesi ja huuhtele siinä pyykkisi. Nostat kuivumaan ja kuivana sitten silität jos tarvetta ilmenee.

Miksi pesu käsin? Nopeampaa ja tehokkaampaa on poljeskella sitä pyykkiä, kyllä perusihmisen jalat mahtuvat saaviin.

Vierailija
57/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille vasureille kaikki on ilmaista. Yhteiskunnalla velvollisuus hoitaa asiamme. 

Olemme etuoikeutettuja. Sinä teet työt, me kelataan, nautimme ja haukumme sinut, senkin porvari.

Vierailija
58/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme etuoikeutettuja. Sinä teet työt, me kelataan, nautimme ja haukumme sinut, senkin porvari.

Kela-tukien nauttija olet itse riistäjä. Enkä minä ole mikään porvari!

Vierailija
59/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää nämä, jotka elävät muka yksi koneellinen per viikko.

Itse pesen 6 koneellista joskus jopa viikossa. Vähintään menee 4 (mustat+värilliset, valkoset, alusvaatteet ja lakanat/pyyhkeet.)

Vierailija
60/70 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Mua ihmetyttää nämä, jotka elävät muka yksi koneellinen per viikko. Itse pesen 6 koneellista joskus jopa viikossa. Vähintään menee 4 (mustat+värilliset, valkoset, alusvaatteet ja lakanat/pyyhkeet.)

Meillä on pyykkituvalla 7 kg kone. Hyvin mahtuu lakanat, pyyhkeet ja värilliset yhteen koneelliseen ja toiseen koneelliseen mustat, harmaat, tummansiniset ja saattaa olla seassa tummanpunaista, vihreää ym. 

Aina 60 asteen ohjelma eikä mitään ole ikinä mennyt pilalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän