Miksi jotkut tuntemattomat naiset puhuttelee toisia naisia "muruksi"
Musta tämä on mulle hyvin outoa ja olen itse nainen. Mutta olen aina ollut sellainen nainen jota ei oteta naisten piireihin. Taidan olla Nepsy
Kommentit (14)
Kai se on jostain jenkeistä tuokin hapatus..
Naisten keskinäistä solidaarisuutta. Se on tärkeää jotta patriarkaatin valta saadaan kumottua ja taattua yhtäläiset naistenoikeudet kaikille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole koskaan kuullut naisten toisiaan muruttelevan.
N63
Varsinkin somessa tuota tapathuu44
Siskoksi jotkut kutsuvat toisia naisia mutta enpä ole muruksi kutsumista kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Naisten keskinäistä solidaarisuutta. Se on tärkeää jotta patriarkaatin valta saadaan kumottua ja taattua yhtäläiset naistenoikeudet kaikille naisille.
Oksennus!
Olen todistanut tuota kerran ja olen vanha.
Varmaan jostain jenkki-saippuasarjoista peräisin. Ei suomalaista, eikä normaalia.
Tuttua kauraa. Olen usein saanut ulkomailla
(hotellin respassa tai vaateliikkeessä)
moista hellittelevää smalltalkia
'sweetheart, darling, dear'
osakseni. Täysin normaalia.
Tämä joskus mieheltä,
useimmiten kuitenkin naispuoliselta.
Ei minua mitenkään kuplivankepeä
smalltalk kulttuuri ole häirinnyt. En
usko kenenkään pokailuaikeissa olleen,
vain promoamassa myyntiään.
E
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää teeskenneltyä tekosolidaarisuutta. Naiset puukottaa toisiaan selkään heti kun tulee mahdollisuus. Nainen on naiselle susi.
Vierailija kirjoitti:
Siskoksi jotkut kutsuvat toisia naisia mutta enpä ole muruksi kutsumista kuullut.
Että mua ärsyttää jos joku vieras sanoo siskoksi. Ei, en ole siskosi. Sama sukupuoli ei tee minusta siskoasi, ystävääsi, eikä tarkoita että olisin samaa mieltä kanssasi. Naiset ei ole mitään yhtenäistä massaa jotka ollaan aina vetämässä yhtä köyttä ja jotakin vastaan. Tasa-arvon vastaista ajatella tai olettaa niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää teeskenneltyä tekosolidaarisuutta. Naiset puukottaa toisiaan selkään heti kun tulee mahdollisuus. Nainen on naiselle susi.
"Ihminen on ihmiselle susi" (latinaksi homo homini lupus)
Alkuperäinen sanonta ei ole sukupuolitettu.
Kivaltahan tuo muruttelu vaan kuulostaa. Täällä on totuttu vain halventaviin nimityksiin. Palstalla hyviä esimerkkejä.
Muru sanan käytöstä en ole kuullut, mutta "voi lapsikulta" on minulle sanottu pari kertaa.
Enpä ole koskaan kuullut naisten toisiaan muruttelevan.
N63