Suvi Lindén on nostanut sopeutumisrahaa yhtäjaksoisesti 5366 päivää - melkein 15 vuotta!
Eihän tässä ole järjenhäivääkään!
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9f37fe82-2d9b-482b-bc22-36831c526…
Kommentit (28)
Hänen tukimenonsahan ovat suuremmat kuin koko kansan vuotuiset toimeentulotukimenot. Mutta niinhän ne jokaisella kokoomuslaisella on.
Ehkä he haluavat rangaista tukia saavia, koska kuvittelevat kaikkien olevan samanlaisia järjestelmän hyväksikäyttäjiä ja pummeja kuin itse ovat?
Myös miljonääri ex-pääministeri Sipilä nosteli raikallaasti sopeutumisrahaa eduskunnasta putoamisensa jälkeen, vaikka laittoi muut kikyttämään ja tekemään palkatonta työtä.
Soini saa vieläkin tuhansien eurojen kuukausittaista vastikkeetonta sopeutumissossutukeaan ja eläkeikään asti hänkin.
Ja sitten ne vielä sanoo että kyllä 20 eurolla saa monen viikon ruuat.
Kokoomuksesta löytyy suurimmat ROTAT
Kokoomuslainen Suvi Linden nostanut sopeutumisrahaa 5 366 päivää vuodesta 2011 ja yli 5000 euroa kuukaudessa.
Sitä maksetaan siihen asti kunnes Linden jää vanhuuseläkkeelle. Sopeutumiseläke ja sopeutumisraha kartuttavat vanhuuseläkettä, niin että Linden tulee saamaan n. 4 tuhannen euron vanhuuseläkettä.
Toinen kokkare Marjut Köpsi (Kaarilahti) oli kansanedustaja vuosina 19911999. Hän nosti kansanedustajien sopeutumisetuutta helmikuuhun 2025 asti, eli 26 vuotta, kunnes pääsi eläkkeelle.
Epävirallinen Suomen ennätys 26 vuotta sopeutumisrahaa
Epävirallisen Suomen ennätyksen haltija on kokoomuksen entinen kansanedustaja Marjut Köpsi (ent. Kaarilahti), joka nosti sopeutumiseläkettä ja sen korvannutta sopeutumisrahaa yhtäjaksoisesti 9 473 päivän ajan vuosina 19992025.
Köpsi tuomittiin viime vuonna törkeästä kavalluksesta 10 kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen. Käräjäoikeuden mukaan Köpsi oli kavaltanut iäkkäältä ja huonokuntoiselta isältään lähes 36 000 euroa, ja käyttänyt rahat muun muassa oman kotinsa remontteihin ja omien laskujensa maksamiseen. Köpsi myönsi osan automaattinostoista, mutta kiisti törkeän kavalluksen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9f37fe82-2d9b-482b-bc22-36831c526…
Kokoomuksen halu leikata sosiaaliturvaa ja tutkia täikammalla Kelan tukien väärinkäytöksiä johtunee heidän omasta mielenmaisemastaan. Kuvittekevat kaikkia samalaisiksi loisijarotiksi kuin itse ovat.
Nämä samaiset kovatuloiset 'kansanäänet' ovat nyt ajamassa Suomea konkurssiin.
Ei ole kyllä ihme, että talous sakkaa, kun tällainen mielipuolinen käytäntökin on mahdollistettu.
Niitä todellisia ROTTIA, joista koksupersutit jaksaa kirjoitella.
Jos sinulle maksettaisi sopeutusmisrahaa, niin missä vaiheessa ilmoittaisit, että ei tarvitse enää maksaa? Miksi tekisit niin, jos sinulla olisi siihen laillinen oikeus?
Poistettiinko tästä(kin) ketju? Kansalta vaan suut suppuun, niinkö?
Miksi kukaan pöyristy kun Erkki Elämäntapaintiaani ja Pentti Pitkäaikaistyötön makaavat sohvalla 15 vuotta ja nostavat tukea asumisesta toimeentuloon?
kokoomukselle melkoinen maine haitta minä minä suvi. toivottavasti kansalaiset tervehtivät kansainvälisesti ase kaupustelijaa.