Miten Dubaissa jo nyt olevat pääsevät pois?
Ja koska pääsevät kotiin , tuli vaan äskön mieleen , että yks työkaveri on siellä miehensä kaa viikon lomalla, tänään piti olla Fnnairin lento takas Suomeen, ja huomenna töihin toimistolle , ei taida kaveria töissä näkyä... someen ei oo laittanut mitään.
Onko jollain asiasta faktatietoa?
Kommentit (1717)
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä yrityksellä ja vakuutusyhtiöllä on 72 tuntia aikaa evakuoida 1000 ihmistä, expat-työntekijät perheineen.
Aha, missäs tämmönen ratkaisu on tehty? Onko työntekijöiltä kysytty?
Vierailija kirjoitti:
Onks aurikanane siel?
Onks jp kukkone siel?
Kuka lentää tuon lennon Suomeen jos se ei ole Finnair?
Mä en ymmärrä tuota valittamista, että matkalaukut maksavat niin paljon kotiutuslennolla. Ja muutenkin valitetaan lipun hinnasta. Itse ottaisin lapseni ja lähtisin vaikka ilman laukkuja ja miettisin raha-asioita vasta kun olen turvallisesti kotona. On kyllä ihmisten prioriteetit kummallisia. Ei taida siellä olla mikään oikea hätä kun itketään matkatavaroiden maksuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks aurikanane siel?
Onks jp kukkone siel?
Miks ei menny yhteen? Olis tullu auri kananen-kukkonen sukupuoli muu
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tuota valittamista, että matkalaukut maksavat niin paljon kotiutuslennolla. Ja muutenkin valitetaan lipun hinnasta. Itse ottaisin lapseni ja lähtisin vaikka ilman laukkuja ja miettisin raha-asioita vasta kun olen turvallisesti kotona. On kyllä ihmisten prioriteetit kummallisia. Ei taida siellä olla mikään oikea hätä kun itketään matkatavaroiden maksuista.
Sepä se kun ei siellä ole hätä. Siksihän sieltä ei evakuoida. Siksi ihmiset valittaa kuten aina kun lentoja perutaan. Nythän se ekaa kertaa tällaisessa tilanteessa mitataan, että onko turvallisuustaso-kriteerit oikeat vai ei. Ne, jotka kokevat ikäviä fiiliksiä ja pelkäävät, ajattelevat luonnollisesti että ei, ne, jotka ovat rauhassa ja esim. kauppakeskuksessa tai ravintoloissa, luonnollisesti että joo.
"Ulkoministeriön (UM) valmistelemalla kotiutuslennolla on suunnilleen 155160 paikkaa. Lento on määrä lentää sunnuntaina Omanin Muscatista Helsinki-Vantaalle.
Ulkoministeriön (UM) konsulipäällikkö Jussi Tanner sanoi tiedotustilaisuudessa torstaina, että toistaiseksi noin 600 Lähi-idän maissa jumissa olevaa on ilmoittanut olevansa kiinnostunut paikasta.
Lisää rahaa tarvitaan, koska UM:n on maksettava kotiutuslento ensin lentoyhtiölle. Tanner ei kertonut, mikä yhtiön hoitaa kotiutuslennon, mutta hän lisäsi, että se ei ole Finnair."
Mikähän Air India tuon suostuu lentämään.
Hinnasta vinkujat ei käsitä miten hankalaa on ollut järjestää edes tuo yksi lento. Löytää yhtiö joka suostuu lentämään alueella ja löytää vakuutusyhtiö joka suostuu vakuuttamaan lennon ja matkustajat sen ajaksi, kun ilmassa lentelee ohjuksia ja drooneja.
Jutussa sanotaan lisäksi että tilanne voi rauhoittua pian ja sitten on kaupallisia lentoja. Itse mietin miten kalliita lentoliput tulevat olemaan alueella lähikuukausina. Voi olla että evakuointilento on pian halvemmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on matkalaukussa Chanelit, Pradat, Vuittonit ja Guessit plus valtava määrä iltapukuja, bikineitä, kenkiä jne.
Vierailija kirjoitti:
"Ulkoministeriön (UM) valmistelemalla kotiutuslennolla on suunnilleen 155160 paikkaa. Lento on määrä lentää sunnuntaina Omanin Muscatista Helsinki-Vantaalle.
Ulkoministeriön (UM) konsulipäällikkö Jussi Tanner sanoi tiedotustilaisuudessa torstaina, että toistaiseksi noin 600 Lähi-idän maissa jumissa olevaa on ilmoittanut olevansa kiinnostunut paikasta.
Lisää rahaa tarvitaan, koska UM:n on maksettava kotiutuslento ensin lentoyhtiölle. Tanner ei kertonut, mikä yhtiön hoitaa kotiutuslennon, mutta hän lisäsi, että se ei ole Finnair."
Mikähän Air India tuon suostuu lentämään.
Hinnasta vinkujat ei käsitä miten hankalaa on ollut järjestää edes tuo yksi lento. Löytää yhtiö joka suostuu lentämään alueella ja löytää vakuutusyhtiö joka suostuu vakuuttamaan lennon ja matkustajat sen ajaksi, kun ilmassa lentelee ohjuksia ja drooneja.
Jutussa sanotaan lisäksi että tilanne voi rauhoittua pian ja sitten on kaupallisia lentoja. Itse mietin miten kalliita lentoliput tulevat olemaan alueella lähikuukausina. Voi olla että evakuointilento on pian halvemmasta päästä.
Ihmetyttää ylipäätään että jotkut lentoyhtiöt siellä lentelee mutta ehkä ne on solmineet diilejä. Mutta koko ajanhan sieltä lähtee lentoja jonnekkin, Dubaistakin ja ehkä varmaan jännittäisi matkustaa mutta toistaiseksi ei oo onneksi sattunut mitään ja varmaan turvallisempaa lähteä Omanista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se kun ei siellä ole hätä. Siksihän sieltä ei evakuoida. Siksi ihmiset valittaa kuten aina kun lentoja perutaan. Nythän se ekaa kertaa tällaisessa tilanteessa mitataan, että onko turvallisuustaso-kriteerit oikeat vai ei. Ne, jotka kokevat ikäviä fiiliksiä ja pelkäävät, ajattelevat luonnollisesti että ei, ne, jotka ovat rauhassa ja esim. kauppakeskuksessa tai ravintoloissa, luonnollisesti että joo.
Eihän sieltä edes saa kertoa mitään tarkempaa isojen sakkojen uhalla. Olen ymmärtänyt että Iran onnistunut saamaan drooneillaan aika isojakin tuhoja USAn tukikohdissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sieltä edes saa kertoa mitään tarkempaa isojen sakkojen uhalla. Olen ymmärtänyt että Iran onnistunut saamaan drooneillaan aika isojakin tuhoja USAn tukikohdissa.
No tottakai saa kertoa, älä nyt jaksa. Propaganda, kauhistelevat kaikki kuolee-videot, valheet ja somekontentti otsikolla katastrofi ja kauhea mesta jne., on tietenkin kielletty/sanktioitu. Sua kukaan estä puhumasta faktaa ja itsestäsi tai kokemuksistasi. Jos sä et luota edes suurlähetystön arvioihin ja tiedotukseen, ei kyllä voi auttaa.
sota alueilla nopeus on valttia jos ei pääse pois on tilanne paha.toivon et suomi auttaa omat pois. noi on lomalaisia ,ei rikollisia kuitenkaan ja suomi noutaa ja lennättää ilmaiseksi niitä "vene" kriminaalejakin.
omia on autettava ,vaikka busseilla noutoa,pyytää apua arabimaita esim.majoitukseen jossain hallissa jne.apua muilta mailta ja paikkoja evakuointiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on matkalaukussa Chanelit, Pradat, Vuittonit ja Guessit plus valtava määrä iltapukuja, bikineitä, kenkiä jne.
Sitten ei muka ole varaa maksaa, että ne saa kuljetettua Suomeen? Samaan aikaan ollaan kyllä valmiita maksamaan hotellista yhdeltä yöltä enemmän kuin sen laukun kuljettamisesta, jotta olisi päästy kotiin.
Vierailija kirjoitti:
sota alueilla nopeus on valttia jos ei pääse pois on tilanne paha.toivon et suomi auttaa omat pois. noi on lomalaisia ,ei rikollisia kuitenkaan ja suomi noutaa ja lennättää ilmaiseksi niitä "vene" kriminaalejakin.
omia on autettava ,vaikka busseilla noutoa,pyytää apua arabimaita esim.majoitukseen jossain hallissa jne.apua muilta mailta ja paikkoja evakuointiin.
Juuri haastattelussa maassa asuvat totesi, ettei edes halua lähteä minnekään. Luottavat siihen, ettei mitään tapahdu - ja samalla siihen, että jos jotain oikeasti tapahtuu ja haluaakin pois, niin se kyllä heti järjestyy.
Vierailija kirjoitti:
Kuka lentää tuon lennon Suomeen jos se ei ole Finnair?
Kuka vaan maailmalta. Myös Suomessa on yksityislentoyhtiö, naapurimaissa useampia koneita mitä charteroida. Toki kannattaisi lentää mahdollisimman isolla koneella, niitä ei privapuolella ole.
Hinta on näköjään puolittunut, eli Suomi kustantaa sen toisen puolen, lisäksi bussikuljetukset Dubaista ja Anu Dhabista on järjestetty ja sisältyy hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottakai saa kertoa, älä nyt jaksa. Propaganda, kauhistelevat kaikki kuolee-videot, valheet ja somekontentti otsikolla katastrofi ja kauhea mesta jne., on tietenkin kielletty/sanktioitu. Sua kukaan estä puhumasta faktaa ja itsestäsi tai kokemuksistasi. Jos sä et luota edes suurlähetystön arvioihin ja tiedotukseen, ei kyllä voi auttaa.
Ei kaikki kuole, mutta kuka tahansa voi kuolla, kun drooneilla ammutaan hotellialueille ja turistikaduille. Mutta pitäkää te UAE-Suomi-ystävyysseurassanne virallista totuutta pystyssä ja viettäkää leppoisia brunsseja altaalla.
The Guardian äsken: sota eskaloituu ympäri maailmaa tavalla mitä ei pahimmissa kuvitelmissakaan ennustettu.
Those who warned that the US-Israeli attack on Iran would lead to war engulfing the Middle East have proved, if anything, conservative in their predictions.
https://www.theguardian.com/commentisfree/2026/mar/05/the-guardian-view…
Vierailija kirjoitti:
Hinta on näköjään puolittunut, eli Suomi kustantaa sen toisen puolen, lisäksi bussikuljetukset Dubaista ja Anu Dhabista on järjestetty ja sisältyy hintaan.
Katsoin juuri, että Dubaista pääsee Helsinkiin hintaan 555€. Ei toki suora lento.
Onks aurikanane siel?