Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤ LOKALutuset loppuviikko to-su ¤¤¤

03.05.2007 |

Laitetaas loppuviikolle uus pino, ettei tarvi mitää megapinkkaa selailla.. :)

Edelliset täällä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10197962&p=1&tmode=1&smod…

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille aktiivisesti kirjotteleville! Sujuu työpäivätkin mukavasti, kun pääsen välillä lukemaan teidän kuulumisia :)

Itsellä olo ollut suht normaali, neuvola kuun lopussa ja rakenneultra vasta juhannusviikolla, joten tuntuu, ettei tässä paljon ole jutun juurta.

Synnytyksestä sen verran, että minä raukkis kyllä aion ottaa kaikki annettavat piikit, ilokaasusta ei juurikaan ekassa ollu apua ja synnytys kun alkoi vesien menolla, niin ammeeseenkaan en päässy (etukäteen ajattelin, että se vois olla mukavaa). Ammetta vois kyllä olla mukava testata. Ja mies ehdottomasti mukaan ja tuo napero pääsee mummolaan!

Vaunuista sen verran, että tekis kyllä mieli ostaa jotkut todella laadukkaat tällä kertaa, mutta olisko normaalit vai tuplat paremmat, kun tuo eka on n. 2,5 v lokakuulla... Kokemuksia on halvoista yhdistelmistä, jotka puoltaa ja sohjossa siihen kyllä menee hermo!

Hyvää viikonloppua kaikille!

mussu ja napu 14+5

Vierailija
22/35 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOPPAJUDSKASTA...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin noista kopista... siis puhutteko te nyt kiinteistä kopista vaiko kantokopista??? Ne kun nyt on taas kaksi ihan eriasiaa miun mielestä :).

Eni vei, meillä siis emmaljungien KOVA KOPPA (eli siis vaunut on kaksi osaiset, istuinosa on hyllyssä sillon ku koppaa käytetään). PLUSSA kesällä viileä, toimii matkasänkynä, pohjassa tuuletusaukot (siitä ei kyl takeita et toimiiko ne :D) MIINUS nopeesti tuo matkasänky ominaisuus poistuu koska vauvan kasvaessa koppa käy ahtaaksi ja kuumaksi, jos koppaa joutuu kantamaan esim kerrostalon rappukäytävässä ni se PAINAA ja on hankala kantaa (nimimerkillä 6kk kannellu kolmanteen kerrokseen) etenki jos vauva viel kopassa, vie säilytyksessä enempi tilaa mitä nuo kantokassi sydeemit.... PEHMEE KANTOKASSI (basson baby) löytyy myös PLUSSAA lämmin, helppo kantaa, käy meillä niin parvekerattaisiin kun tupliin, tyttö 8kk mahtuu vielä kassiin, mutta just ja just, moni vauva tuskin enää tässä iässä viihtyis, säilyy pienes tilas, helppo pestä, kesken kaupunkikiekon voi lapsen ottaa kassista pois ja siirtyy käyttää rattaita (eli selkänojaa ylös jne), eikä istuin osa siis vie varastotilaa tms koska on kokoajan käytös MIINUKSENA kuuma kun kelit lämpiää, ahdas, meidän pussi systeemi on kans semmonen et siitä voi tehdä lämpöpussin mutta ei se minusta siinä tarkotuksessa ole hyvä, ja mikä kauheinta meidän tyttö on niin rakastunut pussiinsa että siitä luopuminen on ollu tuskaa :D...

Joopas joo, eipäs miula ny sitten kummempia... siivousurakka odottaa...

Vierailija
24/35 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä rattaiden/vaunujen hankinnasta... jos mie nyt ostasin uudet niiiiiiin 1) testaisin ne kunnolla. Eli ripeetä kävelyä vunujen kanssa ja katso koliseeko jalkasi vaunuihin 2) meinaatko kulettaa vaunujen alla kymmenien kilojen ruokakasseja? jos kyllä niin semmoset rattaat missä metalli kori alla ovat +++ 3) Kunnon hyttyssuoja 4) jos vaunujen työntäjät kovin eri mittasia niin millainen on aisan korkeudensäätö mekanismi, että kestää varmasti jatkuvan rumppauksen 5) haluatko näppärät kaupunki rattaat vai kuljetko metsäteitä pitkin 6) miten rattaisiin on saatavilla varaosia, vai onko rattaat vaan tarkoitettu tälle yhdelle ja ainoolle, joten varaosilla niin väliä :)...

Mie ottasin ite tämmöselle loppuvuoden vauvalle yhdistelmät pehmeellä kantokassilla, isoilla ilmakumirenkailla ja mielellään metallisella tavarakorilla. Heittoaisa ois näppärä muttei välttämätön...

Vierailija
25/35 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja korjaus heti alkuun, aloin tänään etsimään meidän yhdistelmien takuupapereita ja käyttöohjeita niin vaunut onkin siis Brion wave duot, eikä novat meillä, mutta samapa tuo... Hyvät on olleet ja nyt myyntiin alan laittamaan niitä, meinaan kesän ja alkusyksyn pärjätä meidän matkarattailla, vaikka ne onkin tosi huonot työnnellä. Ja tuplat ostin jo nyt kun oli tarjouksessa, eli brion twinette tuplat. On nekin täällä meidän ahtaassa asunnossa tilaa viemässä, mutta olen vähän hätäinen aina kaikkien asioiden suhteen ja niin myös näiden hankinnoiden kaikki pitää saada ja heti. No nyt ei enää sitten olekaan mitään ostettavaa kun kaikki muut on jo valmiina.

Olin tänään aamulla rakenneultrassa ja kaikki hyvin ainakin päällisin puolin oli kätilön kommentti. Kätilöllä tuntui muutenkin olevan ilmeisen huono päivä, joten käynti oli lähinnä epämiellyttävä, vaikka toki aina tuottaa iloa nähdä pikkuinen masussa, joten siihen sitten miehen kanssa toki keskityttiin eikä kiukkuiseen kätilöön. Sukupuolta ei suostunut sanomaan, mutta itse olisin kaiken tarkkailun jälkeen sitä mieltä että toinen tyttö on meille tulossa ja minusta oikein kivaa niin, miehen kyllä tiedän " salaa" toivoneen poikaa, vaikka on sanonut ettei sukupuolella ole mitään väliä.

Mulla on kauan odotetut 5 vapaata nyt, vasta ke iltaan töihin, ihanaa. Yritän saada levättyä, päänsäryt on kyllä ottaneet oman veronsa tällä viikolla. Eipä muuta kun untenmaille tytön kanssa tai tyttö jo kylläkin nukkuu mutta liityn seuraan, mies töissä kuten aina illat, yhteistä aikaa ei kyllä juurikaan ole, mutta ei voi mitään ja pitää vaan toivoa että sitä sitten joskus tulevaisuudessa on vähän enemmän.

Katuska ja 19+0

Vierailija
26/35 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukavaa, kaverit kävi kylässä ja jaksoin ihan itse tehdä pizzaa. Nam! On taas tulossa melkoinen viikonloppu tiedossa, toivottavasti ei mene liian rankaksi. Huomenna äiti tulee kylään ja iltapäivällä on yhdet lastenkutsut, sunnuntaina kuoron kevätkonsertti ja maanantaina pääsykoe (arvatkaa vaan huvittaako lukea)... No, sitten helpottaa tällaisten menojen kanssa...

SYNNYTYKSESTÄ oli jo puhetta. Sitä minäkin olen pohtinut, että mihin tuo esikko tyrkätään. Jos viikonlopulle sattuu niin mummolaan, mutta viikolla ei kyllä hajuakaan. Pitää alkaa pohjustamaan jotain hoitajaa. Miehen sisko asuu aika lähellä, tosin käy vielä lukiota mutta on kyllä oikeastaan ainut vaihtoehto... Ehkä se yhden päivän " lintsaaminen" ei haittaa? Samoin tota synnytystä olen miettinyt, kun esikkokin syntyi 7 tunnissa niin pitääkö nyt lähteä ekasta supistuksesta?

Sitäkin vähän pelkään, että tulee niin vauhdilla ettei kerkeä ottamaan epiduraalia... Ei sillä, kyllähän tuosta todennäköisesti hengissä selviäisi, mutta kun se epiduraali oli kyllä niiiin mukava kokemus... Testasin myös sen ammeen, ja se oli oikein hyvä sekin, joten jos luomuna aikoo niin suosittelen kyllä lämpimästi. Nyt kuitenkin jättäisin ammeen väliin ja ottaisin suoraan sen epiduraalin - hittojakos sitä kärvistelemään jos kuitenkin sen aikoo ottaa! ;)

Tällaisia tänä perjantai-iltana. Kohta onkin jo todella hyvä hetki mennä nukkumaan... :) Hauskaa viikonloppua koko poppoolle!

Suhni

Vierailija
27/35 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää iltaa tai nythän pitäisi kait sanoa yötä :) meillä oli tas tänään neuvola ja totesin että kaveri on tainnu tulla äitiinsä, eli ei mitenkään parhaimillaan heti aamusta. Sydänääniä kun piti kuunnella ni kääpä meni kokoajan karkuun ja sitten kun suostu pysähtyyn niin sitten ruvettiinki potkii laitetta ( itse en niitä liikkeitä vielä tunne mutta kovasti hän siellä temmelsi), ei tainnu tykätä kun painettiin mahaan :) Muuten oli kaikki taas hyvin painokin alkanu pysyyn kurissa (tullu jo 3,5 kg) kun mulla sitä alko tuleen heti alussa. Onneks toi lähtöpaino oli normaali ettei kerry liikaa ruoka vaan on maistunu hyvin mutta nyt kun väsymys on helpottanu ni on jaksanu lenkkeilläkin. Rakenneultraa odotellessa niin näkee minkälainen vekkuli sieltä on tulossa ja pääsee tuo isukkikin mukaan, siihen ei enään onneks oo kun 3vko.

möhö ja kääpä 14+5

Vierailija
28/35 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut rauhallista aikaa mahan kans. Vatsa on jo iso, mutta liikkeitä ei tunnu. Sellanen kai se sit on supistus, en tiedä kun ei oo kokemusta, maha menee kivikovaksi kauttaaltaan hetkeksi niin on sellasta joka päivä johonkin aikaan.

Me suunnitellaan häitä ja suurempaan asuntoon muuttoo, joten en oo kovin ehtiny täällä palstalla vierailla. Nyt luin taas pinot läpi ja toi B-Y:n juttu kosketti, jaksamista sulle ja uskotaan että kaikki kääntyy parhain päin.

Hankinnat keskittyy nyt noihin häihin, joten vauvan hankintoja ajatellaan sen jälkeen.

Tänne oli täs välis tullu tosi paljon uusia nimimerkkejä. Onko kellään tietoa tämän hetkisten lokakuisten määrästä? Sillon kun oli esittelyt niin myöhästyin ja kukaan ei sitten jaksanut lisäillä meitä jotka oltiin myöhässä sinne listaan. Olis kiva, jos joku osais tehdä sen listan uudestaan päivitettynä. No kattellaan taas:)

Vierailija
29/35 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keno100 RV15+5

Vierailija
30/35 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keno100: nostin tuon Lokalutusten listan ylemmäs ja päivitinki sen taas samalla. Kyllä sut oli sinne lisätty jo aiemmin :)

Nyt listalla on 124 odottajaa, mutta uusia ei varmaan ole vielä mukana, joten käykääpä laittamassa tietojanne sinne, niin päivittelen sitten taas listan jossain vaiheessa, kun ehdin.

Ihanalta kuullostaa tuo häiden suunnittelu. Me oltii vuosi sitten samassa tilanteessa. Vaikka välillä meinas pientä stressiä pukata, ni oli se vaan hienoa. Toisiks parasta koko avioitumisesta, itse avioon pääsemisen jälkeen siis, tais olla tuo suunnitteluvaihe. :)

Kävin äsken etsimässä viime raskauden aikaisen päiväkirjanki ja sitä oon nyt pitkin iltaa lueskellu, tippa linssissä. Ja ihanaa, olin joskus tajunnu tulostaa tänne odotuspalstalleki sillon reilu 2 v. sitten kirjoittamani synnytyskertomuksen. Siitähän ne padot vasta aukeski, kun sitä lueskelin. Oli se vaan huippuhieno kokemus.

Tänää on ollu taas pitkästä aikaa huippuhieno sää. Intouduttii oikein grillaamaanki tossa partsilla, kyllä vaan oli wilhelmi hyvää pitkästä aikaa. :P

Aurinkoista viikonvaihdetta!

sapa rv 17+1

Vierailija
31/35 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva oli taas keskusteluja lueskella!

Kävin eilen vieraidemme kanssa lelukaupassa, josta paljastui myös vaunuosasto, hoitopöytiä, sänkyjä jne. Ja arvatkaa, kelle iski valtava vauvabuumi ja varustelukierre :) En kyllä mitään ostanut, mutta maltan tuskin odottaa, että vien miehen sinne kauppaan ja ruvetaan suunnittelemaan. Aivan ihana liike!

Ei varmaan osata noita vaunuja täältä ostaa. Mulle kun tuo kovakoppa-pehmeäkoppa-systeemit on vieläkin vähän epäselviä, vaikka niistä hyvää selostusta tänne joku laittoikin. Mutta kommenttienne perusteella syysvauvalle kannattaisi ennemmin ostaa vaunut pehmeällä kopalla. Onko teillä kellään kokemusta merkeistä Inglesina tai PegPerego - niitä näyttää täällä olevan aika paljon, onko niitä Suomessa myynnissä?

On ollut tosi mukava keskustella vieraana olevan pariskunnan kanssa. Erityisesti vaimolta on tullut juttuja kyseltyjä. Juuri tuossa synnytyksistäkin juteltiin. Ihan selvittävältä hommalta vaikutti :) Ja antoi myös hyvän vinkin siitä, että kaikkea myynnissä olevaa vauvasälää ei tosiaan tarvitse - kannattaa monia juttuja hankkia sitten, jos tarvetta ilmenee. Malttia kehiin :)

Ihana oli lueskella, että kaikilla oli hyviä vaavikuulumisia, jotka olivat neuvolassa käyneet. Ja sinulle, joka olet lähdössä lämpölomalle, niin toivottelen oikein mukavaa matkaa!

Fudgis 16+6 (jee, huomenna uusi viikko käyntiin :))

Vierailija
32/35 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaista pahoinvointia ei ole ollut enää viikkoihin, vain satunnaisina iltoina on vähän etonut. No nyt aamulla neiti 2-v, joka opettelee pottailua, teki hienot kakat pottaan mutta sitä tyhjentäessä oksennus sitten vaan tuli.... Olen kyllä muutenkin välillä vähän herkkä vastaaville hajuille, mutta eipä nyt sentään oma lapsi ole aiemmin tuollaista aikaan saanut. No, tyhjenipä maha kun tulikin syötyä ihan liikaa aamupalaa:D:D

Uutu 14+

Vierailija
33/35 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskellut olen kyllä silloin tällöin, mutta enpä ole " ehtinyt" kirjoitella.

Meille kuuluu ihan hyvää. Voinut olen ihmeen hyvin, ei mitään valittamista. Näin aina sunnuntaisin, kun viikot täyttyy (eli uusi LA on 7.10.07), olen alkanut mitata vatsani ympärystä (kiitos vinkistä sinulle, joka kerroit mittailevasi). Nyt se on 100cm. En mä mikään pyykkilautavatsa ole koskaan ollut, mutta raskaus näkyy kyllä tosi hyvin. Ihanaa...

Taas tänään heräsin klo 7.30, vaikka olisin voinut nukkua pidempäänkin ja mies tuossa edelleen nukkuu. Ennen nukuin viikonloppusin hyvin klo 10 asti, mutta näin raskausaikana olen ollut aamuvirkku. Uni vaan ei tule. Liekö ihan hyväkin, kun ajattelee sitten äitinä olemista.

Näin kun odottaa esikoista, tuntuu kyllä vielä tosi oudolta ajatella, että meitä on vajaan puolenvuoden päästä 3 henkilöä ja esimerkiksi jouluna ollaan oltu lapsiperhe jo jonkin aikaa. Vielä se tuntuu oudolta. Hankintoja kun en ole vielä tehnyt. Tällä hetkellä mulla on ostettuna vain yksi äitiyspaita ja kahdet äitiyshousut. Muutaman paidan sain kaverilta (olin jo unohtaa ne). Lisää vaatteita on luvassa tutuilta. Tarvikkeita, vaatteita ym aiomme hankkia vasta myöhemmin kesällä.

Niin, 21.5.07 meillä on sitten se rakenneultra. Toivottavasti silloin kuulemme jotain sukupuolesta. Pari viikkoa vielä...

Eilen tuli taas mietiskeltyä nimiä. Se pojan nimihän meillä on ollut jo mietittynä kauan aikaa, mutta eilen tuli sitten jo tytöstäkin yksi vaihtoehto...

Joo, mutta kaipa mä menen laittamaan pyykit kuivumaan ja aamupalaa ja sitten herättelemään miestäni...

Hanne77 ja 18+0

Vierailija
34/35 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon tauon jälkeen taas pinoudun...

Italian reissu tuli tehtyä ja kyllä menikin hyvin. Nähtävää riitti ja kaunis sääkin oli yhtä päivää lukuunottamatta. Jaksoin hyvin kävellä katselemassa kaikki tärkeimmät nähtävyydet. Italialainen ruoka ei kyllä suuremmin säväyttänyt, uskoisin, että osaan itsekin tehdä vastaavaa pastaa/pizzaa. Jäätelö oli kyllä omaa luokkaansa, nami!

Nyt sitten ollaankin miehen kanssa riidoissa. Alkoi nyppiä vätystely :-( enkä aio antaa periksi tässä riidassa.

Esikoisen 4-v synttäreitä vietettiin eilen lähes koko päivä. Illalla alkoi olla jo takki vähän tyhjä mutta onpahan nyt sitten nekin juhlat vietetty. Tyttö sai olla prinsessana koko päivän ja kyllä hän olikin :-) Ensi vuonna vietetäänkin sitten kaksi lasten synttärijuhlaa!

Rooman matkalla tämä tulokas alkoi sitten säännöllisen potkimisen. Nyt tuntuu liikkeitä joka päivä vähän joka välissä. Helpottava tunne koska jossain vaiheessa alkoi tuntua että niitä ei enää tule ollenkaan alun potkujen jälkeen.

En jaksanut lukea koko pinoa, mutta lupaan aktivoitua sillä saralla :-)

Hyvät voinnit!

Yrjö 18+1

Vierailija
35/35 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Inglesinan matkarattaat, olisiko ollut " espresso" tuon mallin nimi. Olen niistä kyllä kovasti tykännyt, mutta ei matkarattaat tietenkään mitkään pienen vauvan vaunut ole, noista kun ei saa edes selkänojaa kokonaan alas. Ja vaikka renkaat onkin aika isot verrattuna moniin muihin merkkeihin, ei noillakaan tee juuri mitään esim. lumessa. Nyt kesän lähestyessä työntelen kuitenkin mieluummin tuota 1-vuotiasta noilla matkiksilla kuin raskailla Brioilla...

Suomessa en ole nähnyt Inglesinalta tai PegPeregolta " kunnon vaunuja" , siis sellaisia isompia (en kyllä ole etsinytkään). Aika kalliitakin nuo merkit täällä on, tosin myös laadukkaan maineessa (ja minusta vaunuissa kannattaa ehdottomasti panostaa laatuun!). Kannattaa varmaan kattella sielläkin nyt ihan rauhassa niitä malleja ja hintoja - sittenhän voi vaikka netistä tilata sellaiset kuin tykkää (monet on kehuneet nettikauppoja toimiviksi ja halvoiksi).

Sitten vähän omia kuulumisia: tänään on taas rankan v*****ksen päivä. Kissat riekkuivat puoli yötä (toinen on kipeä ja toinen osoittaa mieltään), esikko heräsi äärimmäisen kiukkuisena liian aikaisin kissojen rymistelyyn ja mies on ollut täysin sietämätön koko päivän. Huoh. Minussa ei tietenkään ole mitään vikaa... ;) No, nyt kaikki muut taitavat nukkua, isäntä ja esikko ilmeisesti nukahtivat sohvalle maitopullon ääreen. Söpöä... Nyt siis hetki omaa aikaa, pitääkin lähteä viettämään sitä!

Suhni