¤¤¤ LOKALutuset loppuviikko to-su ¤¤¤
Laitetaas loppuviikolle uus pino, ettei tarvi mitää megapinkkaa selailla.. :)
Edelliset täällä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10197962&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (35)
Ensinnäkin olen tosi pahalla päällä, en saanutkaan mulle jo melkein luvattua työtä kesäksi. Nyt olen raivoisasti yrittänyt etsiä muuta ja kaksi haastattelua sainkin jo sovittua. Ei ihan omaa alaa, mutta sinne päin. Voi olla raskasta, en tiedä kun ei ole kokemustaihan kyseisestä työstä, mutta pakko saada jotain kesä-elokuuksi ainakin. En meinaa haastattelussa kertoa olevani raskaana, jolleivät sitä huomaa (epäilen).
Ja sitten toiseksi olen pähkäillyt, että liikkuuko vauva jo? Voiko liikkeet tuntea rv 15-16? Olen nyt viikon verran ollut tuntevinani pieniä hipaisuja, kutitusta, töytäisyjä..vaikea kuvailla, mutta jotain kuitenkin. Vai onko ne vaan mun suolet? En mä tiedä. Ensisynnyttäjä olen, eli voiko olla mahdollista? No, jään odottelemaan lisää näitä jänniä tuntemuksia.
Neuvolaan menisin mielelläni, mutta mulla on ultra vasta kesäkuun alussa ja sitten neuvolaan. Ennenkin saa mennä jos haluaa, en tiedä tilaisko sitten sen ajan. Kauheen pitkä väli jos viimeksi olin neuvolassa (lääkärillä) rv 13 ja seuraavan kerran vasta rv 20 jälkeen. Eikä viimeksi otettu mitään kokeitakaan (pissaa, verenpainetta tms). Niistä on aikaa tosi paljon, joskus rv 8. Toisaalta ei mulla mitään vaivaakaan ole, tilaisinko sen ajan sitten turhaan?
Eilen saatiin meille vihdoin uusi sänky ja tehtiin pieniä järjestelyjä muutenkin. Nyt harmittaa, kun en saanut suutani auki. Nyt meille ei sitten ilmeisesti tule kunnollista hoitopöytää, vaan vanhan kirjoituspöydän päälle vaan joku taso/pehmuste. Pitää tutkia miten siitä sais kivan näkösen. Onhan tuo edullinen ratkaisu, mutta ei ihan sellanen kuin ajattelin. Kauheesti olis hankittavaa, esikoista kun odotetaan niin kaikki pitää ostaa. Käytettynä saadaan jotain, mutta en tiedä oikein mitä kaikkea. Kehtaisko sitä jo sanoa käytetyn tavaran tarjoajille, että älkää vaan puhuko niistä, tuokaa ne näytille, että tiedän mitä haluan ostaa lisää! Mutta kaikki vaan sanoo, että on tässä aikaa. Eilenkin tehtiin yhden vähän iäkkäämmän sukulaisen kanssa kimppatilausta hobbyhalliin ja meinasin ostaa vauvan peiton+tyynyn 15 eurolla. Sukulaistäti voimakkaasti sanoi, että mitä sä tollasia vielä ajattelet, että jätin sitten väliin. Ihan kuin kaikki odottais, että tässä raskaudessa kävis vielä huonosti tms kun mitään en sais hankkia vielä. Ärsyttää!!!
Tintti rv 16 tasan
Kyllä ne ihan liikkeitä on, onneks olkoon! :)
Mulla tuntui nimittäin kanssa esikoisen odotuksessa rv 15 ekat liikkeet, ihan mahdollista se on (jotkut voi tuntea ne vieläkin aiemmin).
Mitä tuohon hankintojen toppuutteluun tulee, niin älä anna muiden mielipiteiden vaikuttaa sun tekemisiin.
Tää nyt kuullostaa ihan kamalalta, mutta fakta on se, että mitä vaan voi sattua ja vielä siellä ihan viime metreilläkin tai synnytyksessä, joten sen takia ei kannata jättää hankintoja tekemättä, että joku yrittää pessimistisesti väittää, että vielä on liian aikaista. Kuitenki suurin osa raskauksista menee hyvin alusta loppuun, joten parempi vaan nauttia raskausajasta niin täysillä ku mahdollista ja haaveilla tulevasta vauvasta. Konkreettisemmaksihan se vauvakin tulee, kun sille on jo jotain hankittuna. :)
(nonii, nyt mie kuullostan jo siltä ku yllyttäisin oikein kaikkia ostamaan paljon kaikkea...)
sapa taas
Minä myös joudun välillä suojaamaan mahaa esikoiselta (2+ v.), onneksi hän on jo aika hyvin sisäistänyt että äitin päällä ei saa kiipeillä, mutta isin päällä saa:). Ollaanko me outoja, kun ei olla esikoiselle vielä vauvasta kerrottu? Olen vaan ajatellut, että sitten syksymmällä kun maha on jo selvästi iso, voi jotain kertoa. Ei kuitenkaan liian aikaisin, ettei odottaminen ala käydä pienelle vaikeaksi:) No saa nyt nähdä. Tietysti me puhutaan raskaudesta ym. ihan avoimesti, mutta ei vaan olla vielä mainittu että äitin masussa asustelee vauva.
Noista hankinnoista: minä kuulun siihen ryhmään että haluan tehdä hankinnat vasta melko myöhään. Onhan tuossa taustalla ehkä hieman taikauskoa ;), mutta myös sitä, että haluan miettiä rauhassa mitä ostaa (hinta, ominaisuudet jne.). Esikoisellekin tehtiin hankinnat melko myöhään. ja nyt kun ei tarvitse kovin paljoa tavaraa ostaa, niin ne vähätkin (vaunut, turvakaukalo lähinnä) ennättää vaikka syntymän jälkeenkin. Siis kun esikon kaukalo on vielä varalla eli synnäriltä päästään sentään kotiin:) Vaatteitakaan ei varmaan kovin paljoa tarvitse ostaa. Ä-pakkausta ei ehkä oteta, esikon vaatteet kelpaavat ihan hyvin. Tietty sitten kun nyytti on sylissä ja tiedetään kumpi hän on, sitten pitää jotain uuttakin ostaa.
Vaan nyt lopetan jaarittelun. Omaan napaan ei mitään ihmeellistä.
Uutu 14+
Tervetuloa uusille.
HANKINNAT JNE En osaa vielä mitään hankkia, ei ole niin konkreettisen tuntuista vielä. Masun kasvua odotellaan...
RINNAT Eilen illalla huomasin, että rinnat olivat menneet kauttaaltaan ihan sinisiksi, siis silleen, että siniset verisuonet oli IHAN näkyvillä pinnassa. Mikä lie ilmiö. Aika ällön näköistä ;). Pitäisi varmaan ostaa paremmat rintsikat.
Mukavaa odotuksen jatkoa kaikille
AJL 14+6 (jeejee, huomenna taas uutta viikkoa)
Kiitoksia kaikille viime pinossa vaunugalluppiin vastanneille. Brion Novat saivat eniten ääniä :) Myös ne kolmipyöräiset vaunut alkoivat kiinnostaa. Täytyy perehtyä asiaan tarkemmin. Kiitos Ghigille muistutuksesta, että täällä ei välttämättä myytävät vaunut ole talvenkestäviä! Itsellä ei tuo olisi käynyt mielessäkään. Jätetään hankinta varmaan siis sovinnolla Suomeen.
Sellainen jatkokysymys olisi teille kokeneemmille, että suositteletteko kovaa vai pehmeää koppaa?
Onnea sinulle, joka ihanasti kirjoitit vauvan hippailuista. Voi että minäkin niitä odotan. Eilenkinillalla makoilin pedissä pitkään paikoillani ja koetin tunnustella, mutta en huomannut mitään. No, ehkä tässä muutaman viikon sisällä...Hippailujen tunteminen toisi raskauden niin kovin paljon konkreettisemmaksi ja rohkaisisi sen suhteen, että masussa on eloa. Ultrakäynnistä on aikaa jo pitkästi yli kuukausi ja seuraava vasta kesäkuussa.
Hankintoja en ole vielä tehnyt, mutta kuten huomaatte, niin tuo vaunuasia on nyt mielessä. Ihana, kun mieskin on siitä innostunut ja välillä myyntisivuja surffailee! Hyvät käytetyt tulisi meille kyseeseen myös. Myös turvaistuin autoon sellaisella irrotettavalla kopalla on tarkoitus tässä hankkia, jahka edullinen ja hyvä sattuisi kohdalle. Ostelin vauvanvaatteita, ennen kuin vaavista oli vielä edes tietoa (lahjaksi muille, joojoo :)). Nyt en ole mitään osannut ostaa. Haluan varmaan tuntea jotain hippailuja ensin ja saada asian vähän konkreettisemmaksi. Eka lahja saatiin, kun anoppiväki kävi täällä kylässä ja huomasivat vauvayllärimme, niin ostivat sellaisen söpön oloasun. Bebèn eka lahja :)
Mukavia odotushetkiä!
Fudgis 16+4
Pitkästä aikaa taas ilmoittelen itsestäni tännekkin.
Tervetuloa kaikille uusille,minunkin puolestani:))
HAKINNOISTA: Meillä on kaikki tarvittava edellisiltä vielä jäljellä, joten eipä hirmuisesti tarvitse hankkia mitään suurempaa.Vain sitten lähempänä uusia tuttipulloja jne.
Meillä on vieläkin melko hyvässä kunnossa noi emaljungan yhdistelmät,uudet renkut vain on ostoslistalla, kun entiset on jo kuluneet melkoisesti.
Täällä tänään on neuvolareissu taas heitetty ja kaikki oli hyvin.
Sydänäänet kuuluivat heti kun anturin masulle laittoi,ei tarvinnut etsiä eikä hakea ollenkaan.
Paino noussut kuukaudessa 1kg,joka on kuulemma ihan ihanteellinen painon nousu.
Pissa puhdas ja verenpaineet loistavat,jota en meinannut uskoa sitten millään,eikä meinannut th:kaan.
Seuraava käynti on sit 2viikon kuluessa,jolloin myös ensimmäinen sokerirasituskoe.
Voi itku kun saa odottaa vielä kauan ennen kuin pääsee rakenneultraan, joka on vasta 4.6....Kun ei malttais millään odotella.
Täällä pientä hiplailua tuntunut jo jonkin aikaa,ja kyllä tuntuu aivan ihanalta kun pikkuinen kutittelee äitiä sieltä masusta.
Pitiköhän minun kommentoida vielä johonkin....Siis tämä raskaus on tehnyt minun muistista todella huonon.
Nyt on mentävä:) Tari rv 14+6
miten sitä sitten hakeutuukin tänne kunhan vain saa koneen avattua =)
Ainoa mitä vauvan vaikutuksesta aion lähi aikoina hankkia on valmistujais puku. Tai siis kyhään sen itse, mutta kun haluan siitä suht hienon enkä mitään " säkkiä" , niin kehitteleminen meinasi hieman aiheuttaa pään vaivaa =) Näin ollen siitä tulee aika tyköistuva, mutta masunkohdalle poimutusta jotta massukin mahtuu menoon mukaan.
Sais vain vielä vihon viimeiset tenti alta pois niin, olisi taas yksi asia vähempänä...
Liikkeitä ei tunnut vielä, mutta onhan tässä aikaa..OIkeastaan olisi jo mukavaa että sais tosiaan konkreettisia muistutuksia että kaikki olisi hyvin. Nyt kun olen pongannut jo muutamia supistuksiakin, tosin kivuttomia, mutta ne ne auko viimeksikin hieman paikkoja...
Mutta eipä nyt ehtinytkään enempää kun pitänee taas joutua.
jaksamisia kaikille!!
moonshine 15+2
Täälläkin on ollut kutitusta ja hipaisujen tuntemista.Kiva illalla aina hiljaa tunnustella tuntuuko mitään.
Täällä vasta 15 ja 4 viikot.Huomenna neuvolaan mittailemaan verenpaineet ym..
Kauhean pitkä aika tohon kesäkuun ultraan.Ostelin tossa muutamia bodyja ja potkareita.On ne söpöi.
Äitilläni on kuulemma ihan sellane fiilis,että me saadaan tyttö.
Itestä tuntuu ihan toiselta..Saas nähä sitten.
Moikkelis vaan
On tullut taas pitkäaika tauoa kun on ollut lomaa ja sen sellaista :)
Täällä arki etenee ihan hyvää vauhtia. Muita ongelmia ei oikeastaan ole ollut kuin juuri noita SaPan kuvaamia repäsyjä, mulla vasemmassa nivusessa. Ne on tosi ikävän tuntuisia. Supistuksia kuitenkaan en ole tuntenut. Liikkeistä en ole ihan varma.
Mä pääsin töissä kurkkaamaan mahaan viime viikolla ja se oli kyllä ihan helpottavaa huomata, että edelleen sielä kaveri heiluu - välillä kun jo epäilee koko asiaa :)
HANKINNOISTA niin vaatteita meille on kertynyt tutuilta aika paljon ja muutenkin on tiedossa mistä mitäkin saadaan. Itse kuulun tälläisiin varmistelijoihin, että olen päätänyt hommata ja laittaa kaikki ajoissa reilaan...olen jopa pessyt vaatteita sitä mukaan kun olen niitä saanut jo valmiiksi laatikoihin odottamaan :)
Meillä kyse on lisäksi myös kulujen jakautumisesta vähän tasaisemmin....
Kiva kuulla, että teillä kanssa sisarilla menee hyvin :)
Meillä seuraava etappi on toukokuun lopussa rakenneultra, jota kovasti odotetaan, koska halutaan tietää sukupuoli etukteen. Isu veikkaa tyttöä ja mä poikaa, joten katsotaan kumpi vedon voittaa.
Mukavaa loppuviikkoa teille kaikille!
Katarina 16+loppuosat ja " Riitta"
Tänään oli toka neuvola.. ja tyhmä en muistanu et ennen neuvolaa mie en saa syödä mitään makeeta.. vetelin sitten urakalla lakuja ja niinhän siinä kävi että sokerit oli virtsassa ++... argh, nyt sitten olen 10h syömättä ja vien huomenna näytteen terkalle.. ketuttaa... mie jaksa siellä aina ravata noitten kuspurkkien kaa :( (edellisissä raskauksissa varmaan kerta kuukauteen olin jonnekin pissiä raahaamassa, nice).
Tyttö 2 vee ei hirveesti mahan päällä hypi mutta tyttö 8kk senkin edestä :). Ei mua ole hirvittäny vielä yhtään. Ja ollaan kerrottu tytöille että sisko tai veikka tulee, mut ei tuo vanhempi honase asiaa olleskaan. Varmaan sit alkaa käsittämään kun maha on iso.
Mein kuopus oppi eilen nousee seisomaan. ou jee, saa mamma olla tarkkana et millon kolisee :S.
Kovakoppa/pehmeekoppa.. molemmista hyviä kokemuksia. Kannattaa ite miettii et mitä siltä kopalta haluaa. meillä emmaljungan kovakoppa, brion kovaa ei miusta voi edes kovaksi sanoa...
HANKINNAT ei edelleenkään osteta mitään tälle... HOITOPÖYDÄSTÄKIN sen verran että se on meillä ollu vaan vaatteiten säilytystä varten. Ihan turha kapistus mein perheessä, mutta tää on taas makuasioita. Kaveri vaihto vielä 2 veen vaipat hoitopöydällä :).
eipä tänne kummempaa...
väpä ja touho 14+3
On ollut hauska seurata keskustelua siitä, paljonko isommat sisarukset ymmärtävät masuvauvasta. Meillä esikko on vasta 1v4kk nyt, joten ei ymmärrä yhtään mitään tulevasta. Vauvanukkea hän on kuitenkin alkanut " hoitaa" ainakin yrittää syöttää nukkeaan ja heijaa sitä.
Omaan oloon ei kuulu ihmeitä. Masun asukas on niin hiljainen, että ihan ihmetyttää. Ensi viikolla on onneksi rakenneultra.
Vaunuista vielä muutama sananen. Niin, Fudgis, toki sielläkin myytävät vaunut voivat olla talvenkestäviä ainakin, jos merkit ovat samoja kuin täällä Pohjolassakin (esim. Brio, Teutonia, Emmaljunga jne). Renkaisiin kannattaa kiinnittää huomiota, koska meidän vauvojemme rattaita tullaan työntämään lumisohjossa.
Kova/pehmeä kantokoppa taitaa olla makuasia. Meillä on noissa Brion Novissa kova koppa ja kyllä se minun mielestäni ihan kova on. Kovassa hyvää on se, että se on tilavampi ja siitä saa pikkuvauvalle vaikkapa matkasängyn reissujen ajaksi (tosin meillä esikoinen nukkui kaikki mummolavierailut vieressä kymmenkuiseksi saakka ja sen jälkeen matkasängyssä...). Kova voi kuitenkin olla viileämpi, mutta saahan sen topattua kunnolla. Pehmeästä kantokopasta osaa varmasti kertoa joku, jolla sellainen on. Ainakin se on helpompi kantaa (onko?) ja kevyempi.
Vaunuterveisin,
Ghigi (rv 18+1)
Tuosta KOPPA-asiasta: meillä on Brion kova koppa ja olen siitä kovasti tykännyt (ja kyllä minäkin sitä kovana pidän, ei ainakaan mikään lerppu...). Minulla ei kyllä ole minkään laista kokemusta pehmeästä kopasta... Mutta kun esikko syntyi keväällä, niin kova koppa oli viileä ratkaisu kesäksi ja tosiaan toimi sitten " matkasänkynä" . Pehmeä olisi ehkä joustanut enemmän ja sen myötä sitä olisi voinut käyttää pidempään, mutta mene ja tiedä. Kai se on enempi makuasia.
Minä olen myös enempi myöhäinen hankkija. Esikoista odottaessa asuttiin kyllä niin pienessä kämpässä että sinne ei mitään haluttukaan ennen kuin oli ihan pakko... Muutenkin on alkanut ahdistaa tämä kertyvän tavaran määrä, vaikka nyt asutaankin tilavammin... Mutta saahan sitä ostaa vauvalle hyvissä ajoin jos haluaa, ja silloin tosiaan kustannuksetkin jakautuvat tasaisemmin. Me vaan pistettiin palkasta syrjään ne alkukuukaudet ja ostettiin sitten yhdellä rysäyksellä kaikki. Mutta ei tosiaan kannata jättää ostoksia tekemättä siinä pelossa että " jotain tapahtuu" - se " jotain" voi tapahtua synnytyksessä tai sen jälkeenkin... Tosin yksi tuttava (jolla on ollut huonoa onnea lapsiasioissa) teki kaikki ostokset vasta terveen lapsen synnyttyä, ja kuulemma sekin toimi ihan hyvin. Kukin tyylillään...
Njaah. Jotain tekis mieleni syödä... Kaapille siis! ;)
Suhni & Monni (16+0?!)
Olen ollut vähän vajaakuntoinen enkä ole saanut aikaisiksi kirjoitella.
Keskiviikkona oli neuvola ja terkka olisi lähettänyt lääkärin kautta saikulle koska selkä on ihan tohjona ja alkaa olla aikas paljon turvotusta. Edellisessä raskaudessahan minulla oli vaikea pre-eclampsia ja sitä tässä pelkäänkin. Verenpaine oli hieman tosin laskenut joten siksi varmaan huimaa niin kovaa ja valoja lentelee silmissä.
Alaselkä on niin kipeä etten voi nukkua kunnolla öisin ja töissä on vaikea istua koko päivää. Pomo toi miulle eilen ihanan lämmitettävän geelityynyt joka lievittää hieman. Yritän nyt kestää vielä vähän aikaa joskko tämä helpottaisi ja sitten jään saikulle jos ei.
Terkka sanoi tunteneensa vauvan liikkeet Masun päältä siellä neuvola käynnillä. Seuraava käynti on kk päästä lääkärillä keskussairaalassa.
Kantokopista: Meillä on Teutonian kova kantokoppa joten muusta ei ole kokemusta mutta nyt ottaisin ehkä kokeilun vuoksi pehmeän jos ostaisin uudet vaunut.
Eipä muuta, pitää lähteä töihin
Ppepsi rv 16+0
KOPPA-asiasta. Meillä on siis ennestään vanhat emmaljungat kovalla kopalla. Sinänsä siinä ei mitään vikaa ole ollut, mutta aika tilaa vievää kun erikseen on koppa ja ratas-osa. Kova koppa tosiaan toimi " matkasänkynä" , mutta eipä neiti siihen enää 5-kuisena mahtunut nukkumaan kunnolla. Eikä myöskään viihtynyt enää makuullaan. Pehmeän kopan haluaisin nyt siksi, että olen kuullut sen olevan talvea vasten kätevämpi. Kuitenkin viimeistään tammi-helmikuussa vauvamme haluavat alkaa jo vähän pystymmässä matkustamaan. Käytännön kokemusta ei pehmeästä kopasta ole, mutta silti sellaisen nyt haluan. Kova koppa tuntuu jäävän jotenkin niin nopeasti turhaksi.
Aloin jo haaveilemaan Carena Freeride(?)-yhdistelmistä, mutta sitten luin jostain että niissä on ollut paljon vikoja, hajoavat heti jne.... Mitenköhän mahtaisi olla Haberkorn Comfort-merkkisten laita? Hinta ainakin olisi aika passeli ja toivomani ominaisuudetkin löytyisi. Onko kellään kokemuksia?
Neuvolaan on pari viikkoa, rakenne-ultrasta ei vielä tietokaan. Parina päivänä supistellut hieman, ei sen kummempaa.
Uutu 14+
Eli niistä kantokopista voin suositella pehmeää, koska meillä itsellä oli sellainen jo esikoisella, vaikka kevätvauva olikin. Pehmeä on mielestäni kätevämpi siinä mielessä, että kun vauva ei enää jaksa vaunuissa matkata ihan vaakatasossa, voi pehmeästä kopasta ottaa kovan pohjalevyn pois, jolloin ratasosan selkänojaa pystyy nostamaan ja koppa toimii edelleen lämpöpussina. Etenki talvivauvalle mun mielestä siis toi pehmeä koppa on hyvä ratkaisu. Pehmeä koppa ei siis ole mikään " lerppu" vai miten joku hauskasti ilmaisi, vaan siinä tosiaan ainakin noissa Brioissa on kova pohja, jonka saa tarvittaessa sitten pois.
Ainut syy, miksi olisin välillä toivonut kovaa koppaa on juuri tuo matkasänky-ominaisuus. Ne oikeat matkasängyt kun ovat kuitenki aika järeitä kapistuksia, niin tuo kova koppa olisi tuntunut siinä mielessä paremmalta. Mutta hyvin meidän esikoinen nukkui matkasängyssä jo 1 kk ikäisenä, kun vaan teki hänelle semmoisen pienen pesän sinne sänkyn toiseen päätyyn. :)
Taas aloin jaarittelemaan asian vierestä.
Mukavaa päivän jatkoa!
sapa ja viltsu 17+0 (jee!)
mutta eri yhteydessä ku mie, joten tuli taas luettua huonosti.. ;D
uutuko se kirjoitti haaveilevansa Carenan yhdistelmistä... omasta kokemuksesta voin sanoa että en suosittele!!! mulla ei niistä taida olla muuta hyvää sanottavaa ku se kantokoppa ja kankaan kuosista tykkäsin (maastonvihree/kullankeltanen/sinistä).. Meillä alusta asti puolsi yhistelmät oikealle, runko vaihdettiin 2x takuuseen, loppujen lopuksi niitä käytettiin vain n.10kertaa ja sit myin ne uudella rungolla kokonaan pois, jätin vain kantokopan itelle! ne oli jäykät, kasaantui tyhmästi, ratas osan kääntäminen oli hankalaa(se jumitti), kuomun asennonvaihto äänekästä jne.. lisäksi ne oli kankeat.. mutta jämäkät vaunut oli kyllä, ehkä liiankin..
väsyttää, lunssaa pukkaa, hermot on välillä kireällä ihan syyttä..
muuten olo on ihan hyvä, rakenneultra muutaman päivän päästä=)
huomenna ollaanki jo täyet 18rv... hih.. tai eihä sitä tiijä mite se ultrassa muuttuu.. liikkeet tuntuu vaimeasti masun päältäkin, tosin niin vilkas on tämä mein tulokas että tyrkkää aina erikohtaan missä käsi on.. hassua kun liikkeet tuntuu päällepäin ku ei mahaakaa ole, muistelen et esikoista oottaessa liikkeet tuntu vasta ku massu oli jo kasvanu kovasti (tai sit en tajunnu aiemmin edes kokeilla)
hassua mite sitä nyt jo miettii synnytystä, miettiikö muut??
lähinnä ressiä tuottaa se et mihin poika synnytyksen ajaksi, isovanhemmat kun on kaikki töissäkäyviä.. mitä jos taas tulee illalla lähtö tai yöllä, suostuuko joku tulla tänne vai pitääkö poika raahata hoitoon, tai jos työpäivän aikana tulee lähtö, ni kuka parhaiten pystyy irtaantumaan yhtäkkii töistä... onhan mulla mies, muttaku haluan sen tietty mukaan synnytykseen!! ja sitte ku en millää tahtois jäädä sairaalaan.. siellä ei ollut hyvä olla, toki turvallista, mutta aah, omaa sänkyä, omaa rauhaa, omaa suihkua, omaa vessaa oli ikävä ja omaa ruokaa, toki sairaalan ruoka oli ihan hyvää ja hyvällä ruokahalulla sitä söin.. ja vaikka vieraita kovasti kävi niin silti tuijotin kelloa ja laskin päiviä että pääsen kotiin, moneen kertaan koitin että olisivat meidät päästänyt jo pois mutta eih.. no en mää sielä normaalia pitempää aikaa ollu, mut se kolmeki päivää tuntu jo monelta viikolta!!!
jahas, tää jäi nyt tähän kun esikko vaatii leikkimään
piipii ja masukki 17+6
mie kans ressaan jo eniten oikeastaan sitä, että miten nuo esikoisen hoitojärjestelyt hoidetaan ja pääseekö mies synnytykseen. Ajateltii kyllä pitää esikoisen päivähoitopaikka tän toisen syntymään asti, joten sinne hää sit tietysti pääsee päivällä. Kai sitä täytyy miehen vanhempien kanssa sitten yrittää sopia joku järjestely.
Toinen juttu on sitten tuo mies, hää kun on 100 km:n päässä töissä ja tekee yövuorojakin, ni mietin jo nyt, että mitä, jos lähtö tulee vaikka yöllä ja mies on töissä? Pääseekö se sieltä sitten mitenkää, ei varmaankaan. Ei taida työntekijällä olla oikeutta lähteä työmaalta vaikka vaimo oliski synnyttämässä..
Mies vitsailiki kerran, kun asiaa ääneen pohdin, että sitte pidättelet siihen asti ku hää tulee. Hehheh, esikoinen synty 6,5 tunnissa, mitäs jos tää toka onki vaikka puolet nopeempi? Ei paljon pidätellä...
Muuten ootan kyllä synnytystä innolla ja haaveilen, jos pystyis hoitaa homman luomuna...... ;)
sapa
Täytyy tässä välillä kirjoitella, kun jo taas vierähtänyt viime kerrasta aikaa.
Meillä ei vielä mitään isoja hankintoja olla tehty, en ole suuremmin edes niitä vielä miettinyt. Jos sitä loppukuusta jotain rupeaisi katselemaan, ettei kerralla sitten tarvitse kaikkea hommata.
Ah.. sunnuntaina lähdetään miehen kanssa etelän lämpöön viikoksi lataamaan akkuja kesän työrupeamaa varten. Meillä kun yrittäjinä ei sanaa kesäloma tunneta =)
Omaan napaan ei mitään ihmeellistä kuulu. Ei ole liikkeitä vielä tuntunut, mutta jos reissussa vaikka tuntuisi, kun pääsee oikeasti rentoutumaan. Seuraava neuvola on vasta reilun viikon päästä.
Väsymys on vihdoin alkanut hellittämään, ja ruokahalukin taitaa palata. Ärsyttää vaan, kun mitkään kesä vaatteista ei tunnu sopivan päälle, että huomenna joutuu jotain käydä ostamassa ennen matkalle lähtöä. Reissussa ajattelin vaaville katsella jotain, vaikka ihan kauheasti ei voi, kun sukupuolesta ei ole vielä tietoa..
No ei kai tässä nyt muuta tule mieleen
Pepiliina 14+5
Uusia oli taas tullut mukaan, tervetuloa minunkin puolestani!! Kyllä tänne mahtuu :)
Kerttu mietiskeli vauvan vointia, kun esikoinen ei vielä osaa varoa masuasukkia. Samaa olen mieki miettiny, viimeks tänä aamuna muksu (2-v) potkas molemmilla jaloilla mua kylkeen. Samoin hää saattaa sylissä intoutua pomppimaan välillä ja joskus tietysti ihan vahingossakin tulee osumia. Poitsua oon yrittäny kieltää aina, jos nuo teot vaikuttaa tahallisilta ja joitakin kertoja oon selittäny, että " äitillä on vauva mahassa, ei voi äitin mahan päällä pomppia" , mutta ymmärtäähän tuon, että saa vielä 500 kertaa asiaa toistaa ennen ku se edes vähän menee perille. ;) Ja se vauva-asia menee varmaan perille vasta, kun hää sen livenä näkee.
Mutta niin, ennen ku menee jaaritteluks, kyllä mie oon toistaseks saanu sen verran lieviä osumia kuitenki, että luulen, että tuo vauva on on tuolla mahassa ihan turvassa. En usko, että tuommonen taapero voi saada mitään merkittävää vahinkoa aikaan.. Enemmin välillä huolestuttaa rimpuilevan ja raivoavan taaperon kuskaaminen portaissa tai muu kanniskelu.
ON: vauva on ollut eilisestä saakka tosi vilkas ja siitä hyvästä on myös alkanu supistelemaan ihan säännöllisesti. Tiistaista lähtien on myös koskenu alavatsaan oikealle puolelle satunnaisen säännöllisesti, tuntuu kuin puukolla viilleltäis ja sukkapuikoilla tuikittais. Eilen sit huomasin, että tähän liittyy myös supistelua samaan aikaan. " Kiva" juttu... Täytyy nyt seurailla ennen ku alan neuvolatätiä hätyyttelemään.
Nyt en kyllä muista enempiä, moikka!
sapa 16+6 (jee kohta vaihtuu taas viikko!)