Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi paistinpannu, vinkkejä.

Vierailija
28.02.2026 |

Mikä olisi hyvä? Tokmannin valikoimista pitäisi löytyä. Kokemusta on monista ja pinnoite on mennyt pilalle vajaassa kahdessa vuodessa. Edellinen oli joku keraaminen pannu, mutta ilmeisesti kuumui liikaa ja alkoi kaikki tarttua kiinni pintaan. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain tuossa taannoin lahjaksi jamie oliver pannun. Olen ollut tyytyväinen.

Se on Tefalin pannu. Samalta tehtaalta vain nimi on eri.

Itse olisin suositellut juurikin Tefalia, mutta Lidlistä. Parilla kympillä oikein hyvä pinnoitettu pannu. 

Kuumana käristykseen sopii vain valurauta- tai hiiliteräspannu. Pinnoitetut eivät kestä sellaista.

Vierailija
22/27 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin suositellut juurikin Tefalia, mutta Lidlistä. Parilla kympillä oikein hyvä pinnoitettu pannu. 

Kuumana käristykseen sopii vain valurauta- tai hiiliteräspannu. Pinnoitetut eivät kestä sellaista.

Lidlin halpispannut on ihan toimivia kamppeita. Ainakin ne mitä meidän kotiin on ostettu. Tietysti eihän mikään pinnoitettu pannu ikuinen ole vaan niihin täytyy suhtautua kulutustavarana. Ihan merkista ja mainosteksteistä riippumatta. Vaikka olisi mikä SuperDiamondHardFaceTitaniumPlus pinnoite niin käytännössä ihan sitä samaa kuraa ne kaikki on.

Vierailija
24/27 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meil oli koton kaksi valurautapannua ja kestivät vuosikymmeniä.

Valurautapannu on käytännössä ikuinen. Ainoastaan jos sen väärinkäytöllä jotenkin onnistuu rikkomaan niin se voi hajota. Valurautapannun voi vaikka jättää moneksi vuodeksi ulos maahan lojumaan ja puhdistuksen jälkeen se on täysin käyttökelpoinen.

Miten se onnistuu rikkomaan muuta kuin halkaisemalla rälläkällä kahtia?

Tämänkin jälkeen sen voi valupuikolla hitsata kasaan ja taas toimii.

Pesemällä Fairylla tmv. Se imaisee Fairyt sisäänsä ja kaikki paistettu maistuu Fairylle. Pesuun siis vain ja ainoastaan kuuma vesi ja muuksi hoidoksi välillä öljyäminen tai rasvapoltto.

Vierailija
25/27 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jamieissa kyllä lukee aivan selvästi myös Tefal. Jamie on vain lisänimi.

Vierailija
26/27 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valurautapannu on käytännössä ikuinen. Ainoastaan jos sen väärinkäytöllä jotenkin onnistuu rikkomaan niin se voi hajota. Valurautapannun voi vaikka jättää moneksi vuodeksi ulos maahan lojumaan ja puhdistuksen jälkeen se on täysin käyttökelpoinen.

Pesemällä Fairylla tmv. Se imaisee Fairyt sisäänsä ja kaikki paistettu maistuu Fairylle. Pesuun siis vain ja ainoastaan kuuma vesi ja muuksi hoidoksi välillä öljyäminen tai rasvapoltto.

Tuo on pelkkää urbaania legendaa. Olen tuhansia kertoja pessut valurautapannuja tavallisella käsitiskiaineella huuhdellut vedellä hanan alla, eikä ole vielä ikinä ollut pienintäkään ongelmaa. Enkä muutenkaan käsitä miten se pesuaine muka umpirautaan imeytyisi? Tai miksi se ei vedellä huuhtoutuisi pois ihan siinä missä muistakin astioista huuhdeltaessa.

Sinänsä se on totta, ettei hyvin öljyttyä valurautapannua jokaisen käytän jälkeen tarvitse millään pesuaineilla kuurata vaan huolellisen vesipesu riittää.

Vierailija
27/27 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesu tosiaan vain vedellä ja harjalla, mutta kuivata kannattaa ja sen jälkeen hetkeksi kuumalle levylle ja öljyä pintaan. Ylimääräinen öljy kuivataan tarvittaessa, siis pannun jäähdyttyä tietysti. Ikuinen ja ihana valurautapannu. Ruotsalaiset vielä valmistavat näitä onneksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi