Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolema on tehty liian pelottavaksi

Vierailija
27.02.2026 |

Koko kuoleman jälkeinen prosessi on luonnoton. Ennen vanhaat kuolleet haudattiin heti, eikä säilytetty jopa konteissa sairaalan ulkopuolella. Mustiin pukeutuminen on myös tekopyhää ja lisää pelkoa.

T. Kuolemanpelkoinen

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema on osa elämää. Luonnollinen tapahtuma

Vierailija
22/29 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan kroppa. Itse elämä ei koskaan kuole, jatkuu tuolla jossain. Ei pelota koska tämä on vain yksi pikkuriikkinen hetki ikuisuudessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan kroppa. Itse elämä ei koskaan kuole, jatkuu tuolla jossain. Ei pelota koska tämä on vain yksi pikkuriikkinen hetki ikuisuudessa. 

Sori rikkoa sun illuusio mutta ei sun elämä missään jatku ilman sun aivoja.

Vierailija
24/29 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta taidat nyt olla siinä illuusiossa ettei sielua ole ja elämä loppuu kun aivot sammuu. 

Vierailija
25/29 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuolleet laitettiin arkkuun ja maahan. Nykyään kuollut lojuu ensin säilytystornissa pari viikkoa, sitten kampaajalle ja huulipunat, seremoniat ja käsittelyt, hautakivet, valokuvat. Jokainen paikka rahastaa ammattinsa vuoksi. Kuollut ehtii jo palata henkiin siinä vaiheessa kun prosessi on loppusuoralla ja soitto sukulaiselle.

Vierailija
26/29 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on kaunis ja komea ikuisuudessa. Luonne ja persoona. Tähti.

Vierailija
27/29 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkää rauhassa, ap. Kuolet kuitenkin.

Vierailija
28/29 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta taidat nyt olla siinä illuusiossa ettei sielua ole ja elämä loppuu kun aivot sammuu. 

Sitä  21 grammaa painava osaa?

Vierailija
29/29 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halunnut nähdä syöpään kuollutta äitiäni. Häntä oli säilytetty useampi viikko sairaalan kylmiössä ennen siunaustilaisuutta. Halusin muistaa sellaisena kuin oli. Vihertävät kasvot tuskin olisivat kohentaneet mielialaa.

Mistä päättelet että kuolleella on vihertävät kasvot? Olen käynyt katsomassa kaikkia edesmenneitä sukulaisiani.  Iho sileä ja vaalea, ilme levollinen. Kuin nukkuisi. 

[quote]
Kuolleitahan meikataan, että näyttäisivät paremmilta. En tiedä, onko se sitten miten luonnonlista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme