Lapseton työkaveri meni varaamaan parhaat lomapäivät kesä-heinäkuusta 🙄
Tiimin vetäjä julkaisi tänään lomakalenterin, mistä voi jokainen tiimin jäsen varata lomat, koska kaikki eivät voi olla lomalla samaan aikaan. Tiimin AINUT lapseton henkilö kävi sitten SAMANTIEN varaamassa itselleen parhaat päivät juhannuksesta heinäkuuhun. Pyörittelimme silmiä parin muun tiimikaverin kanssa. Meidän muiden kun pitää sovittaa lomat lasten menemisten, kumppanien lomien kanssa jne, eikö sinkku voisi viimeisenä valita itselleen sopivat päivät? 🙄
Kommentit (204)
Just tätä. Lapseton voi ihan hyvin lomailla touko- tai elokuussa. Just niin. Lomat kiertoon niin, että kaikki joutuu joskus ottamaan lomaa touko- ja elokuussa. Myös perheelliset.
Vierailija kirjoitti:
Just tätä. Lapseton voi ihan hyvin lomailla touko- tai elokuussa. Just niin. Lomat kiertoon niin, että kaikki joutuu joskus ottamaan lomaa touko- ja elokuussa. Myös perheelliset.
Kiertävä lomalista, reiluinta kaikille. Ei suosimista kenellekään.
Mistä sen voi tietää, että parhaat lomapäivät ovat kesä-heinäkuussa?
Kannattaa muistaa että lisääntyminen on vapaaehtoista, kukaan ei ole pakottanut siihen. Näin ollen on hyvin itsekästä olla vaatimassa muita ihmisiä mukauttamaan omat lomakalenterinsa vain siksi, että se mahdollistaa oman lapsiperhe-elämän toteutumisen. Ikään kuin sitä olisi jotenkin muita parempi jonka tarpeisiin muiden (lapsettomien/lapsivapaiden) tulee sopeutua. Tuollainen ajattelu ei perustu tasa-arvoon vaan syrjintään, ja sellaista syrjintää ei pidä sallia Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Sinkulla on yhtälailla oikeus varata paras loma-ajankohta kuin perheellisillä
TÄMÄ! Sama muut työvuorot.
Äidit on aina sitä mieltä että muolla ei ole oikeutta elää kun äitien pitää aina saada parhaimmat loma ajat. Lapsettomat ihmiset on äideille vain arvottomia orjia joilta vaaditaan jatkuvaa venymistä että äidit voi laiskotella ja teettää omat työnsä lapsettomilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiertävä lomalista, reiluinta kaikille. Ei suosimista kenellekään.
Kyllä minun oitää saada lomailla parhaimpana aikoina lasten kanssa että voin viedä lapset hoitoon että minä saan parhaimpina aikoina lomaa lapsista
Edellisessä työssä tuurattiin aina kollegan kanssa toisiamme ristiin. Vaikka minulla oli pienet lapset ja hän lapseton, niin jaettiin "parhaat viikot" tasan, esim:
-kollega 1 vko
-minä 3 vkoa
-kollega 3 vkoa
-minä 1 vko
Tällä tavoin lomailimme vuoron perään juhannusviikolta elokuun alkupuolelle. Joka vuosi saatiin joku molempia ilahduttava järjestely sovittua.
Nykyisessä työssä saan lomailla juuri silloin kun haluan, koska teen itsenäistä asiantuntijatyötä. Ilmoitan vaan pomolle, milloin haluan olla pois.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa että lisääntyminen on vapaaehtoista, kukaan ei ole pakottanut siihen. Näin ollen on hyvin itsekästä olla vaatimassa muita ihmisiä mukauttamaan omat lomakalenterinsa vain siksi, että se mahdollistaa oman lapsiperhe-elämän toteutumisen. Ikään kuin sitä olisi jotenkin muita parempi jonka tarpeisiin muiden (lapsettomien/lapsivapaiden) tulee sopeutua. Tuollainen ajattelu ei perustu tasa-arvoon vaan syrjintään, ja sellaista syrjintää ei pidä sallia Suomessa.
Kuihtuvassa Suomessa on oikeasti syytä hyvitellä heitä jotka ovat päättäneet lisääntyä. Se on maan etu.
Kaikissa sivistysmaissa lapsia ja lapsiperheitä asetetaan etusijalle ja koko yhteiskunta huomioi heidän erityistarpeensa.
Toista se on Suomessa, tässä ikisinkkujen minä-minä kulttuurissa. Teistä ei ole maallemme mitään hyötyä, olette itsekkyyden huipentuma.
miten ne jonkun lapset tähän liittyy? not my problem
Onpa teillä outo varaussysteemi 😅
Ei meillä ole mitään kilpajuoksua, jokainen laittaa toiveensa ja katsotaan sitten yhdessä.
Olin pienten lasteni yh ja kärttyinen 50 + tuli sössöttämään minulle, että sulle on varmaan ihan sama, milloin pidät loman, kun mun miehellä on loma heinäkuussa ja me halutaan olla yhtä aikaa lomalla. Nuorena olin liian joustava ja tietysti minulle sopi, tämäkin. Nyt olen itse 50+, mutta en onneksi kärttyinen. Osaan vihdoin pitää puoleni, ystävällisesti.
Tämä työkaveri oli muutenkin yksi paskapää. Sen sanon. Että mikä noilla akoilla oli, että piti ylenkatsoa nuorempiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuihtuvassa Suomessa on oikeasti syytä hyvitellä heitä jotka ovat päättäneet lisääntyä. Se on maan etu.
Kaikissa sivistysmaissa lapsia ja lapsiperheitä asetetaan etusijalle ja koko yhteiskunta huomioi heidän erityistarpeensa.
Toista se on Suomessa, tässä ikisinkkujen minä-minä kulttuurissa. Teistä ei ole maallemme mitään hyötyä, olette itsekkyyden huipentuma.
Syrjintä on aina väärin. Se aiheuttaa epätasa-arvoa, epäoikeudenmukaisuutta, ja polarisoi yhteiskuntaa. Syrjintä ei kuulu oikeusvaltioon.
Minäminä-ajattelua on juuri tuo että on olemassa eturyhmä, joka vaatii itselleen etuja, mutta vain itselleen, ja muut kantaa siitä hinnan. Se on sitä itsekkyyttä selvimmillään.
Tasa-arvo ja syrjimättömyys ei ole itsekkyyttä tai minäminä-ajattelua.
Kumma että tätä pitää edes selittää.... 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toista se on Suomessa, tässä ikisinkkujen minä-minä kulttuurissa. Teistä ei ole maallemme mitään hyötyä, olette itsekkyyden huipentuma.Syrjintä on aina väärin. Se aiheuttaa epätasa-arvoa, epäoikeudenmukaisuutta, ja polarisoi yhteiskuntaa. Syrjintä ei kuulu oikeusvaltioon.
Minäminä-ajattelua on juuri tuo että on olemassa eturyhmä, joka vaatii itselleen etuja, mutta vain itselleen, ja muut kantaa siitä hinnan. Se on sitä itsekkyyttä selvimmillään.
Tasa-arvo on kyllä aika häilyvä käsite kun joudutaan selvittelemään eturistiriitoja. Eikös positiivinen syrjintä ole se menetelmä johon DEI-ideologia perustuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maan etu, että suurin osa kakaroista on niitä tulevaisuuden elättejä työkyvyttömyyseläkkeineen kuka mistäkin syystä?
Varasti yhdeltä lapselta lapsuuden kesän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toista se on Suomessa, tässä ikisinkkujen minä-minä kulttuurissa. Teistä ei ole maallemme mitään hyötyä, olette itsekkyyden huipentuma.Syrjintä on aina väärin. Se aiheuttaa epätasa-arvoa, epäoikeudenmukaisuutta, ja polarisoi yhteiskuntaa. Syrjintä ei kuulu oikeusvaltioon.
Tasa-arvo on kyllä aika häilyvä käsite kun joudutaan selvittelemään eturistiriitoja. Eikös positiivinen syrjintä ole se menetelmä johon DEI-ideologia perustuu?
No niin, yksi julisti olevansa idari 😄
Sano vielä että woke 😂
No hän oli sitten sinua nopeampi. Semmoista se on.
Siihen "vihamieliseen" suhtautumiseen voivat ne lapselliset katsoa syyn peilistä. Tuo jatkuva lapsettomien maahan polkeminen ja alentuva suhtautuminen pitkin nenänvartta tuijotellen toimineet hyvänä polttoaineena siihen "vihamielisyyteen." Lapsettomat kelpaavat vain passaamaan ja pankkiautomaatiksi eikä heitä kohdella ihmisarvoisena ihmisenä ensinkään, päinvastoin, siinä missä lapselliset lapsineen pitävät itseään suunnilleen Jumalasta seuraavina sekä Pyhinä Lehminä, joita kaikkien palvottava jne.
Sitä siis saa, mitä on itse tilannut, eikä se vihamielisyys kohdistu lainkaan lapsiin, vaan heidän paviaanin tasolla oleviin vanhempiinsa sekä heidän ylimielisyyteensä.