Olen ollut koko ikäni köyhä. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (34)
Oletko kova nussimaan? Jolla kompensoit köyhyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ammatti?
Mulla on ammattikoulututkinto, amk ja jonkun verran yliopisto-opintoja. Sen tarkemmin en halua kertoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää vaurastumasta? Saisitko vaikka 10 eur/kk rahastoon?
Se, että elän tällä hetkellä toimeentulotuella.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Luenko muuta kuin iltasanomia?
Tiedät varmaan itse paremmin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Toisiko raha onnellisuutta?
Kyllä. Vähintäänkin mielenrauhaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinua jo ärsytä se, että aina saa tyytyä tai olla kokonaan ilman? Itsekin olen ollut aina köyhä ja alan olla niin tympääntynyt tähän ettei ikinä voi hankkia mitään mitä ihan oikeasti haluaa vaan joko pitää valita joku ei-niin-mieluisa korvike tai sitten olla jatkossakin ilman. Ja tuo on omassa tapauksessani oikeastaan se parempi vaihtoehto, koska ei-niin-mieluisa muutu käytössäkään mieluisaksi vaikka kuinka hokisi, että kyllä tämä välttää ja saman asian ajaa.
En mä oikeastaan edes halua enää mitään.
Ap
Miksi olet köyhä? Onko jokin vamma, mikä esti tekemästä itsestäsi muuta kuin köyhän?
Vierailija kirjoitti:
Oletko kova nussimaan? Jolla kompensoit köyhyyttä.
En todellakaan. Saan seksiä suunnilleen kerran vuodessa, joskus harvemminkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Otitko koronarokotteen?
Otin yhden ja seuraavan rokotusajan peruin, kun olin juuri silloin saanut koronatartunnan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet köyhä? Onko jokin vamma, mikä esti tekemästä itsestäsi muuta kuin köyhän?
Varmaan se, ettei mulla ole mitään kunnianhimoa tai sinnikkyyttä ja ajattelen, että olen paljon huonompi ihminen kuin muut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinua jo ärsytä se, että aina saa tyytyä tai olla kokonaan ilman? Itsekin olen ollut aina köyhä ja alan olla niin tympääntynyt tähän ettei ikinä voi hankkia mitään mitä ihan oikeasti haluaa vaan joko pitää valita joku ei-niin-mieluisa korvike tai sitten olla jatkossakin ilman. Ja tuo on omassa tapauksessani oikeastaan se parempi vaihtoehto, koska ei-niin-mieluisa muutu käytössäkään mieluisaksi vaikka kuinka hokisi, että kyllä tämä välttää ja saman asian ajaa.
En mä oikeastaan edes halua enää mitään.
Ap
Mulla oli samanlainen fiilis muutama vuosi sitten, mutta se meni ohi ja nyt jotenkin tuntuu siltä, että haluaisin edes hetken ehtiä elämään sellaista aidosti omannäköistä ja itselle mieluisaa elämää ennen kuin vanhuus vaivoineen iskee.
En mä mitään miljoonia kaipaa mutta sellaista perushyvää elämää missä ei tarvitsisi ihan jokaista senttiä olla venyttämässä vaan voisi kuluttaa hieman huolettomammin ja hankkia vihdoin hyvän sängyn sekä kunnolliset silmälasit (nämä nostaisi elämänlaatua paljon!). Näissäkin on joutunut tyytymään.
Eikä se haittaisi yhtään että säästöönkin jäisi vähän rahaa, koska noita yllättäviä ylimääräisiä menoja riittää ja mukava olisi vielä päästä joskus johonkin reissuun. Itsellä viimeisin ulkomaan matka oli vuonna -09 mutta kyllä mulla kotimaassakin olisi pari kohdetta jotka haluaisin kokea ja nähdä. Sekin vaan on yllättävän tyyristä, kotimaan matkailu siis.
Tosin voi olla, että enää huomenna en minäkään jaksa tekohengittää näitä haaveitani vaan päädyn takaisin tuohon aiempaan tilaan, että aivan sama kaikki.
Haluan